iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad Wi-Fi of Wi-Fi+3G (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/158306-ipad-wifi-wifi-3g.html)

IYZY 23-09-14 22:42

iPad Wi-Fi of Wi-Fi+3G
 
Beste,

Momenteel heb ik een iPad 3 met Wi-Fi en 3G en de homeknop doet het niet goed.
Ik heb nog tot december garantie, maar omdat hij eens van een hoge 'receptie'tafel gegleden is, zit er een bluts in en denk ik niet dat de garantie nog geldt.
Hoewel dit mijn favorite soort iPad is, vrees ik dat hij te traag gaat zijn voor iOS 8 (van 6 naar 7 was al erg)... Ik heb nu €1000 vrijgemaakt voor het vervangen van mijn 'technologie' etc... Ik dacht aan de iPhone 6 plus, maar eigenlijk is de 5 nog heel goed... Dus dacht ik aan mijn iPad.

Maar... Ik heb nu al een hele tijd een 3G-iPad, en ik gebruik deze verbinding ook wel af en toe... De GPS heb ik nog maar 3 keer gebruikt...
Onderweg gebruik ik de 3G-verbinding van mijn iPad om op mijn Macbook te kunnen werken, omdat de batterij veel sterker is, en omdat de bundel van mijn iPhone veel intensiever wordt gebruikt.

Nu dacht ik: heb ik nog wel een 3G-iPad nodig? Ik gebruik het maar twee keer per maand of zo... De prijs die ik bij de iPad bij leg om 3G te kunnen gebruiken, kan ik ook uitgeven aan een mobiele hotspot, zodat zowel mijn Macbook als mijn iPad online kunnen onderweg, hun batterijen gespaard blijven én ik 'Handoff' kan gebruiken om telefoongesprekken te maken op de Mac (wat niet kan als ik mijn iPhone en Mac samen aan de iPad-hotspot hang)... Dus ik twijfel enorm...
Zelf al zou ik de hotspot gebruiken, wat is dan nog het voordeel om voor een 3G-iPad te gaan?
Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor de moeite!


Groetjes,
IYZY

jap74 23-09-14 22:50

Met Handoff en continuity heb ik geen 3g meer nodig. En als je niets met GPS doet, lijkt me de keuze makkelijk.

IYZY 23-09-14 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 974253)
Met Handoff en continuity heb ik geen 3g meer nodig.

Hoe bedoel je?
Je iPhone & Mac moeten toch met hetzelfde Wi-Fi-netwerk verbonden zijn?
Maar niet het 'Wi-Fi-netwerk van de iPad', want dan zegt de Mac dat de iPhone zich niet in hetzelfde netwerk bevind (onzin)...

jap74 24-09-14 10:29

Nee, in iOS 8 maakt je iPhone automatisch een ' hotspot' aan en zodra je met je iPad van je Wi-Fi af bent en je iPhone is in de buurt, maakt je iPad verbinding met je iPhone en kun je gebruik maken van het 4G van je iPhone. Dit staat erover op Apple.com

"If you’re out of Wi-Fi range, your iPad or Mac can connect to your phone’s personal hotspot when your iPhone is close by.* With the new Instant Hotspot feature, you’ll see the name of your iPhone in the list of Wi-Fi networks in Settings on your iPad and in the Wi-Fi menu on your Mac. Just select it and you’re connected. And when you’re not using your phone’s network, your devices intelligently disconnect to save battery life."

IYZY 24-09-14 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 974384)
Nee, in iOS 8 maakt je iPhone automatisch een ' hotspot' aan en zodra je met je iPad van je Wi-Fi af bent en je iPhone is in de buurt, maakt je iPad verbinding met je iPhone en kun je gebruik maken van het 4G van je iPhone.

Dat klinkt inderdaad interessant. Werkt Handoff dan wel? Want als ik de hotspot van mijn iPhone aanzet, en mijn Mac ermee verbindt, werkt het niet.
Als ik mijn iPhone en Mac beide verbindt met het Wi-Fi-netwerk van mijn iPad, doet hij het ook niet...

Ik denk niet dat Instant Hotspot werkt, omdat mijn Macbook te oud is.

Bovendien spaar ik mijn iPhone-batterij liever (iPad heeft een veel betere batterij, en gaat niet zo snel leeg als hotspot aan staat), en ik heb ook maar slechts 2GB op mijn iPhone, die ik elke maand op mijn iPhone opgebruik.
Het iPad-abonnement gebruikte ik eigenlijk vooral op op de iPad en Mac...

Dus eigenlijk, als de iPad de iPhone en Mac samen konden laten werken, was het oké zo, maar omdat dat niet kan is een mobiele hotspot (MiFi) die dit wel ken, misschien beter?

Bedankt voor je reactie!


IYZY


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:02.