//

iPad air iOS8.1 inlogproblemen bij alle sites

iPad air iOS8.1 inlogproblemen bij alle sites discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds ios8 heb ik problemen met safari op iPad air. Een site opent niet direct, vaak moet ik verversen etc. Nu update ios8.1 en kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-10-14, 18:36
Simvrij Simvrij is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 7
Question iPad air iOS8.1 inlogproblemen bij alle sites

Sinds ios8 heb ik problemen met safari op iPad air. Een site opent niet direct, vaak moet ik verversen etc. Nu update ios8.1 en kan ik mij in safari nergens meer inloggen (behalve bij mijn Apple ID ) Er staat als melding "wachtwoord verkeerd" óf de velden gebruikersnaam en wachtwoord komen weer leeg in beeld en is het inloggen dus niet gelukt.
Ook anderen kunnen nergens inloggen op mijn iPad in safári. (Ter info, wachtwoorden zijn wel juist; via iPhone kan ik mij wel inloggen.)
Ik heb alles al van de iPad afgehaald en helemaal teruggaan naar fabrieksinstellingen, NIET opnieuw teruggezet van de harde schijf, juist om te voorkomen dat er troep weer opgezet zou worden. Niets heeft geholpen.
Al gebeld met Apple en die zeggen dat ik kan wachten op de volgende update, hun advies was om voortaan maar met Google Chrome te gaan werken en er zou een melding naar Apple USA gaan...
Wie heeft een oplossing voor mijn inlog probleem in safari?

Laatst gewijzigd door Simvrij; 23-10-14 om 11:48.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-14, 21:47
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Heb je de privé- modus aan staan ?
  #3  
Oud 23-10-14, 11:45
Simvrij Simvrij is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 7
Standaard

Volgens mij niet. Ik was niet zeker of je in safari of hier bedoelde, dus ik heb check beide gedaan.
Maar... Ik ben nieuw hier en wanneer ik het verkeerd begrepen heb, zou je dan ajb uitleg willen geven? Bvd.
  #4  
Oud 23-10-14, 13:28
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Safari. Klik rechtsboven op de twee mapjes naast de +. Dan zie je o.a. "Privé" staan.
  #5  
Oud 23-10-14, 13:50
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Safari. Klik rechtsboven op de twee mapjes naast de +. Dan zie je o.a. "Privé" staan.
... hier kun je voor één of alle tabbladen de privémodus inschakelen. Door een tabblad naar links te vegen, haal je het uit het overzicht. Als je een tabblad kiest, wordt het beeldvullend en aan de kleur van de adresbalk (donkergrijs of lichtgrijs) zie je privéstatus.
  #6  
Oud 23-10-14, 14:34
Simvrij Simvrij is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 7
Standaard

OK thx. Safari stond en staat NIET in de privé mode. Ik neem aan dat dat de bedoeling is?
  #7  
Oud 23-10-14, 19:39
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Precies. Privé mode doe je alleen aan als je niet traceerbaar wilt zijn.
  #8  
Oud 23-10-14, 21:22
Simvrij Simvrij is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 7
Standaard

Enig idee verder wat ik kan doen zodat ik mijn iPad weer goed kan gebruiken?
Ik kan mij NERGENS inloggen via safari ook al zijn de wachtwoorden juist...
  #9  
Oud 23-10-14, 23:34
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Je weet zeker dat de adresbalk lichtgrijs van kleur is. Automatisch inloggen lukt idd niet in privémodus. Frustrerend, maar ergens lijkt een instelling niet goed te staan.
  #10  
Oud 24-10-14, 09:54
Simvrij Simvrij is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 7
Standaard

Ja heel zeker. Hét verschil is duidelijk. Alles is al naar fabrieksinstellingen teruggezet en hierna heb ik niets weer erop gezet vanaf harde schijf juist om het schoon te houden.
Het gaat niet om automatisch inloggen maar handmatig inloggen met wachtwoorden; niemand kan het op mijn iPad, wel op de iPhone.
Hiernaast werkt safari ook niet lekker met het openen van sites of doorklikken, ik moet vaak de site vernieuwen voordat ik door kan gaan. Feitelijk is daar niet op te werken. Ook het openen van links via mail werkt volgens mij niet want dat zal ook via safari gaan, neem ik aan. Pfaff... Pas paar maanden oud, baal... Nog tips? Apple kan me niet verder helpen...
  #11  
Oud 24-10-14, 11:13
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je bent niet de enige met problemen met Safari. Als je op een link klikt en deze doet het niet helpt het als je scherm ietsje omhoog of naar beneden veegt. Misschien werkt dit ook als je wilt inloggen ? Het lijkt wel of het scherm soms bevriest.
  #12  
Oud 24-10-14, 20:42
Simvrij Simvrij is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 7
Smile Veel beter, bijna opgelost... Wie helpt me met het laatste???

HOERA! Het probleem van het inloggen lijkt opgelost door te herstellen via iTunes. Vanaf nu dus nooit meer updaten zonder snoer!
JAMMER: wanneer ik na Googlen een site wil aanklikken moet ik wat ik Google toch nog steeds "verversen" omdat de site niet reageert op aanklikken.
Wanneer iemand hier een oplossing voor weet??? Dat zou fantastisch zijn! Ook verder klikken op een site gaat nu niet want de knoppen reageren daar niet...
  #13  
Oud 24-10-14, 22:00
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Site iets omhoog of naar beneden bewegen met vingertop, zoals ik hierboven al opmerkte.
  #14  
Oud 25-10-14, 05:10
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Wat ik wel eens zou willen begrijpen, is hoe problemen op verder identieke iPads zo verschillend kunnen zijn? In mijn huishouden zijn er 2 Airs, die altijd via iTunes worden geüpdate. Alles draait als een zonnetje. Als ik die verhalen lees over vastzittende links en niet reagerende pagina's, dan begrijp ik niet dat de uitkomsten van updates zo kunnen verschillen. Ik wis de geschiedenis van Safari wekelijks en heb altijd minimaal 3 tabs open. Zitten die verschillen alleen in OTA updates of via iTunes?

Wie laat hier eens wat licht op schijnen?
  #15  
Oud 25-10-14, 15:26
numan numan is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 37
Standaard

Het blijft voor mij een mirakel dat al die biljarden bits en bites door de lucht vanaf mijn router naar mijn pc gaan en via itunes en een snoertje naar mijn ipad en dat er dan toch nog zoveel goed gaat. Soms duurt een download meer dan een half uur. Dat zal er best onderweg iets verloren gaan. Blijkbaar zit er een ingebouwd controlesysteem in. Maar die zal wel eens falen. En dan is er een probleem. Een internetsite downloaden moet wel eens herhaald worden, dus waarom zou dat na een gecompliceerde software update ook niet eens nodig kunnen zijn?
  #16  
Oud 25-10-14, 17:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numan Bekijk bericht
Dat zal er best onderweg iets verloren gaan. Blijkbaar zit er een ingebouwd controlesysteem in. Maar die zal wel eens falen.
Als er onderweg iets verloren gaat dan zorgt het TCP/IP protocol er voor dat het verloren pakketje opnieuw verzonden wordt. Dus dat is niet erg. Gaat er thuis op het (W)LAN een pakketje verloren dan zorgt CSMA/CD en TCP/IP er voor dat het weer goed komt.

Als er veel pakketjes verloren gaan kan het wel even duren voor alles weer goed komt, maar uiteindelijk komt het toch goed.

TCP/IP - Wikipedia
CSMA/CD - Wikipedia
  #17  
Oud 25-10-14, 19:17
Simvrij Simvrij is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 7
Standaard

Lieve lui, en vooral Beech43, het inloggen is nu helemaal verholpen en ik kan weer werken op internet waarvoor hartelijk dank. Even de pagina bewegen helpt nu wel, vóór het herstellen van iTunes echt niet. Het is een hulpmiddel maar voilá...
Het verschil in upgraden via iTunes of de cloud vind ik heel groot. Intussen begrijp ik dat het via de cloud ook véél meer ruimte inneemt, wat ik als leek, ook echt niet begrijp. Natuurlijk is het waanzinnig dat er zoveel wél goed gaat. Maar wanneer dat niet het geval is dan sch...t ik peentjes; het gaat niet om een zakje suiker! En wat met er op ons afkomt moet het eigenlijk ook wel werken, toch?! Ik ben ontzettend blij dat ik weer van mijn iPad kan genieten en er gewoon op kan werken. Fingers crossed voor de volgende keer enne... áltijd via iTunes vanaf nu!!!
  #18  
Oud 25-10-14, 19:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simvrij Bekijk bericht
Intussen begrijp ik dat het via de cloud ook véél meer ruimte inneemt, wat ik als leek, ook echt niet begrijp.
OTA update (over Wi-Fi)

1) Een draaiend besturingsysteem updaten kan niet. Dat kan ook niet op jouw Windows computer;
2) De Delta-update (update met alleen veranderingen wordt gedownload). Dat neemt ruimte in;
3) De Delta-update wordt uitgepakt. Dat neemt ook ruimte in;
4) Er wordt een schaduw kopij gemaakt van het besturingssysteem. Dat neemt heel veel ruimte in;
5) De schaduw kopij wordt bijgewerkt met de data uit punt 3). Dat neemt nog wat ruimte in;
6) De data uit punt 2) en 3) wordt gewist;
7) De iPad herstart;
8) De data uit punt 5) wordt in de systeem partitie gezet. Vooruitgang balkje loopt;
9) De data uit punt 5) wordt gewist;
10) Klaar

iTunes Update

1) IOS ipsw image wordt gedownload. Dat neem ruimte in op de computer;
2) Er wordt onzichtbaar een backup gemaakt van de instellingen;
3) Het gedownloade ipsw image wordt in de systeem partitie gezet. Vooruitgang balkje loopt;
4) De onzichtbare backup van de instellingen wordt teruggezet;
5) Klaar
  #19  
Oud 29-10-14, 21:14
Stip65 Stip65 is offline
 
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard Inloggen op sites met ipad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simvrij Bekijk bericht
Sinds ios8 heb ik problemen met safari op iPad air. Een site opent niet direct, vaak moet ik verversen etc. Nu update ios8.1 en kan ik mij in safari nergens meer inloggen (behalve bij mijn Apple ID ) Er staat als melding "wachtwoord verkeerd" óf de velden gebruikersnaam en wachtwoord komen weer leeg in beeld en is het inloggen dus niet gelukt.
Ook anderen kunnen nergens inloggen op mijn iPad in safári. (Ter info, wachtwoorden zijn wel juist; via iPhone kan ik mij wel inloggen.)
Ik heb alles al van de iPad afgehaald en helemaal teruggaan naar fabrieksinstellingen, NIET opnieuw teruggezet van de harde schijf, juist om te voorkomen dat er troep weer opgezet zou worden. Niets heeft geholpen.
Al gebeld met Apple en die zeggen dat ik kan wachten op de volgende update, hun advies was om voortaan maar met Google Chrome te gaan werken en er zou een melding naar Apple USA gaan...
Wie heeft een oplossing voor mijn inlog probleem in safari?
Ga naar instellingen, safari en accepteer cookies en je kan weer inloggen, heeft mij een hele middag gekost, maar nu doet hij het weer.
Stip65

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 oktober 2014 om 21:17 ----------

Ga naar instellingen, safari, accepteer cookies en je kan weer overal op inloggen, heeft me een middag gekost, maar nu werkt alles weer prima, al deze ellende via de nieuwe update apple ipad IOS 8.01
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trefwoorden syncen op iPad Air iOS8 MCNO iCloud 1 23-09-14 21:16
iPad Air bij Apple Store Amsterdam blingbling Koopinformatie Nederland 3 27-10-13 15:25
Alle Onbetrouwbare sites op een rijtje Amp. Koopinformatie Nederland 24 09-09-10 19:36
Inlogproblemen sites problemo iPhone algemeen 0 21-02-10 19:05
.Mobi sites perfect voor iPhone en alle mobiele telefoons freds iPhone Apps 6 03-12-09 12:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:08.