Aankoop Ipad Air2 - WELKE WINKEL ivm Garanties ?? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eerste en vooral ik woon in Belgie ! Situatie: aankoop van een Ipad air2 met ondernemingsnummer (geen particulier) - Lab9 en Apple stores geven slechts ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Aankoop Ipad Air2 - WELKE WINKEL ivm Garanties ??
Eerste en vooral ik woon in Belgie !
Situatie: aankoop van een Ipad air2 met ondernemingsnummer (geen particulier) - Lab9 en Apple stores geven slechts 1 jaar omwille dat ik zakelijke klant ben ( dit terwijl deze uitsluitend privé zal gebruikt worden) - Alle andere winkels: krefel, cool blue, enz enz... geven 2 jaar. Dus opteer ik om deze tegen mijn principes in bij een alternatieve keten te kopen, goed idee?? Mijn vraag; Als er met het toestel wat fout gaat, sturen ze dit bij een Krefel (of andere) winkel ook op naar apple of gaat dit naar 1 of ander service center ( waar ik geen goede ervaring mee heb...) ???? Graag ervaringen .... |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
In Nederland heb je wettelijk 2 jaar garantie. In het 2e jaar moet je terug naar de verkoper, en in mijn geval is dit Apple. Hoe het in België zit weet ik niet, maar ik had hem bij de Apple Store (officiële) gekocht. Deze heb je niet in België, dus wellicht is het verstandig om hem in Nederland aan te schaffen?
Mocht je bovendien niet tevreden zijn over je iPad, kun je deze binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retourneren. (ook al is die gebruikt) |
|
||||
|
||||
In Nederland heb je GEEN 2 jaar wettelijke garantie, voor particulieren in België in ieder geval wel....
In NL heb je één jaar garantie en na deze tijd kan je rechten ontlenen aan de verwachte levensduur van een apparaat bij normaal gebruik. Dit klinkt leuk en wordt ook uitgelegd als een voordeel van de consument. Maar dit is zeer discutabel want vaak ontstaat er een geschil tussen verkoper en consument en kom je vaak niet verder zonder de nodige (juridische) stappen, juist omdat deze regeling openstaat voor eigen interpretatie.
|
|||
|
|||
Dixons geeft 3 jaar garantie op Apple producten. Maar hoe soepel Dixons daarmee omgaat, weet ik niet.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
# Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument. Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet. # Als bedrijf heb je in NL andere en vooral minder rechten. |
|
||||
|
||||
Volgens mij is dit exact wat ik zeg, het wordt je door de strot geduwd als "beter" dan de 2 jaar harde garantie, echter zoals timosha ook zegt over dixons geldt hier ook voor. In je recht staan is iets heel anders dan het ook echt krijgen
|
|
|||
|
|||
Stel me de vraag wat er bij VandenBorre en Krefel met hun 2dejaar waarborg dan gebeurd... uiteraard in Belgie.
Als je deze vraag stelt krijg je duidelijk voor 'iedereen' 2 jaar garantie... maar helaas kan ik dit nergens staven. Stoort mij enorm, tenslotte is alweer een slordige 600 a 700euro. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Touch ID Air2 werkt maar 1dag | PhonePad | iPad algemeen | 6 | 21-11-14 09:50 |
iPhone 5s los kopen in welke winkel??????? | isaiphone | iPhone algemeen | 5 | 06-11-13 17:31 |
Welke carkit ivm TomTom?? | Kajokasi | iPhone Navigatie | 28 | 05-03-12 01:31 |
Welke firmware draait op ipad 2 in de winkel? | Ca$hMonnie | iPad algemeen | 1 | 11-09-11 20:00 |
Aankoop"factuur" ivm schade | Annediaz | Archief | 1 | 04-01-11 21:02 |
|
|