iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 2 traag en Facebook loopt vast na update naar iOS8 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/158551-ipad-2-traag-facebook-loopt-vast-na-update-naar-ios8.html)

mischa72 27-09-14 22:25

iPad 2 traag en Facebook loopt vast na update naar iOS8
 
Hallo allemaal,

Nadat de iPad2 van mijn dochter weer loopt (was vastgelopen tijdens een update naar iOS8) kan ik het volgende probleem aanpakken. Dit is de iPad2 van mijn vrouw. Deze heeft de update zonder problemen doorlopen, maar nu loopt de Facebook app regelmatig vast tijdens scrollen of het intikken van een bericht. Ook sluit de app af en start weer op. Heel raar allemaal.

Komen meer mensen deze problemen tegen (en hebben hier misschien een oplossing voor) ?

Groeten,
Mischa

ipeertje 28-09-14 00:22

Je had eigenlijk gewoon niet moeten upgraden met een oud model. De iPad 3 van mijn moeder is al langzaam met IOS 7. Mijn iPhone 5 ga ik ook niet upgraden naar iOS 8.
Wat ik zou proberen is een clean install. Dus DFU herstel en zet GEEN reservekopie terug.

iPickup 30-09-14 18:35

Ik ga nu uit frustratie terug van 8.0.2 naar 7.1.2.
Heb last van:
-Safari vastlopen
-Safari laat deel van foto's maar zien (cache probleem)
-Traag reageren op openen van app's
-Copy Paste werkt niet
-Muziek afspelen gaat wel en weer niet (gedeelde muziek)
-Sleutelhanger met wachtwoorden werkt niet

Het was wel een kleine verbetering om van 8.0.1 naar 8.0.2 over te gaan ... maar iOs 8 had nooit uitgebracht mogen worden na mijn mening.

Ik zit te twijfelen aan een iPhone 6 maar hiermee zijn ook nog veel te veel nukken ..
-
Shit terug naar iOS 7.1.2 is ook niet meer mogelijk ...
Apple is gestopt met signen van 7.1.2 .... zit dus vast aan de iOS 8 troep :(

Guest-20180925190238 30-09-14 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPickup (Bericht 976734)
Ik ga nu uit frustratie terug van 8.0.2 naar 7.1.2.

Te laat! Het venstertje is definitief gesloten. Apple signeert iOS 7.1.2 niet meer.

mischa72 30-09-14 20:32

Hm, jammer, zitten we hier met die trage iCrap opgescheept !! Had ik toch maar voor Android toestellen gekozen :mad:

Guest-20180925190238 30-09-14 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 (Bericht 976770)
Had ik toch maar voor Android toestellen gekozen :mad:

Dat kan je nog altijd doen en dan heb je ook geen last van updates. Succes verder. :)

mischa72 30-09-14 20:40

Da's een redelijke onzin-reactie. Tot de update heeft het gewoon goed gelopen. Dit hadden ze nooit mogen doen ! Dit heb ik bij het andere kamp nog nooit meegemaakt en toch al de nodige updates gehad.
Ik heb mijn Android telefoon geroot en voorzien van een andere Android-versie (HTC gaf geen update meer vrij voor mij toestel) en hij draait nu veel vlotter. Bestaat zoiets ook voor Apple (ben er niet mee bekend) of zit alles hermetisch dichtgetimmerd?

Of zijn dat acties die hier niet ondersteund (en ook niet gewaardeerd) worden? Dan haal ik mijn reactie weg.

Guest-20180925190238 30-09-14 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 (Bericht 976773)
Da's een redelijke onzin-reactie.

"For every action is an opposite but equal reaction" (Isaac Newton).

mischa72 30-09-14 20:46

Mogelijk, maar wat voegt het toe aan een mogelijke oplossing? Niks. Het is gewoon frustrerend dat een bedrijf van deze omvang zoiets niet beter kan doen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 september 2014 om 21:00 ----------

@ iPickup: Mijn vrouw krijgt net een bericht op haar iPad2 dat er een update klaar staat naar 8.0.2. Met de wetenschap dat terug naar 7.x.x niet meer mogelijk is, is het raadzaam om deze update wel of niet uit te voeren?

Gr. Mischa

Beech43 30-09-14 21:29

Je moet alle volgende updates installeren. Zal de iPad 2 alleen maar beter van worden. Was bij iOS 7 ook zo.

mischa72 30-09-14 21:29

Dank je voor de tip !

iPickup 30-09-14 22:08

Helaas kan ik niet meer terug naar 7.1.2 en zit opgescheept met 8.0.2
Heb net een volledig nieuwe install gedaan en alle app's er opnieuw geïnstalleerd en ervoor ge-update.
Merk nu nog steeds dat de iPad een probleem met zijn cache heeft, bij 3 à 4 programma's open crash de iPad.
Ben bang dat de iPad na 4 jaar afgeschreven is en in de prullenbak kan.
Ik was altijd heel positief over Apple maar ga hierop terugkomen.

Beech43 01-10-14 00:21

Je was toch niet verplicht om te updaten. Zeker met een wat ouder toestel kun je beter de kat eerst uit de boom kijken. Bovendien zijn app-makers ook niet altijd even vlot. Ook KPN en UPC hebben even aangemodderd. Dat kun je Apple niet kwalijk nemen.

mischa72 01-10-14 08:07

Dat kan ik Apple wel kwalijk nemen. Voor een release moet zo'n update goed getest worden, vooral bij veelgebruikte apps. Als er nog problemen zijn, mag een update niet vrijgegeven worden, hetzij voor een specifiek apparaat, hetzij voor de hele lijn. Misschien ben ik verwend doordat ik bij een bedrijf gewerkt ehb waar wel alles terdege getest werd voordat er een release vrijgegeven werd (af en toe TE lang :-) ).
Dat de updates van apps niet altijd even snel komen is natuurlijk ook een probleem, maar ja, die lopen achter de updates van de fabrikant aan.

Ik ga nu maar eens kijken of de oplossing te vinden is in het deïnstalleren van de apps die moeilijk doen en weer opnieuw erop zet. Heeft iOS een soort "registry" waar ik nog rekening mee moet houden of is een app die ik eraf gooi ook echt helemaal verwijderd zonder overgebleven "sporen"?

Gr. Mischa

Guest-20180925190238 01-10-14 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 (Bericht 976838)
Dat kan ik Apple wel kwalijk nemen. Voor een release moet zo'n update goed getest worden, vooral bij veelgebruikte apps.

Alle standaard apps van Apple werken perfect onder iOS 8.x.x. Sommige apps van derden werken niet of niet goed omdat de ontwikkelaars die apps nog niet aangepast hebben voor iOS 8. Het is de verantwoordelijkheid van de ontwikkelaars om hun apps aan te passen niet die van Apple.

Een crapapp zoals Feesboek werkt inderdaad niet goed onder iOS 8.x.x. De Feesboek app is trouwens een CPU en memory hog die tot 90% CPU capiciteit verbruikt en tot 100 MB werkgeheugen. iOS 8 verwijdert zulke hogs uit het geheugen om andere serieuze apps niet te benadelen.

Citaat:

Heeft iOS een soort "registry" waar ik nog rekening mee moet houden of is een app die ik eraf gooi ook echt helemaal verwijderd zonder overgebleven "sporen"?
iOS is Unix en heeft dus geen donkere registry krochten, zoals Windows, waar nog sporen kunnen achterblijven na het verwijderen van een app.

mischa72 01-10-14 09:07

Helemaal duidelijk, al draait de email-app niet goed, dat is toch ook een standaard-app?

Ok, dus nu ligt de uitdaging bij de Facebook ontwikkelaars om er iets goed lopends van te maken? Ik probeer het later vandaag gewoon eens met een nieuwe installatie van de Facebook app.

Bedankt alvast. I'll keep you informed.

Guest-20180925190238 01-10-14 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 (Bericht 976848)
Ok, dus nu ligt de uitdaging bij de Facebook ontwikkelaars om er iets goed lopends van te maken?

Als je écht niet kan leven zonder Feesboek dan gebruik de app Friendly+ for Facebook. Moeder de vrouw kan ook niet leven zonder Feesboek en heb die app voor haar geïnstalleerd. Na elke update van Feesboek was er wel iets. Ik was dat gezeur kotsbeu en heb dat dus op een drastische manier opgelost.

Citaat:

...al draait de email-app niet goed, dat is toch ook een standaard-app?
De Mail app draait hier perfect met iCloud Mail op verschillende iPads, iPhones en test iPhones. Ook op een test iPhone 4S.

mischa72 01-10-14 09:35

Kijk, da's een zeer kostbare tip !! Die ga ik straks eens bekijken.

Wat betreft email gebruikt ze de standaard email app. Ik vermoed dat daarbij de mails op de iPad blijven staan, wat ook weer belastend werkt natuurlijk (al is mijn vrouw niet iemand die veel mails bewaard). Ik zal mij ook eens gaan verdiepen in iCloud Mail. Zij gebruikt email via Gmail en ze heeft Ziggo mail, gaat dat beiden goed via iCloud Mail?

Gr. Mischa

Guest-20180925190238 01-10-14 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mischa72 (Bericht 976853)
Ik zal mij ook eens gaan verdiepen in iCloud Mail. Zij gebruikt email via Gmail en ze heeft Ziggo mail, gaat dat beiden goed via iCloud Mail?

iCloud Mail werkt met een @icloud.com mail adres van Apple en dus niet met Ziggo of Gmail. Je kan wel mail van Ziggo of Gmail laten doorsturen naar iCloud Mail.

mischa72 01-10-14 09:43

Oke, dank je. Dat ga ik eens bekijken. Dat betekent dan waarschijnlijk wel dat reeds ontvangen email zonder een verbinding niet beschikbaar is? Of wordt er een soort van offline emailbestand aangemaakt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:09.