iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad Air heeft slechte internetverbinding (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/158080-ipad-air-heeft-slechte-internetverbinding.html)

Gamenick 20-09-14 18:21

iPad Air heeft slechte internetverbinding
 
Hallo,

Mijn iPad Air heeft een slechte internetverbinding. Bij Facetime heeft de iPad elke minuut een slechte verbinding en is de beeldkwaliteit heel slecht.
Ook met spellen is de verbinding erg langzaam en doen de spellen het soms niet.
Iemand die een oplossing hiervoor heeft?

Nick.

Guest-20180925190238 20-09-14 18:31

De internetverbinding zal wel in orde zijn. Waarschijnlijk een probleem/interferentie met de Wi-Fi verbinding tussen iPad en Wi-Fi router. Zet de router eens op een ander Wi-Fi kanaal. Bij voorkeur 1 of 11 (of 13). Of gebruik de 5 GHz band indien mogelijk.

Gamenick 20-09-14 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 972953)
De internetverbinding zal wel in orde zijn. Waarschijnlijk een probleem/interferentie met de Wi-Fi verbinding tussen iPad en Wi-Fi router. Zet de router eens op een ander Wi-Fi kanaal. Bij voorkeur 1 of 11 (of 13). Of gebruik de 5 GHz band indien mogelijk.

Alleen de iPad Air heeft problemen met het internet. Andere toestellen zoals een iPhone 5c doen het gewoon zonder problemen. Kan het aan de iPad liggen? Moet die herstelt worden naar fabrieksinstellingen?

Guest-20180925190238 20-09-14 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamenick (Bericht 972960)
Kan het aan de iPad liggen? Moet die herstelt worden naar fabrieksinstellingen?

Dat kan ook. Als je die reden wil uitsluiten kan je de iPad met iTunes herstellen en voorlopig geen backup terugzetten. Als de netwerkverbinding goed werkt kan je een backup terugzetten.

Gamenick 20-09-14 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 972963)
Dat kan ook. Als je die reden wil uitsluiten kan je de iPad met iTunes herstellen en voorlopig geen backup terugzetten. Als de netwerkverbinding goed werkt kan je een backup terugzetten.

Ik ga nu proberen of de problemen opgelost zijn als ik de iPad update naar iOS8! Ik laat het weten als het gelukt/niet gelukt is!

Guest-20180925190238 20-09-14 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamenick (Bericht 972970)
Ik ga nu proberen of de problemen opgelost zijn als ik de iPad update naar iOS8!

Doe die update dan bij voorkeur met iTunes. Dan komt er een fris gewassen en gestreken iOS 8 disk image (ramdisk) op de iPad. Succes gewenst. :)

Gamenick 20-09-14 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 972972)
Doe die update dan bij voorkeur met iTunes. Dan komt er een fris gewassen en gestreken iOS 8 disk image (ramdisk) op de iPad. Succes gewenst. :)

Ja, dat heb ik gedaan! De iPad werkt tot nu toe weer goed en nog geen problemen gehad met Facetime of spellen sinds 19u! Bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.