iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Werkt Google Agenda niet met iOS 8.1.1? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/160494-werkt-google-agenda-niet-ios-8-1-1-a.html)

XIII 23-11-14 18:31

Werkt Google Agenda niet met iOS 8.1.1?
 
Omdat een oude iPad 2 met iOS 8 nogal traag was heb ik deze maar eens volledig opnieuw geïnstalleerd. Helaas werkt Google Agenda nu niet meer. Zowel via de standaard Gmail account als via CalDAV lukt het me niet, terwijl mail en contacten wél werken (zelfde gebruikersnaam en wachtwoord).

Is dit een bekend probleem? En is er ook een oplossing? Welke?

KvdS 24-11-14 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 985315)
Omdat een oude iPad 2 met iOS 8 nogal traag was heb ik deze maar eens volledig opnieuw geïnstalleerd. Helaas werkt Google Agenda nu niet meer. Zowel via de standaard Gmail account als via CalDAV lukt het me niet, terwijl mail en contacten wél werken (zelfde gebruikersnaam en wachtwoord).

Is dit een bekend probleem? En is er ook een oplossing? Welke?


Hier werkt het prima.
Dus kijk naar de items die niet in Google staan en neem die op papier over of meteen digitaal in Google.
Zet de agenda knop uit bij je account en later weer aan en dan werkt het waarschijnlijk weer.
Succes.
Kees.

XIII 25-11-14 07:32

Knop aan/uit en account verwijderen op de iPad plus opnieuw configureren heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat. De agenda App blijft leeg. Ik krijg geen enkele agenda van Google te zien. Niet eens de primaire.

KvdS 25-11-14 08:56

Je zal het wel gecontroleerd hebben, maar staan je Google agenda's wel aangevinkt bij 'Agenda's' ?

Zo ja, dan is er vast wat mis gegaan bij het updaten en dan zal herstellen waarschijnlijk de enige mogelijkheid zijn.

XIII 25-11-14 13:55

Zoals ik al schreef krijg ik helaas geen enkele Google agenda te zien; ik kan ze dus ook niet aanvinken.

Het is een verse installatie, dus er is geen update die is misgegaan.

KvdS 25-11-14 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 985506)
Het is een verse installatie, dus er is geen update die is misgegaan.



Maar hoe weet je dat er niets mis is gegaan?
Bij mij werkt het wel goed op de iPhone 5S en mijn iPad mini 2

XIII 25-11-14 23:22

Misschien praten we langs elkaar heen?

Er is absoluut iets mis (want ik zie geen agenda's en/of afspraken).

Het is echter geen foute *update*, want de iPad is als nieuw geïnstalleerd (8.1.1 er op via shift-Herstel en geen backup teruggezet).

KvdS 25-11-14 23:58

1 - Delete je complete Google account eens van je iPhone en kijk na het opnieuw invoeren of er dan wel verbinding komt.

Werkt dat niet dan zou ik

2 - Toch weer een compleet herstel proberen.

XIII 26-11-14 07:27

Stap 1 heb ik ook al gedaan (zie eerder bericht); dat hielp ook niet.

Misschien moet ik diezelfde account net eens op een ander iOS apparaat proberen bedenk ik me nu...

KvdS 26-11-14 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 985570)

Misschien moet ik diezelfde account net eens op een ander iOS apparaat proberen bedenk ik me nu...



En heb je nu wel contact met de server gekregen?

XIII 27-11-14 23:45

Daar kom ik waarschijnlijk in het weekend pas aan toe.

XIII 29-11-14 16:41

Net op een iPhone 3GS met iOS 6.1.6 geprobeerd. Ook daar worden de credentials geaccepteerd, maar verschijnt er geen enkele agenda; niet eens de primaire...

Zou er dan toch iets mis zijn aan Google's kant? (Of mijn configuratie daar?)

XIII 29-11-14 19:29

Oh, ik kreeg een mail van Google waaruit bleek dat dit geen handige test was: ze blokkeren apparaten met iOS 6 of ouder omdat die niet veilig genoeg zijn:

https://support.google.com/accounts/answer/6010255

De account werkt wel op een iPad 4 met iOS 8.1.1. Het lijkt dus toch aan iets specifieks op die ene iPad 2 te liggen, maar wat?

(Een verschil is dat net dat apparaat eerder via Exchange synchroniseerde).

KvdS 29-11-14 23:09

Kijk door het testen weet je nu dat Google zijn werk wel doet, ook met jouw account. Inderdaad je zal het in de instellingen moeten zoeken.
Succes.

ballegooier 01-12-14 07:53

Er was iets met dat Google geen Exchange meer ondersteund toch? Ligt het daar dan niet aan?

Ik doe maar een poging om mee te denken hoor ;)

XIII 01-12-14 09:51

Dat klopt inderdaad. Vandaar dat ik nu IMAP/CalDAV gebruik in plaats van Exchange (zie eerste post, al had ik dat daar veel duidelijker kunnen opschrijven).

Ik heb trouwens ook Exchange nog geprobeerd, maar dat werkte net zo min.

Overigens realiseerde ik me die zet van Google met Exchange pas na de herinstallatie... (dus te laat!)

KvdS 01-12-14 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 986093)
Overigens realiseerde ik me die zet van Google met Exchange pas na de herinstallatie... (dus te laat!)



Volgens mij was het gekoppeld aan een uiterste begin datum met een bepaald gmail account.
Dus had je gmail account Exchange rechten, dan behoud je die, volgens mij.

XIII 01-12-14 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 986213)
Dus had je gmail account Exchange rechten, dan behoud je die, volgens mij.

Ja, dat dacht ik ook, maar er is een nuance die roet in het eten gooit:

I recently restored my device or upgraded to a new device and Google sync is not working.
If you have recently deleted and then restored your device, this will count as a new connection and you will no longer be able to access Google Sync

Bron: https://productforums.google.com/for...il/oGeHuvTPtRM

(post van een Google medewerkster)

XIII 04-12-14 20:15

Snap er niets van: 3 iPads op een rijtje. Op 2 iPads werkt de account probleemloos, maar net op de iPad van de accounteigenaar krijg ik geen enkele agenda te zien.

Een tip in een Google nieuwsgroep was om een ander Wi-Fi netwerk te proberen. En raar maar waar, via de hotspot van mijn iPhone kreeg ik wel agenda's op die iPad te zien!

Helaas is dit geen permanente oplossing, maar misschien biedt het wel nieuwe oplossingsrichtingen?

KvdS 04-12-14 22:17

Raar.
Je kan je voorstellen dat een bepaald IP adres in de ban gaat bij Google.
Maar dat kan niet zo zijn in jou geval, daar de andere iPad's de agenda's wel krijgen.
Het systeem werkt wel op je derde iPad, mits verbonden met je iPhone.
Hoe ging de data m.b.v. de iPhone over Wi-Fi of over 3 / 4G?

Het is een open deur, maar werkt de Wi-Fi verder wel goed op je derde iPad?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.