iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Waarom meldingen van games die er niet zijn? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/159768-waarom-meldingen-games-niet-zijn.html)

KIN174 26-10-14 16:56

Waarom meldingen van games die er niet zijn?
 
Mijn man en ik hebben allebei een iPad en delen hetzelfde Apple ID.
Op mijn iPad staan enkele games die er bij mijn man niet opstaan.
Ook al heb ik de meldingen voor die games helemaal uitstaan, krijgt mijn man steeds een melding (met geluid) als een van mijn vrienden heeft gespeeld.
Dit is pas zo sinds de update naar iOS8. En hij vindt het erg irritant.
Wat kan hij doen om die meldingen te stoppen?

Guest-20180925190238 26-10-14 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 981876)
Wat kan hij doen om die meldingen te stoppen?

Kijk in jouw vorig topic over gezamenlijk gebruik van één iCloud Apple ID:

http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f9...-apple-id.html

KIN174 27-10-14 09:05

Ik weet alleen nog steeds niet hoe ik van iCloud ID moet veranderen ??

Guest-20180925190238 27-10-14 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 981946)
Ik weet alleen nog steeds niet hoe ik van iCloud ID moet veranderen ??

Je moet niets veranderen. Je moet voor één van jullie twee een nieuw iCloud Apple ID aanmaken. Verwijder op één toestel het iCloud account en maak een nieuw aan.

Het oude Apple ID kunnen jullie gezamenlijk blijven gebruiken voor aankopen in de App Store.

KIN174 27-10-14 13:47

iCloud ID is toch niet hetzelfde als Apple ID?
En de meldingen komen vlg mij van het Game Center.
Blijven die dan weg door het iCloud ID te veranderen?

Sorry voor al die vragen. Maar ik ben bang om door iets te wijzigen zaken in de war te gooien, die dan later niet meer kunnen worden teruggedraaid ;-)

Guest-20180925190238 27-10-14 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 981979)
iCloud ID is toch niet hetzelfde als Apple ID?

Een iCloud ID is een Apple ID. Voor de verschillende Apple diensten kan men verschillende Apple ID's aanmaken.

Bijvoorbeeld: een Apple ID voor de App Store. Een Apple ID voor iCloud. Een Apple ID voor een buitenlandse App Store. Enz... enz... enz...

Citaat:

Blijven die dan weg door het iCloud ID te veranderen?
Als men met meerdere gebruikers één enkel iCloud Apple ID gebruikt dan treden die dingetjes op die jij beschrijft. Dat heb ik al uitgelegd in jouw vorig topic over dit onderwerp.

KIN174 27-10-14 17:29

Ik heb nu voor mezelf een nieuw iCloud ID aangemaakt. Hoe krijg ik dat nu in de instellingen op de iPad? Als ik iCloud aanklik staat daar vast het huidige emailadres in en wordt er om een wachtwoord gevraagd. Ik zie niet de mogelijkheid om het emailadres te wijzigen !!

Guest-20180925190238 27-10-14 17:34

Instellingen -> iCloud -> Find my iPad = UIT

Instellingen -> iCloud (helemaal naar beneden scrollen) -> Sign Out

iPad herstarten en dan inloggen met het nieuwe iCloud Apple ID.

KIN174 27-10-14 18:15

Bij het herstarten van de iPad wordt niet gevraagd om in te loggen !!??

Guest-20180925190238 27-10-14 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 982033)
Bij het herstarten van de iPad wordt niet gevraagd om in te loggen !!??

Nogmaals: iPad herstarten en dan inloggen met het nieuwe iCloud Apple ID. in Instellingen -> iCloud.

KIN174 27-10-14 18:36

Dan zit ik nog steeds in dezelfde situatie.

- Ik klik op Instellingen -> iCloud
- In rechtervak bovenaan staat het oude emailadres. Daar klik ik op.
- Dat emailadres kan ik daar niet wijzigen en er wordt me gevraagd om een wachtwoord.

Dan kan ik nog klikken op "inloggegevens vergeten? "
Dan wordt er gevraagd om mijn Apple ID.
Moet dat het normale ID zijn, of het iCloud ID? Oud of nieuw?

ALs ik daar mijn nieuwe iCloud emailadres in vul krijg ik twee mogelijkheden om opnieuw een ww in te stellen:
1) Stel opnieuw in per e-mail
2) Beantwoord beveiligingsvragen

Wat moet ik nemen?

Guest-20180925190238 27-10-14 19:52

Ik heb dat eens doorgespeeld (op een test iPhone) zoals ik in bericht #8 geschreven heb. Zo dus:

Citaat:

1) Instellingen -> iCloud -> Find my iPad = UIT

2) Instellingen -> iCloud (helemaal naar beneden scrollen) -> Sign Out

3) iPad herstarten en dan inloggen met het nieuwe iCloud Apple ID.
Bij punt 2) wordt er gevraagd of ik alle iCloud data van de iPhone wil verwijderen. Natuurlijk wil ik dat want ik ga een ander iCloud Apple ID gebruiken.

Na het verwijderen van de iCloud data kan ik zonder problemen met een ander iCloud Apple ID inloggen. Een herstart is zelfs niet nodig.

Citaat:

Ik heb nu voor mezelf een nieuw iCloud ID aangemaakt.
Hoe heb je dat aangemaakt? Als je dat op de iPad gedaan hebt kon je toch onmiddellijk inloggen met het nieuwe iCloud Apple ID.

KIN174 27-10-14 20:22

Bij Log uit krijg ik de melding dat alle in iCloud bewaarde fotostreamfoto's verwijderd zullen worden. Van schrik zal ik dat daarom eerder wel niet gedaan hebben.

Nu heb ik het wel gedaan. En idd ben ik de gedeelde fotostreams kwijt op eentje na. Van die ene kreeg ik de vraag of ik me wilde abonneren, van verschillende anderen niet. Hoe krijg ik die nu weer terug? :-(

Ook foto's gemaakt met andere apps zijn verdwenen !!

Het nieuwe iCloud ID had ik op de PC aangemaakt.

Guest-20180925190238 27-10-14 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 982057)
Nu heb ik het wel gedaan. En idd ben ik de gedeelde fotostreams kwijt op eentje na. Van die ene kreeg ik de vraag of ik me wilde abonneren, van verschillende anderen niet. Hoe krijg ik die nu weer terug? :-(

Die foto's zijn van de iPad verdwenen. Logisch want je gebruikt nu een eigen iCloud Apple ID. Maar, die foto's zijn niet uit iCloud verdwenen want jouw man gebruikt het oude iCloud Apple ID immers nog.

Als je die oude Fotostreams terug wilt hebben kan jouw man die met jou delen als gedeelde Fotostream. En jij kan jouw nieuwe Fotostream met hem delen indien gewenst. Ook agenda's en tuti quanti kunnen jullie nu met mekaar delen indien gewenst.

Zo werkt dat bij ons ook. :-)

KIN174 27-10-14 20:43

Als ik "notities" aan wil zetten dan wordt me gevraagd een nieuw emailadres aan te maken, dat later niet kan worden gewijzigd. Kan ik dat rustig doen? Telt dat adres alleen voor de notities? Of voor het geheel?

Ze maken het wel ingewikkeld zeg. Hoe kunnen mensen dat allemaal onthouden ;-)

Guest-20180925190238 27-10-14 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 982063)
Ze maken het wel ingewikkeld zeg.

Notities zijn bij Apple onderdeel van Apple iCloud Mail. Dat wil zeggen het synchronisatie mechanisme van de Notities is Apple iCloud Mail. Je hebt een nieuw iCloud Apple ID aangemaakt. Als dat een @icloud.com Apple ID is kan je dat adres gebruiken.

Dus, ingewikkeld is het niet. Het is een kwestie van te begrijpen hoe dingen werken. :-)

KIN174 27-10-14 20:55

Mijn man heeft er een fotostream in staan, hij was blijkbaar niet op alles geabonneerd. Maar ik had meerdere streams die we nu dus geen van beide hebben.

Guest-20180925190238 27-10-14 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 982065)
Mijn man heeft er een fotostream in staan, hij was blijkbaar niet op alles geabonneerd. Maar ik had meerdere streams die we nu dus geen van beide hebben.

Als jouw man hetzelfde iCloud Apple ID gebruikt als jij voorheen gebruikte moet hij alle Fotostreams hebben die jij voorheen ook had. Als hij gedeelde Fotostreams aanzet op zijn iPad/iPhone moeten die verschijnen. Op de PC('s) moeten die ook verschijnen als iCloud geactiveerd is.

KIN174 27-10-14 21:26

iCloud-fotodelen hebben we allebei aanstaan.
Mijn fotostream had ik uit staan en mijn man aan. Ik heb die nu bij mij aangezet, maar dat maakt niets uit.

Is het met die laatste instelling nou zo dat elke foto die een van ons twee maakt ook bij de ander op de iPad komt te staan?

Guest-20180925190238 27-10-14 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KIN174 (Bericht 982076)
Is het met die laatste instelling nou zo dat elke foto die een van ons twee maakt ook bij de ander op de iPad komt te staan?

Nee, want jullie hebben nu elk een eigen iCloud account met gescheiden data. Hoe dat moet schreef ik al in bericht #14. Lees dat bericht nog eens.

Met twee verschillende iCloud accounts is het oorspronkelijke probleem van dit topic opgelost. En ook de problemen beschreven in jouw andere iCloud topic.

Ik ga het hier bij laten. :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.