iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Agenda's tussen iPhone en iPad syncen niet (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/160087-agenda-s-tussen-iphone-ipad-syncen-niet.html)

idegroot1 05-11-14 20:47

Agenda's tussen iPhone en iPad syncen niet
 
Er is al meer over geschreven, maar ik zie dat dat al weer een poos geleden is, dus ik maak maar een nieuwe topic. Ik heb sinds een week een iPhone 5s en een iPad Air 2 beide voorzien van iOS 8.1.
Op beide het ik dezelfde agenda's ingesteld. Ik gebruik op mijn Windows computer Outlook.com, dus geen outlook uit het officepakket. Outlook.com is net als icloud webbased.
Als ik nu een afspraak in mijn iphone agenda plaats, verschijnt hij niet op mijn ipad. En andersom ook niet. Dus als ik iets in mijn ipad agenda zet, verschijnt hij niet op mijn iphone. Met mijn vorige toestellen met iOS 7 ging dat probleemloos.


Wie weet waar ik het probleem moet zoeken?


Ineke

KvdS 06-11-14 23:09

1 - komt de afspraak wel op je PC te staan?
2 - weet je zeker of je de afspraak wel in je Outlook agenda plaatst?
Dat kan je zien, ik neem aan dat je de standaard app van iOS gebruikt, als je een afspraak maakt heb je 4 blokken. In de eerste plaats je de afspraak, in het derde blok kan je bij agenda, de agenda kiezen WAARIN je de afspraak plaatst. Kies daar je outlook agenda.

idegroot1 07-11-14 12:29

Dank je wel voor je reactie.

Ja, de afspraken komen wel in de agenda van mijn computer te staan.
Ja, ik gebruik de standaard iOS agenda.
Ja, ik weet zeker dat ik op zowel mijn iPhone als mijn iPad mijn outlook agenda gebruik.
In de instellingen heb ik ook aangegeven dat dat mijn standaard agenda is.
Dus als ik een afspraak plaats komt hij automatisch in mijn outlook agenda te staan.
Voor alle zekerheid controleer ik het altijd even en dat gaat altijd goed, maar vervolgens synct hij niet met mijn andere iOS device.

Dat is heel irritant.
Ik hoop echt dat iemand weet hoe ik het kan oplossen zonder dat ik in twee devices mijn agenda moet invullen.

Ik kom net tot de ontdekking, dat wanneer ik een afspraak plaats op mijn pc, deze wel in mijn iPhone komt, maar niet in mijn iPad.
Als ik een afspraak plaats in mijn iPhone, komt deze wel op de pc, maar niet in mijn iPad.
Als ik een afspraak plaats in mijn iPad, komt hij nergens anders.
Kom je er nog uit?

Ineke

wollie1979 07-11-14 15:59

Zeer vreemd dit. Probleem moet je dus zoeken in je iPad. Heb je al een harde reset gedaan met je iPad? Anders even je Outlook.com account op je iPad verwijderen en daarna weer opnieuw instellen. Hopelijk lost dat je probleem op.

idegroot1 07-11-14 16:36

Ja, gelukt!!!
Dank je wel voor je tip.

Een harde reset hielp niet, maar het outlook account verwijderen en opnieuw instellen heeft gewerkt.

Ik ben super blij.

Ineke

KvdS 07-11-14 18:04

Mooi dat het weer werkt.
Als de sync niet meer werkt, dan is er meestal een bitje omgevallen en is de oplossing over het algemeen om het account te verwijderen en te herinstalleren zoals je al hebt gedaan.

mikascm 07-11-14 18:29

Ik heb ook wel eens zo'n ervaring gehad.
Wat bij mij hielp was iets makkelijk. Gewoon bij instellingen naar de "Mail, agenda". Klik op je account en zet de agenda een keer uit. Er wordt gevraagd om de agenda leeg te maken. Kies hiervoor en zet daarna de agenda weer aan.

KvdS 07-11-14 19:29

Ik ben niet duidelijk geweest in mijn bericht, maar bovenstaande procedure is inderdaad het pad wat je moet volgen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.