//

downgrade ipad 2 ios 8=>7

downgrade ipad 2 ios 8=>7 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Ik vrees dat Apple het dan nooit goed zal kunnen doen. Stel dat Apple zegt we blokkeren de update voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-10-14, 23:09
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik vrees dat Apple het dan nooit goed zal kunnen doen.
Stel dat Apple zegt we blokkeren de update voor iPad's ouder dan 1 jaar, dan wordt de goegemeente ook boos....

Ben wel eens met dat het fijn zou zijn als je kon kiezen wat je zelf wilt, en dat je terug zou kunnen als je dat wilt.

Helaas levert dat ook maar tijdelijk genoegdoening op, want op een gegeven moment stoppen ontwikkelaars (dus niet Apple) met ondersteuning voor hun apps te bieden voor oudere iOS versies. En dan 'moet' je wel.

Zo zal ik op een dag ook over moeten naar iOS 8 met mijn iPadke, als een specifieke app die ik veelvuldig gebruik niet meer ondersteund wordt onder iOS 7.
Ik heb ook nog een Ipad 3 op ios7, maar als straks apps zoals facebook en twitter ios 8 of nieuweer vereisen geld dit zo ver ik weet voor de nieuwste versie van de app. Oude versies van fb bijvoorbeeld zullen wel werken op oudere ios versies, ik geloof dat ze dit sinds 1-2 jaar hebben ingevoerd. Misschien dat iemand hier meer over weet?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-10-14, 23:25
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
Allereerst...

Graag wat meer begrip voor de mensen die geen expert zijn.

Daarom is het fijn dat dit forum bestaat!
Ik ben verre van een expert; wellicht een bijna geoefende gebruiker.
Een software-update maakt een toestel geschikt voor de doorontwikkeling van apps en nieuwe functies waar weer nieuwe apps voor komen. Je moet wel beseffen dat de prestaties van oudere toestellen zullen afnemen met de toegevoegde functionaliteit van elke volgende iOS-versie. Dat betekent dat zolang Apple de iOS-versie nog vrijgeeft voor een model iPad, deze die functionaliteit krijgt; alleen toenemend langzamer vanwege de verouderende architectuur en alleen als die architectuur die functies nog toelaat. Twee jaar oud? In Apple termen zijn dat twee generaties. iOS8 heeft allerlei features waar een iPad 2 al niets meer mee kan, domweg omdat de hardware daar niet in voorziet.
Als ik jou was zou ik de iPad Air snel updaten; draait bij mij als een zonnetje. Zitten er fouten in? Ongetwijfeld, foutloze software bestaat nog niet.
  #23  
Oud 23-10-14, 02:14
Patman71's schermafbeelding
Patman71 Patman71 is offline
• iOS 8.4
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Bij mij in de straat
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik ben verre van een expert; wellicht een bijna geoefende gebruiker.
Een software-update maakt een toestel geschikt voor de doorontwikkeling van apps en nieuwe functies waar weer nieuwe apps voor komen. Je moet wel beseffen dat de prestaties van oudere toestellen zullen afnemen met de toegevoegde functionaliteit van elke volgende iOS-versie. Dat betekent dat zolang Apple de iOS-versie nog vrijgeeft voor een model iPad, deze die functionaliteit krijgt; alleen toenemend langzamer vanwege de verouderende architectuur en alleen als die architectuur die functies nog toelaat. Twee jaar oud? In Apple termen zijn dat twee generaties. iOS8 heeft allerlei features waar een iPad 2 al niets meer mee kan, domweg omdat de hardware daar niet in voorziet.
Als ik jou was zou ik de iPad Air snel updaten; draait bij mij als een zonnetje. Zitten er fouten in? Ongetwijfeld, foutloze software bestaat nog niet.
Sorry, maarditvindik kort door de bocht. Stel je koopt een dure nieuwe auto, op benzine, en de brndstofmaatschappijen besluiten na een 2 a 3 jaar om de brandstof te vervangen voor iets waar jouw auto niet harder dan 45 km/u gaat. Koop jij dan eendure nieuwe motor of een nieuwe auto die wel die nieuwe brandstof aan kan? Is hetzelfde als wat hier gebeurd he

Je mag verwachten van een product dat het langer naar behoren hoort te werken. Ik snap best dat apparaten van 10 jaar oud minder ondersteund worden, maareenipad van 3 jaar....
  #24  
Oud 23-10-14, 09:33
iPickup iPickup is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 62
Standaard

Ik had er helaas ook voor gekozen om mijn iPad 2 te updaten na een paar dagen, hierdoor constant vastlopen en heel er traag, nu draai ik op 8.0.2 en het is iets beter geworden.
Iedere keer een verse install gedaan zonder een Back-up terug te zetten, ook de apps update ik altijd eerst voordat de nieuwe image erop gaat.
Ik zie wel indien ik meer dan 3 apps open heb staan dat de iPad vastloopt en andere apps niet meer reageren.
Wat mij ook opvalt is dat Apple de update al klaarzet op de iPad, gedownload en al.
In het verleden kreeg je de melding dat er een update klaarstond, maar nu staat hij al klaar op de iPad.
Ik ben benieuwd of het cache probleem opgelost is in 8.1 en dat de iPad weer als 7.1.2 draait.
Batterij verbruik zit nu nog steeds op z'n 10 uur en meer .... dat is het enige positieve...
  #25  
Oud 23-10-14, 09:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPickup Bekijk bericht
Ik ben benieuwd of het cache probleem opgelost is in 8.1 en dat de iPad weer als 7.1.2 draait.
Wat is het "cache probleem"? En wat zou er moeten opgelost worden door Apple?
  #26  
Oud 23-10-14, 11:18
Jeroen100 Jeroen100 is offline
• iOS 14.0
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 12
Standaard

Heb / had ook last van verminderd gebruiksgemak op m'n ipad 2 met IOS 8.1. Op een forum gevonden dat wanneer je de instelling Algemeen - Toegankelijkheid - Verminder beweging aan zet, het beter zou moeten gaan. Geprobeerd en inderdaad is de Ipad nu weer fatsoenlijk te gebruiken.

Wellicht dat het bij jou ook werkt?
  #27  
Oud 23-10-14, 11:38
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patman71 Bekijk bericht
Sorry, maarditvindik kort door de bocht. Stel je koopt een dure nieuwe auto, op benzine, en de brndstofmaatschappijen besluiten na een 2 a 3 jaar om de brandstof te vervangen voor iets waar jouw auto niet harder dan 45 km/u gaat. Koop jij dan eendure nieuwe motor of een nieuwe auto die wel die nieuwe brandstof aan kan? Is hetzelfde als wat hier gebeurd he

Je mag verwachten van een product dat het langer naar behoren hoort te werken. Ik snap best dat apparaten van 10 jaar oud minder ondersteund worden, maareenipad van 3 jaar....
Hier ben ik het volledig mee eens,mijn iPad 2 is nog geen 3 jaar oud. De update staat op de iPad klaar om gedownload te worden.. Als dit apparaat niet geschikt is waarom staat die update er dan

Apple ieder jaar met nieuwe iPads komt is iedere iPad snel achterhaald.Nu de iPad Air 2 uitkomt in mijn iPad Air van een half jaar al weer oud.

Je mag verwachten, dat je met zo'n duur apparaat, tóch zo'n 5 jaar vooruit kan
  #28  
Oud 23-10-14, 11:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen100 Bekijk bericht
Wellicht dat het bij jou ook werkt?
Dat was ook het "trucje" om iOS 7 vlot te laten werken op een iPhone 4. De GPU heeft dan veel minder werk.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
Apple ieder jaar met nieuwe iPads komt is iedere iPad snel achterhaald.Nu de iPad Air 2 uitkomt in mijn iPad Air van een half jaar al weer oud.
Helder. Apple moet dus de ontwikkeling van de iPad Air stopzetten omdat jij persoonlijk nog een iPad Air van vorig jaar hebt.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 23-10-14 om 11:52. Reden: Taelvauten
  #29  
Oud 23-10-14, 12:01
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat was ook het "trucje" om iOS 7 vlot te laten werken op een iPhone 4. De GPU heeft dan veel minder werk.




Helder. Apple moet dus de ontwikkeling van de iPad Air stopzetten omdat jij persoonlijk nog een iPad Air van vorig jaar hebt.
Beetje hatelijk: mijn iPad Air heb ik van eind April dit jaar!2014.... De ontwikkeling hoeft niet stop gezet te worden,maar apparaten moeten wel wat jaartjes meegaan.
  #30  
Oud 23-10-14, 12:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
Beetje hatelijk: mijn iPad Air heb ik van eind April dit jaar!2014....
Wanneer jij hoogst persoonlijk die iPad Air gekocht hebt is niet zo belangrijk. De iPad Air is van vorig jaar!!! Werkt jouw iPad Air (model van vorig jaar) dan plotseling niet meer nu er een iPad Air 2 uitgekomen is? Die van mij werkt in ieder geval nog even goed als vorig jaar (gekocht op de release dag).

Citaat:
De ontwikkeling hoeft niet stop gezet te worden,maar apparaten moeten wel wat jaartjes meegaan.
Heb hier nog een iPad 1 uit 2010 die ik nog dagelijks gebruik. Dus die gaat al een tijdje mee en die werkt ook nog even goed als in 2010.
  #31  
Oud 23-10-14, 12:27
m4rtijn76 m4rtijn76 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Dronten
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Heb hier nog een iPad 1 uit 2010 die ik nog dagelijks gebruik. Dus die gaat al een tijdje mee en die werkt ook nog even goed als in 2010.
+1

Mijn vrouw gebruikt mijn oude iPad 1 ook nog dagelijks en is daar nog steeds tevreden mee. Hij werkt nog prima en ik zie geen reden om nu een nieuwe te gaan kopen.

Geen wonder dat de iPad verkopen aan het inzakken zijn, iedereen doet gewoon een stuk langer met zijn iPad dan met zijn iPhone.
  #32  
Oud 23-10-14, 12:28
iPickup iPickup is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wat is het "cache probleem"? En wat zou er moeten opgelost worden door Apple?
Neem aan als je meerdere apps open heb staan dat een deel in de cache draait van de iPad ... En op de achtergrond actief blijft ...
  #33  
Oud 23-10-14, 12:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPickup Bekijk bericht
Neem aan als je meerdere apps open heb staan dat een deel in de cache draait van de iPad ...
Nee, er draait niets in de "cache" van de iPad. Er is alleen maar een systeem cache in iOS en daar draaien geen apps in. Apps kunnen wel een eigen cache hebben (in de Sandbox). Er is dus geen "cache probleem". Cache staat altijd in het opslaggeheugen, nooit in het werkgeheugen.

IOS 8 zet apps na een tijdje in "suspend" of "nap". Als Background Refresh aanstaat worden die na een tijdje weer even "wakker".
  #34  
Oud 23-10-14, 14:07
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ze zouden eens net als Android moeten gaan worden. iOS lichter maken in plaats van zwaarder. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de problemen die het baggere ios 8 met zich mee brengt.
  #35  
Oud 23-10-14, 14:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennissch Bekijk bericht
Ze zouden eens net als Android moeten gaan worden.
iOS worden zoals één van die tientallen *Droid derivaten? Ik word al misselijk als ik er aan denk.
  #36  
Oud 23-10-14, 14:25
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Ik bedoel dat het besturingssysteem niet keer op keer zwaarder zou moeten worden. Om toch even terug te gaan naar Android, 4.4 is lichter in gebruik dan 4.3 bijvoorbeeld. Dit zouden een hoop iOS users vrolijk maken.
  #37  
Oud 23-10-14, 15:02
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Naar mijn idee wordt een besturingssysteem steeds 'zwaarder' juist doordat achterwaartse compatibiliteit wordt ingebouwd. Een compliment aan Apple dat ze dit doen. Als je de hardware van een iPad 2 vergelijkt met die van een iPad Air, is het verschil in functionaliteit enorm. De software moet voor al die verschillen uitzonderingen paraat hebben anders zouden crashes de norm zijn. Al die duizenden regels extra code moeten worden doorlopen als een functie wordt aangeroepen die in de hardware verschillende modaliteiten kent. Met een A6 processor duurt dat veel langer dan met een A8.
Apple zou zich het leven veel gemakkelijker maken door een nieuwe grote iOS-release te beperken tot een bepaalde generatie toestellen. Zoals gezegd: compliment dat ze dat niet doen.
Maar een beroemde Nederlandse filosoof zei het al eens: 'Elluk voordeel heb-ze nadeel'.
  #38  
Oud 23-10-14, 15:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
De software moet voor al die verschillen uitzonderingen paraat hebben anders zouden crashes de norm zijn. Al die duizenden regels extra code moeten worden doorlopen als een functie wordt aangeroepen die in de hardware verschillende modaliteiten kent. Met een A6 processor duurt dat veel langer dan met een A8.
Dat is zo met Windows maar niet met iOS. Voor elk specifiek toestel is er een specifiek ipsw iOS 8 image. Functies die op een bepaald toestel niet kunnen gebruikt worden zitten simpelweg niet in het image. Voor 32-bits toestellen is het image alleen in 32-bits.
  #39  
Oud 23-10-14, 15:09
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patman71 Bekijk bericht
Sorry, maarditvindik kort door de bocht. Stel je koopt een dure nieuwe auto, op benzine, en de brndstofmaatschappijen besluiten na een 2 a 3 jaar om de brandstof te vervangen voor iets waar jouw auto niet harder dan 45 km/u gaat. Koop jij dan eendure nieuwe motor of een nieuwe auto die wel die nieuwe brandstof aan kan? Is hetzelfde als wat hier gebeurd he...
Dit vind ik een valse vergelijking: de oude brandstof blijft gewoon beschikbaar, je hoeft niet te upgraden. Van te voren was al bekend dat een iPad 2 er moeite mee zou hebben, dan wacht je toch even af, upgraden kan altijd nog. Mijn iMac van eind 2009 is geschikt voor Yosemite, OS 10.10 dus, maar je komt op fora heel wat klachten tegen, dus ik wacht nog even. Wel staan er 2 updates klaar voor iPhoto en iMovie, die alleen geïnstalleerd worden als ik Yosemite gebruik. Maar ik heb ook nog software en drivers waarvan ik niet zeker weet of ze Yosemite-proof zijn, dus ik kijk nog even de kat uit de boom, hoewel ik die twee updates (voor raw en Sony HD video) goed zou kunnen gebruiken.
  #40  
Oud 23-10-14, 15:13
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is zo met Windows maar niet met iOS. Voor elk specifiek toestel is er een specifiek ipsw iOS 8 image. Functies die op een bepaald toestel niet kunnen gebruikt worden zitten simpelweg niet in het image. Voor 32-bits toestellen is het image alleen in 32-bits.
Aha, dank!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Downgrade iOS 8 naar iOS 7 iPad 2 vuurvreter iPad algemeen 35 01-10-14 07:07
iPad: iPad 3 downgrade naar iOS 6.1.2 dannyvdb1997 Jailbreak 3 25-03-13 10:51
Downgrade IOS 6.1 > IOS 6.0.1, kan dat? kadda001 iPhone algemeen 10 10-02-13 21:06
Probleem bij reservekopie na herstelling/downgrade naar IOS 5.1.1 van IOS 6 LoveSebMagic iPhone algemeen 6 28-09-12 09:17
iPad 3 iOS6 downgrade iOS 5.1.1 123456 iPad algemeen 2 21-09-12 23:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.