//

Ervaringen met de Air 2

Ervaringen met de Air 2 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het eerste dat opvalt is dat-ie toch weer een stukje lichter is geworden; niet dramatisch, maar wel te merken. En dan de snelheid! Dat is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-10-14, 21:39
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Thumbs up Ervaringen met de Air 2

Het eerste dat opvalt is dat-ie toch weer een stukje lichter is geworden; niet dramatisch, maar wel te merken. En dan de snelheid! Dat is echt een groot verschil. Alles opent veel sneller. Ook het beeld ziet er beter uit; dieper zwart en meer contrast.
Erg tevreden mee!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-14, 10:24
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Ik ben er ook zeer tevreden mee! Hij is lekker snel inderdaad en voor het eerst heb ik een exemplaar wat een mooi scherm heeft. Lichte backlight bleeding is aanwezig, maar dat is bijna niet te zien en zorgt niet voor een paars effect

Verder vind ik het jammer dat er mensen zijn die de voorpret drukken. Op macrumors klaagt iedereen dat het scherm vervormt en dat de iPad vibreert. Nou dat eerst heb ik niet kunnen zien, en het tweede issue vind ik niet erg. Je merkt wel dat het apparaat trilt, maar heel storend is het niet. De kwaliteit van het geluid is gewoon goed!

Wanneer kunnen we trouwens ons profiel aanpassen?

Ik ben nu op zoek naar een kwalitatief goed leren hoesje. Iemand advies? Ik vind het hoesje van Apple niet fijn om te gebruiken.
  #3  
Oud 28-10-14, 10:44
stschuurhuis stschuurhuis is offline
• iOS 10.2.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Oostvoorne
Berichten: 228
Standaard

Hoesjes van de Air 1 passen zeker niet op de Air 2?
  #4  
Oud 28-10-14, 10:55
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Nee, hij is dunner, de microfoons zitten op een andere plek en tot slot is er geen mute/rotate knop.
  #5  
Oud 28-10-14, 12:09
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
...
Ik ben nu op zoek naar een kwalitatief goed leren hoesje. Iemand advies? Ik vind het hoesje van Apple niet fijn om te gebruiken.
Ik heb die meebesteld en stel vast dat ook die hoes een verbetering heeft ondergaan. Het leer is harder en steviger en ook de rug is niet meer zo slap.
Wel aan te raden!
  #6  
Oud 28-10-14, 12:56
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik heb die meebesteld en stel vast dat ook die hoes een verbetering heeft ondergaan. Het leer is harder en steviger en ook de rug is niet meer zo slap.
Wel aan te raden!
Maar de binnenkant van de cover is van microvezel volgens mij. Wordt erg snel vies! En tot slot is die cover niet zo stevig als dat ik van andere cases gewend ben.
  #7  
Oud 28-10-14, 15:26
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Maar de binnenkant van de cover is van microvezel volgens mij. Wordt erg snel vies! En tot slot is die cover niet zo stevig als dat ik van andere cases gewend ben.
Microvezel? Nee hoor, de ruwe kant van de koeienhuid.
Vies? Ja, ik had een rode en dat doe ik nooit meer; nu een zwarte, dat gaat prima. En de hoes is echt een stuk stijver geworden.
  #8  
Oud 28-10-14, 20:58
lactoperoxidase lactoperoxidase is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

De binnenkant van de smart cover/case is niet de binnenkant van de koeienhuid. het is een microvezel die aan de binnenkant van het leer is geplakt, even ter verduidelijking.

Citaat:
APPLE:
Gemaakt van leer.
De Smart Case is gemaakt van luxe anilineleer en is verkrijgbaar in vijf mooie kleuren. De binnenkant is afgewerkt met zacht microvezel in dezelfde kleurstelling. Zo blijft je display mooi schoon.
Ik vind de hoes wel erg mooi. Ik heb de olijfbruine voor mijn Iphone 6 en de olijfbruine case past mooi bij mijn ipad air 2.

Over die problemen gesproken waar je het over had. Ik vind ook dat de ipad, mede omdat hij licht en dun is, best wel trilt met geluid halverwege. Ook als ik de ipad met 1 hand aan de rand vast pak zie ik lichtvlekken op het scherm. Zelf irriteer ik mij daar niet echt aan maar wel jammer dat het gebeurd.

Mocht je kiezen, dan koos ik voor 1half milimeter dikker en een grotere accu.
  #9  
Oud 29-10-14, 10:50
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Houden jullie hem nou verkeerd vast of hoe zit dat? Ik heb er geen last van.
  #10  
Oud 29-10-14, 11:20
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Houden jullie hem nou verkeerd vast of hoe zit dat? Ik heb er geen last van.
Bij gewoon gebruik heb ik er ook geen last van, maar als ik extra speciaal hard ga duwen met mijn vingers op de achterkant van het toestel dan zie ik ook wel een "drukpunt" verschijnen op het scherm. Maar dan zoek ik het ook echt zelf en ik catalogeer dit wel degelijk onder niet natuurlijk gebruik. Dus geen issue!

Het geluid doet de iPad best wel vibreren, dat viel me ook heel snel op. Benieuwd of dat ietsje minder zal zijn zodra ik de lederen case van Apple ontvang.
  #11  
Oud 29-10-14, 11:37
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Het geluid doet de iPad best wel vibreren, dat viel me ook heel snel op. Benieuwd of dat ietsje minder zal zijn zodra ik de lederen case van Apple ontvang.
Helaas, ook in de lederen hoes trilt het er lustig op los...
  #12  
Oud 29-10-14, 11:39
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Helaas, ook in de lederen hoes trilt het er lustig op los...
Ach ja, ook niet echt een probleem an sich. En sowieso gebruik ik ook liever headphones omdat dat véél beter geluid geeft!
  #13  
Oud 29-10-14, 12:20
Dorkooken Dorkooken is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 1
Standaard

Ik vind het spijtig dat die mute/rotate knop verdwenen is.
Ook spijtig dat de batterij kleiner geworden is. (voor mij moest die niet dunner worden)

En buiten die Apple hoesjes vind je nog geen deftige (van Logitech b.v.)
  #14  
Oud 29-10-14, 13:28
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Ach ja, ook niet echt een probleem an sich. En sowieso gebruik ik ook liever headphones omdat dat véél beter geluid geeft!
Mee eens. Pas na 3 dagen het eerste geluid gehoord van een JijBuis filmpje via de speakers. Lekker laten trillen...
  #15  
Oud 29-10-14, 17:47
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Tip!
Voor de muziekliefhebber, luister maar eens via de Air2 (Bluetooth of kabel) naar je bekende muziek. Daar is een grote stap gemaakt!
  #16  
Oud 29-10-14, 18:22
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Tip!
Voor de muziekliefhebber, luister maar eens via de Air2 (Bluetooth of kabel) naar je bekende muziek. Daar is een grote stap gemaakt!
Wat bedoel je precies?
  #17  
Oud 30-10-14, 06:25
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Wat bedoel je precies?
De reden voor mij om altijd een iDevice met de grootst mogelijke opslag te kopen, is om muziek met de hoogst mogelijk resolutie op te slaan. Die muziek beluister ik dan via verschillende hoogwaardige hoofdtelefoons. De opvolgende generaties van iPhones en iPads waren altijd al beter dan de verkrijgbare rest.
Ik meldde elders al dat de iPhone 6+ weer net even iets beter klonk. Wel, de Air 2 maakt een grote stap:

- dynamischer
- betere fijne dynamiek
- meer ruimte om stemmen en instrumenten
- 's'-klanken hoorbaar rustiger

Dit geldt zowel voor luisteren via Bluetooth (Parrot Zik), als bekabeld op verschillende high-end hoofdtelefoons. Er valt weer van alles te ontdekken in muziek die je goed kent; altijd een genoegen!

Laatst gewijzigd door iPhoneAlot; 30-10-14 om 22:20. Reden: Foutje...
  #18  
Oud 30-10-14, 21:37
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Ik zit er aan te denken om rond de kerst een iPad Air 2 te kopen. Reden? Ik krijg van mijn nieuwe werkgever een iPhone 5s die ik ook prive mag gaan gebruiken. Ik verkoop dus mijn iPhone 6 en ga van dat geld een iPad Air 2 kopen.

Nu mijn vraag..Ik heb ook een Macbook pro (begin 2011) en het valt mij op dat ik deze altijd het eerst pak ipv onze iPad 3 ( deze gaat naar mijn dochters) ..Enige twijfel die ik dus ook heb, kan ik niet beter een Macbook Air 11 inch kopen naast onze Macbook pro..

Natuurlijk duurder in aanschaf, maar als ik de iPad Air koop, wil ik ook zo'n cover/toetsenbord erbij, deze kost ook 99,-, dan is het verschil al niet meer zo groot met de Macbook Air…Wat een luxe probleem, ik weet het, maar wil een goede aankoop doen..
__________________
You don't know what you've got untill it's gone....
  #19  
Oud 30-10-14, 21:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 Bekijk bericht
..Enige twijfel die ik dus ook heb, kan ik niet beter een Macbook Air 11 inch kopen naast onze Macbook pro..
Dat kan ook. Ik heb het omgekeerd gedaan. MacBook Air naar een van de kleinkinderen doorgeschoven en dan een iPad Air met ZAGG Folio keyboard gekocht.
  #20  
Oud 30-10-14, 21:53
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Haha Timosha…Toevallig..Je begrijpt dus, dat ik een toetsenbordje wel handig vind, vandaar dat ik die ook bij de iPad erbij zal kopen…Qua vervoer etc, boeit me niets, gezien het toch het meest thuis wordt gebruikt…Heb ze vandaag allebei bekeken en ze zien er gewoon top uit!! (denk wel dat 1e kwartaal 2015 een nieuwe Macbook air, komt, maar met de huidige kan ik ook genoeg lijkt me)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met mobiel internet in met Duitse Simkaart foontje Internet in buitenland (roaming) 17 06-05-15 07:37
iPad Air ervaringen rsnhakan iPad algemeen 90 01-12-13 23:20
Ervaringen met Hi? RobertN Overige providers Nederland 15 16-11-07 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.