iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad 1 tweedehands kopen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/160041-ipad-1-tweedehands-kopen.html)

bieke98 03-11-14 19:23

Ipad 1 tweedehands kopen
 
Beste forumleden,

Ik ben van plan om een iPad 1 64gb te kopen. Ik wil deze gaan gebruiken om muziek af te spelen via mijn versterker door middel van Spotify en lokale muziek, en af en toe eens een filmpje kijken. Ik weet dat deze iPad niet meer ondersteund wordt en dus maar tot ios 5 gaat. Nu is mijn vraag, hoe is deze nu nog in gebruik? Valt er nog een beetje redelijk op te browsen, etc? Of loopt hij de helft van de tijd vast.

Bij voorbaat dank,

Berend

Guest-20180925190238 03-11-14 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bieke98 (Bericht 983068)
Nu is mijn vraag, hoe is deze nu nog in gebruik? Valt er nog een beetje redelijk op te browsen, etc? Of loopt hij de helft van de tijd vast.

Ik heb hier ook nog een iPad 1 64 GB Wi-Fi+3G en die loopt nooit vast. iOS 5.1.1 is superstabiel. In Safari moet je natuurlijk geen zevenendertig tabs gaan openen want daar is het werkgeheugen van de iPad 1 te klein voor (256 MB).

En niet onbelangrijk: iCloud synchroniseert nog steeds Mail, Notities, Herinneringen, Contacten met toestellen op iOS 8 en OS X Yosemite.

Mark87 03-11-14 19:53

Mijn ervaring met mijn iPad 1 is dat het niet te vergelijken is met de nieuwere modellen. Safari en andere app die ik vaak gebruik zoals facebook e.d. lopen niet erg soepel. Als het alleen voor muziek is, is het geen verkeerde keuze. Ik zou zelf voor een iPad mini 2 gaan met retina, veel waar voor je geld (zeker nu de 3 net is uitgekomen en verder niks toe voegt).

Guest-20180925190238 03-11-14 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mark87 (Bericht 983077)
Safari en andere app die ik vaak gebruik zoals facebook e.d. lopen niet erg soepel.

Die Feesboek app is nu écht geen referentie. Die crapapp gebruikt 100 MB werkgeheugen en tot 90% CPU capaciteit.

Beech43 03-11-14 20:39

Wat betreft je vragen: ik heb naast mijn iPad 3 ook nog een iPad 1. Niet alle apps in de App Store werken op deze iPad. Soms krijg je de mededeling of je een werkbare versie wilt downloaden, zo ook bij de App van Spotify. Ik had die niet op de Ipad 1, dus even gedownload. Je krijgt de mededeling: wilt u een werkbare versie downloaden ? Het werkt perfekt, nadat ik een free-account had aangemaakt. Er is ook een iOS6-versie, die doet het dus niet.
Safari werkt prima, evenals Youtube. En de muziek kun je via Airplay afspelen op je muziekinstallatie via een Airport Express of een Apple TV.

Conclusie: je kunt rustig een iPad 1 aanschaffen om muziek af te spelen via jouw versterker door middel van Spotify en lokale muziek, en af en toe eens een filmpje te kijken.

bieke98 03-11-14 22:00

Ok, hartelijk bedankt. Heb precies de antwoorden gekregen die ik wilde weten.
Kan wat mij betreft een slotje op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:18.