//

downgrade ipad 2 ios 8=>7

downgrade ipad 2 ios 8=>7 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, na update 8 is de ipad van een zalig ding getransformeerd in de meest hatelijke tablet ooit. Touch reageert op bepaalde delen niet, dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-10-14, 10:06
rondpunt rondpunt is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 3
Standaard downgrade ipad 2 ios 8=>7

hallo,

na update 8 is de ipad van een zalig ding getransformeerd in de meest hatelijke tablet ooit. Touch reageert op bepaalde delen niet, dan weer wel, aanklikken lukt soms soms niet, facebook starten duurt een eeuwigheid, als ik een half uur erop bezig ben wacht ik gemiddeld 5 min, blokkeerd. En dit voor een toestel van meer dan 800€, 64gb gsm versie.

Ik weet dat ze niet meer signeren dus lukt me niet via gewoonlijke weg te downgraden. Nu weiger ik mee te doen aan de politiek van apple. Ze wijzigen de firmware wat zodat ???oudere?? toestellen of zal ik zeggen: vorige modellen niet meer deftig werken en je zo zou overstappen op wat nieuws van hen.

Bestaat er geen achterdeur om terug 7.1 ofzo erop te krijgen? Deze werkte vlekkeloos!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-14, 10:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rondpunt Bekijk bericht
Bestaat er geen achterdeur om terug 7.1 ofzo erop te krijgen?
Vaak gevraagd en nog vaker beantwoord.

Er bestaat geen enkele achterdeur, voordeur of zijdeur. Het is absoluut onmogelijk om een iPad 2 nog te "downgraden" naar iOS 7.
  #3  
Oud 22-10-14, 10:17
rondpunt rondpunt is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 3
Standaard

wat een achterlijke firma is dat in feite. Bepalen wat ik met mijn eigen device doe. En dan nog een top tablet verprutsen door hun slechte ios 8 erop te gooien en rap rap de 7 weg te foefelen, djiezes. Nu zit ik hier met een semi werkende ipad zuiver door hun software update
  #4  
Oud 22-10-14, 10:29
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Weer wat geleerd voor een volgende keer. We hebben daar al een spreekwoord voor: Haastige spoed is zelden goed.
Maar misschien heb je meer aan een ander gezegde: Gedeelde smart is halve smart.
Begin een aktiegroep, misschien levert het wat op.

Overigens krijg ik steeds meer vrij geheugen als ik deze app gebruik.
  #5  
Oud 22-10-14, 10:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rondpunt Bekijk bericht
wat een achterlijke firma is dat in feite. Bepalen wat ik met mijn eigen device doe. En dan nog een top tablet verprutsen door hun slechte ios 8 erop te gooien en rap rap de 7 weg te foefelen, djiezes. Nu zit ik hier met een semi werkende ipad zuiver door hun software update
Dat kan je het beste met Apple bespreken. Niemand op het forum kan je daar mee helpen. Succes gewenst.
  #6  
Oud 22-10-14, 10:56
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rondpunt Bekijk bericht
wat een achterlijke firma is dat in feite. Bepalen wat ik met mijn eigen device doe. En dan nog een top tablet verprutsen door hun slechte ios 8 erop te gooien en rap rap de 7 weg te foefelen, djiezes. Nu zit ik hier met een semi werkende ipad zuiver door hun software update
En ook nog een slechtwerkend toetsenbord (hoofdletters en punten). Het zit je niet mee...
  #7  
Oud 22-10-14, 13:05
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Weer wat geleerd voor een volgende keer. We hebben daar al een spreekwoord voor: Haastige spoed is zelden goed.
Maar misschien heb je meer aan een ander gezegde: Gedeelde smart is halve smart.
Begin een aktiegroep, misschien levert het wat op.

Overigens krijg ik steeds meer vrij geheugen als ik deze app gebruik.
Inderdaad. Voorheen was het geen probleem, maar sinds de farce met IOS 8, wil ik niet meer bij de eerste zijn. Voorheen zat ik ongeduldig af te wachten om meteen de nieuwe IOS erop te zetten. Vanaf nu wacht ik telkens een paar dagen zodat ik hier op het forum zeker lees dat er geen problemen mee zijn

Apple zal hoogstwaarschijnlijk zijn redenen hebben waarom men niet terug kan.
  #8  
Oud 22-10-14, 13:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Apple zal hoogstwaarschijnlijk zijn redenen hebben waarom men niet terug kan.
Soms zijn er inderdaad technische redenen waarom men niet kan "downgraden". Ik ga die niet uitleggen want dan breekt er in dit topic een emotionele kosmische storm uit. Feit is dat Apple "downgraden" niet ondersteunt.

Soms blijft het "signing window" van een vorige iOS versie iets langer open. Normaal gezien wordt dat venstertje gesloten binnen een paar uur na de release van een nieuwe iOS versie.
  #9  
Oud 22-10-14, 15:16
rondpunt rondpunt is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 3
Standaard

de enige reden waarom ze downgraden stopzetten is om het je onmogelijk te maken terug een werkende device te hebben, zodat je begint te frustreren en één van hun nieuws toestellen koopt.

Spijtig genoeg is deze ipad van m'n werk en kan ik hem niet verkopen.
  #10  
Oud 22-10-14, 16:11
m4rtijn76 m4rtijn76 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Dronten
Berichten: 93
Standaard

Mijn iPad 2 werkt anders nog prima hoor, ook met IOS8 (8.1). Ik zou als ik jou was gewoon eens de iPad helemaal opnieuw naar fabrieksinstellingen terug zetten en dan opnieuw beginnen, dus niet met een backup. Een verse installatie wil echt nog wel eens wat problemen oplossen.

Je bepaalt inderdaad wat je met je eigen iPad doet, jij hebt ervoor gekozen om een prima werkende iPad te upgraden. De mogelijkheid om weer te downgraden was er ook, maar helaas is inmiddels inderdaad het window gesloten...
  #11  
Oud 22-10-14, 16:11
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Rap...rap..?!

iOS7 was daaaaaaaagen na de release van iOS8 nog te installeren...

Had je je vroeger aangemeld hier, dan had je deze probs niet gehad...

Maar da's mosterd na de maaltijd...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 oktober 2014 om 15:13 ----------

6 dagen om precies te zijn...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #12  
Oud 22-10-14, 16:28
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

Er is een jaibreak aan de horizon, misschien kan je daarmee downgraden,
  #13  
Oud 22-10-14, 16:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door absrnd Bekijk bericht
Er is een jaibreak aan de horizon, misschien kan je daarmee downgraden,
Met een sjeelpreek kan je nooit "downgraden". De redenen zijn evident.
  #14  
Oud 22-10-14, 19:54
Patman71's schermafbeelding
Patman71 Patman71 is offline
• iOS 8.4
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Bij mij in de straat
Berichten: 51
Standaard

Ik moet zeggen dat ik rondpunt z'n punt heel goed snap. Ik vind het een beetje jammer zoals de meeste reageren. Ik vind het ook ronduit belachelijk dat je niet zelf kunt bepalen of je een eerdere versie terug kan zetten. Ik heb ook een ipad 2, maar moet zeggen dat ie sinds de komst van IOS 8 weer veeeeeeeeeel trager is geworden, en dan heb ik niet eens IOS 8 geinstalleerd, alleen apps ververst. Ook ik geloof dat Apple bewust de oudere apparaten zo slomer maakt voor een upgrade naar nieuwe. Super slechte service voor dure apparaten.

Zo, klaar met gal spuwen
  #15  
Oud 22-10-14, 21:30
m4rtijn76 m4rtijn76 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Dronten
Berichten: 93
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patman71 Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik rondpunt z'n punt heel goed snap. Ik vind het een beetje jammer zoals de meeste reageren. Ik vind het ook ronduit belachelijk dat je niet zelf kunt bepalen of je een eerdere versie terug kan zetten. Ik heb ook een ipad 2, maar moet zeggen dat ie sinds de komst van IOS 8 weer veeeeeeeeeel trager is geworden, en dan heb ik niet eens IOS 8 geinstalleerd, alleen apps ververst. Ook ik geloof dat Apple bewust de oudere apparaten zo slomer maakt voor een upgrade naar nieuwe. Super slechte service voor dure apparaten.

Zo, klaar met gal spuwen
Het is niet zo dat Apple bewust apparaten langzamer maakt, dat kan ik me niet voorstellen. Wel worden er iedere keer nieuwe functies aan het OS toegevoegd en daar is natuurlijk meer rekenkracht voor nodig. Wees blij dat je kan kiezen om nieuwere versies te installeren voor oudere hardware. Anders koop je gewoon een Android, dan mag je blij zijn als je hooguit een jaar van upgrades kan genieten... Heb dat zelf ook meegemaakt en ben blij dat ik nu weer volledig op IOS zit.

Zoals hierboven aangegeven, herstel de iPad eens volledig naar fabrieksinstellingen en probeer het dan opnieuw. Ik kan nog prima werken op mijn iPad 2 op IOS 8.1. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben...
  #16  
Oud 22-10-14, 22:11
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik kwam vandaag, vanwege problemen met Skype op een oude iPod met iOS 4, op een aantal discussiesites over de overgangen van iOS 4 naar 5 en van 5 naar 6. Er is niet veel veranderd, Wi-Fi-problemen, trage Safari, crashende apps....
Overigens Skype werkt niet meer op een iPod met iOS 4. De iPod doet het verder nog prima.
  #17  
Oud 22-10-14, 22:19
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb diverse iPad mini's van het werk in m'n handen gehad de afgelopen dagen (van collega's) die het ding vanaf iOS 7 nota bene OTA hebben geüpdatet naar iOS 8 (iTunes kennen ze niet), sommigen draaiden nog op 8.0 zelfs)

Het viel me op dat ik nauwelijks verschil ervoer met mijn iPad mini iOS 7.1.2 er nog op (en dat ben ik van plan zo lang mogelijk zo te houden)

Kortom; het kan ook anders.

EDIT: ik lees nu dat het hier om een iPad 2 gaat, met nog iets oudere hardware dus dan een iPad mini. Dus mijn ervaring gaat niet op voor TS.

@TS al een herstel in DFU geprobeerd met behulp van iTunes vanaf een computer? En dan liefst geen reservekopie terug zetten (indien je bijv. een exchange account van je werkt gebruikt op die iPad, worden contacten/mail/agenda's etc toch gesynchroniseerd. Eerder gekochte apps kun je opnieuw gratis downloaden uit de App Store)
  #18  
Oud 22-10-14, 22:27
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Allereerst respect voor degenen die op het forum voor iedereen met tips klaarstaan.
Toch moet er mij wat van mijn hart. Niet iedereen is een expert,maar als een update uitkomt die voor de iPad 2 geschikt zou zijn dan installeren mensen die.
Bij de eerste update hebben wij lang gewacht voordat wij de update uitvoerde. Is er niet beter op geworden. Nu update ik die niet meer.
Mijn iPad Air heb ik het afgelopen weekend ge-update. ITunes is bij gewerkt. Zoveel problemen door die updates gehad daar word ik niet vrolijk van. Los daarvan als je zoveel geld uitgeeft mag je verwachten dat iets naar behoren functioneert.

Mijn iPad 2 is nog geen drie jaar. Dan moet Apple niet zeggen dat de update daarvoor geschikt is.

Veel mensen zijn hierdoor zwaar gedupeerd.Makkelijk om te zeggen dat dit je eigen keus was...

Mijn iPad Air update ik echt nog niet. Niets anders als problemen ondervonden ook met de update van iTunes. Mijn laptop voor de tweede keer niets meer deed.Baal er echt van dat ik iTunes nog niet durf op te starten.

Graag wat meer begrip voor de mensen die geen expert zijn.

Daarom is het fijn dat dit forum bestaat!
  #19  
Oud 22-10-14, 22:51
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Mijn schoonvader die nooit, maar dan ook nooit iets update heeft zonder dat wij het wisten iOS 8 op zijn iPad gezet en dat ding gaat als een speer. Misschien komt dat wel door het feit dat hij er - gebruikt de iPad alleen voor FaceTime - behalve de Apple apps geen apps op heeft staan. Ben er nog steeds van overtuigd dat veel "probleempjes" komen door apps die (nog) niet up to date zijn.
  #20  
Oud 22-10-14, 22:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
Mijn iPad 2 is nog geen drie jaar. Dan moet Apple niet zeggen dat de update daarvoor geschikt is.
Ik vrees dat Apple het dan nooit goed zal kunnen doen.
Stel dat Apple zegt we blokkeren de update voor iPad's ouder dan 1 jaar, dan wordt de goegemeente ook boos....

Ben wel eens met dat het fijn zou zijn als je kon kiezen wat je zelf wilt, en dat je terug zou kunnen als je dat wilt.

Helaas levert dat ook maar tijdelijk genoegdoening op, want op een gegeven moment stoppen ontwikkelaars (dus niet Apple) met ondersteuning voor hun apps te bieden voor oudere iOS versies. En dan 'moet' je wel.

Zo zal ik op een dag ook over moeten naar iOS 8 met mijn iPadke, als een specifieke app die ik veelvuldig gebruik niet meer ondersteund wordt onder iOS 7.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Downgrade iOS 8 naar iOS 7 iPad 2 vuurvreter iPad algemeen 35 01-10-14 07:07
iPad: iPad 3 downgrade naar iOS 6.1.2 dannyvdb1997 Jailbreak 3 25-03-13 10:51
Downgrade IOS 6.1 > IOS 6.0.1, kan dat? kadda001 iPhone algemeen 10 10-02-13 21:06
Probleem bij reservekopie na herstelling/downgrade naar IOS 5.1.1 van IOS 6 LoveSebMagic iPhone algemeen 6 28-09-12 09:17
iPad 3 iOS6 downgrade iOS 5.1.1 123456 iPad algemeen 2 21-09-12 23:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:55.