//

iPad onbruikbaar geworden na laatste update?

iPad onbruikbaar geworden na laatste update? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Recentelijk kreeg ik van Apple een update aangeboden 8.0.0, daarna een niet toegankelijke 8.0.1 en vrij snel daarna 8.0.2. Als Apple mij een update voorschotelt, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-09-14, 20:18
Rvbilsen Rvbilsen is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 7
Standaard iPad onbruikbaar geworden na laatste update?

Recentelijk kreeg ik van Apple een update aangeboden 8.0.0, daarna een niet toegankelijke 8.0.1 en vrij snel daarna 8.0.2. Als Apple mij een update voorschotelt, verwacht ik dat ik deze veilig en vertrouwd kan installeren en dat het de werking van mijn apparaat alleen maar verbeterd. Niemand heeft mij ooit verteld dat ik updates van Apple moet wantrouwen. Na het installeren van deze updates op mijn iPad 2 die tot dan toe perfect werkte, blijf ik nu achter met een tablet die nagenoeg onbruikbaar is. Veel apps zijn zo traag als wat geworden, Facebook is bijna onbruikbaar door de vele crashes en iets typen gaat met een seconden lange vertraging. Na onderzoek op internet werd me geadviseerd om de laatste versie 7 te herstellen via iTunes. Zo gezegd zo gedaan, blijkt precies die dag dat Apple de oude software niet meer ondersteund en blijf ik dus achter met een iPad die ineens zo goed als onbruikbaar is geworden.

Valt Apple hier niets te verwijten? Alles van Apple werkt toch zo goed? Ik heb hier thuis een iPhone 4, een iphone 5, een iPad 2 en een gloednieuwe 27" iMac. Alles perfect maar wat Apple me nu heef geflikt zet me toch echt aan het denken.
Kan ik mijn iPad nu echt in de hoek flikkeren? Gaat deze update me echt ruim €600,= kosten wanneer ik moet besluiten om een nieuwe tablet te kopen?

Is er een mogelijkheid om een klacht bij Apple neer te leggen? (zonder de illusie te hebben dat dat wat uitmaakt overigens.)
Ik zit ook niet te wachten op reacties als "had je maar beter op moeten letten" of "eigen schuld enz...". Als Apple mij een update adviseert ga ik er van uit dat ik deze nodig heb en dat mijn apparaten er beter van worden. Of moet ik eerst maandenlang alle forums en nieuwsberichten blijven volgen voordat ik zeker weet dat de update wel geschikt is voor mijn apparaten?

Rob
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-14, 20:24
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Je kan uiteraard altijd een klacht indienen bij Apple...of een advokaat onder de arm nemen...

https://www.apple.com/contact/feedback.html

Vraagske...Heb je die update over the air gedaan...Zo ja dan zou ik toch eerder een clean install via iTunes proberen zonder daarna een reservekopie terug te zetten...

Kijken of ie dan beter loopt...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #3  
Oud 29-09-14, 20:25
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ik vind het ook redelijk onbeschoft wat Apple doet, je betaalt een fors bedrag voor een Ipad/Iphone. Zeker bij een Ipad verwachten mensen een levensduur van minimaal tot 3 tot liefst 5 jaar. Als je dan na 1 of 2 grote ios updates het toestel niet meer durft/kan updaten wegens de vrees voor de vertragende werking is dit wel wat triest. Ik heb een Ipad 3 nu bijna 2 jaar. Bij iOS7 merktte ik al vertraging welke vanaf 7.1 geloof ik grotendeels is goed gemaakt. Maar ik huiver om nu ios8 te installer op een Ipad 2/3, zeker gezien de ervaringen van de meeste. Wellicht dat ik hem installeer wanneer ios8 verder is doorontwikkeld.

Laatst gewijzigd door dennissch; 29-09-14 om 20:36.
  #4  
Oud 29-09-14, 20:32
Rvbilsen Rvbilsen is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 7
Standaard

Wally, bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad een update over the air via de Wi-Fi verbinding gedaan. Als dat minder betrouwbaar is dan bekabeld via iTunes, waarom wordt de mogelijkheid over the air dan aangeboden? Apple zit toch ook niet te wachten op problemen en gezeik van mensen die met onbetrouwbare apparaten achterblijven?
  #5  
Oud 29-09-14, 20:36
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Een OTA is incrementeel...Dwz. het is meer dan update dan een volledig nieuwe installatie...En dat wil wel eens voor problemen zorgen...

Problemen die soms verdwijnen na een volledige installatie via iTunes...

Doen !!! Zou ik zeggen...Je zit nu met een slome iPad2...Wellicht vindt ie daarna zijn jus terug...
  #6  
Oud 29-09-14, 20:41
Rvbilsen Rvbilsen is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 7
Standaard

Dus volledig herstellen via bekabeld iTunes? Dat heeft dan tot gevolg dat ik alles weer opnieuw moet installeren zeker? Als het moet, dan moet het, is het proberen in ieder geval waard. Nu heb ik inderdaad niks.
  #7  
Oud 29-09-14, 20:44
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Alle aangekochte apps vind je terug in de app-store...

Onder aankopen...niet op de iPad...

Je kan ze opnieuw installeren zolang je met de dezelfde apple-id bent ingelogd waarmee je ze hebt aangekocht...
  #8  
Oud 29-09-14, 20:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rvbilsen Bekijk bericht
Dus volledig herstellen via bekabeld iTunes? Dat heeft dan tot gevolg dat ik alles weer opnieuw moet installeren zeker?
Heb je dat dan nog nooit gedaan? Ook niet om die jailbreak op iOS 4.3.3 te verwijderen (die je gebruikte in juli 2011)?
  #9  
Oud 29-09-14, 21:00
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Daar kan het addertje natuurlijk ook zitten...

Toenmalige jailbreaks konden een OTA namelijk toen nog niet verhinderen...
  #10  
Oud 29-09-14, 21:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Toenmalige jailbreaks konden een OTA namelijk toen nog niet verhinderen...
En als men dan drie (3) jaar lang jailbreak restanten meesleept (en een boel opslaggeheugen kwijt is) is het dan nu tijd om een jeremiade tegen Apple te schrijven.
  #11  
Oud 29-09-14, 21:21
Rvbilsen Rvbilsen is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 7
Standaard

Heren, ik heb destijds inderdaad een tijdje een jailbreak op mijn iPad gehad, maar deze al een tijdje vervangen door een gehele nieuwe install te doen. Ik heb die jailbreak maar een paar weken erop gehad. Alweer zo'n tijd geleden dat ik niet meer weet hoe ik dat destijds gedaan heb, blijkbaar ook gewoon bekabeld via iTunes. Ik ga hem onder handen nemen en laat het resultaat hier weten...

Alvast bedankt voor de hulp.
  #12  
Oud 30-09-14, 09:18
Narnia Narnia is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 1
Standaard

Ik wil via mijn ipad solliciteren en wil mijn cv meesturen, hoe doe ik dat??
  #13  
Oud 30-09-14, 12:31
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik zie dat je een iPad 1 hebt, maar daar kan nooit FW 7.1.2 op zitten. Wat heb je werkelijk ?
  #14  
Oud 01-10-14, 19:38
Rvbilsen Rvbilsen is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 7
Standaard

Inmiddels een complete herstel gedaan en de belangrijkste apps weer geïnstalleerd. Sommige problemen zijn voorbij maar de meeste niet en ik heb er weer nieuwe bij. YouTube zonder geluid en als ik even heb gepauzeerd, heb ik wel geluid maar is het beeld bevroren, goed ***** dus. Facebook app loopt niet meer vast maar het duurt 30 seconden voor alles geladen is. Zwaar de pest in dus.... ��
  #15  
Oud 01-10-14, 19:48
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Facebook is nu eenmaal een 'logge' app...

Het YouTube probleem kan een buffering probleem zijn...of een niet ideale internet verbinding...
  #16  
Oud 01-10-14, 20:04
Rvbilsen Rvbilsen is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 7
Standaard

Op mijn iPhone 5s werkt alles perfect met iOS 8. Maar van mij hadden ze deze update voor oudere apparaten achterwege mogen laten.
  #17  
Oud 01-10-14, 20:48
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rvbilsen Bekijk bericht
Op mijn iPhone 5s werkt alles perfect met iOS 8. Maar van mij hadden ze deze update voor oudere apparaten achterwege mogen laten.
Ja, daar valt over te discussiëren, ik denk dat dat rode cijfertje ook een grote aantrekkingskracht heeft, maar waarom iets upgraden/updaten als het al goed werkt? De info over iOS 8 stroomde binnen na het uitbrengen van de upgrade maar voor die tijd was me al duidelijk dat ik dat beter niet kon doen op een iPad van 3 jaar oud. Ik heb hier dus een iPad 2 die prima werkt ....zonder iOS 8. Vond het al heel bijzonder dat iOS 7 zo goed werkte terwijl er ook veel klachten waren van iPad 3 gebruikers.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad zet fotos in Twitter op z'n kop na laatste update? Emontis iPhone algemeen 1 07-04-14 22:57
iPhone: 3G onbruikbaar na update? misterx Jailbreak 2 19-08-10 22:48
Na update is iphone onbruikbaar s-plaza Archief 7 14-09-09 17:55
Onbruikbaar na update 3kes Archief 1 12-03-09 18:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:09.