//

Aankoop Ipad Air2 - WELKE WINKEL ivm Garanties ??

Aankoop Ipad Air2 - WELKE WINKEL ivm Garanties ?? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eerste en vooral ik woon in Belgie ! Situatie: aankoop van een Ipad air2 met ondernemingsnummer (geen particulier) - Lab9 en Apple stores geven slechts ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-11-14, 01:23
ad24 ad24 is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 7
Standaard Aankoop Ipad Air2 - WELKE WINKEL ivm Garanties ??

Eerste en vooral ik woon in Belgie !

Situatie: aankoop van een Ipad air2 met ondernemingsnummer (geen particulier)

- Lab9 en Apple stores geven slechts 1 jaar omwille dat ik zakelijke klant ben ( dit terwijl deze uitsluitend privé zal gebruikt worden)
- Alle andere winkels: krefel, cool blue, enz enz... geven 2 jaar.

Dus opteer ik om deze tegen mijn principes in bij een alternatieve keten te kopen, goed idee??

Mijn vraag;
Als er met het toestel wat fout gaat, sturen ze dit bij een Krefel (of andere) winkel ook op naar apple of gaat dit naar 1 of ander service center ( waar ik geen goede ervaring mee heb...) ????

Graag ervaringen ....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-11-14, 07:55
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

In Nederland heb je wettelijk 2 jaar garantie. In het 2e jaar moet je terug naar de verkoper, en in mijn geval is dit Apple. Hoe het in België zit weet ik niet, maar ik had hem bij de Apple Store (officiële) gekocht. Deze heb je niet in België, dus wellicht is het verstandig om hem in Nederland aan te schaffen?

Mocht je bovendien niet tevreden zijn over je iPad, kun je deze binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retourneren. (ook al is die gebruikt)
  #3  
Oud 24-11-14, 08:17
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

In Nederland heb je GEEN 2 jaar wettelijke garantie, voor particulieren in België in ieder geval wel....
In NL heb je één jaar garantie en na deze tijd kan je rechten ontlenen aan de verwachte levensduur van een apparaat bij normaal gebruik. Dit klinkt leuk en wordt ook uitgelegd als een voordeel van de consument. Maar dit is zeer discutabel want vaak ontstaat er een geschil tussen verkoper en consument en kom je vaak niet verder zonder de nodige (juridische) stappen, juist omdat deze regeling openstaat voor eigen interpretatie.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #4  
Oud 24-11-14, 13:44
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Dixons geeft 3 jaar garantie op Apple producten. Maar hoe soepel Dixons daarmee omgaat, weet ik niet.
  #5  
Oud 24-11-14, 13:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glotter Bekijk bericht
Dixons geeft 3 jaar garantie op Apple producten.
Dixons bestaat in België niet. Drie (3) jaar garantie hebben en drie (3) jaar garantie krijgen zijn bij Dixons twee totaal verschillende dingen.
  #6  
Oud 24-11-14, 15:17
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL Bekijk bericht
In Nederland heb je GEEN 2 jaar wettelijke garantie, voor particulieren in België in ieder geval wel....
In NL heb je één jaar garantie en na deze tijd kan je rechten ontlenen aan de verwachte levensduur van een apparaat bij normaal gebruik. Dit klinkt leuk en wordt ook uitgelegd als een voordeel van de consument. Maar dit is zeer discutabel want vaak ontstaat er een geschil tussen verkoper en consument en kom je vaak niet verder zonder de nodige (juridische) stappen, juist omdat deze regeling openstaat voor eigen interpretatie.
Bron ConsuWijzer.

#
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
#
Als bedrijf heb je in NL andere en vooral minder rechten.
  #7  
Oud 24-11-14, 15:33
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Als bedrijf heb je in NL andere en vooral minder rechten.
Volgens mij is dit exact wat ik zeg, het wordt je door de strot geduwd als "beter" dan de 2 jaar harde garantie, echter zoals timosha ook zegt over dixons geldt hier ook voor. In je recht staan is iets heel anders dan het ook echt krijgen
  #8  
Oud 24-11-14, 23:22
ad24 ad24 is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 7
Standaard

Stel me de vraag wat er bij VandenBorre en Krefel met hun 2dejaar waarborg dan gebeurd... uiteraard in Belgie.
Als je deze vraag stelt krijg je duidelijk voor 'iedereen' 2 jaar garantie... maar helaas kan ik dit nergens staven. Stoort mij enorm, tenslotte is alweer een slordige 600 a 700euro.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Touch ID Air2 werkt maar 1dag PhonePad iPad algemeen 6 21-11-14 09:50
iPhone 5s los kopen in welke winkel??????? isaiphone iPhone algemeen 5 06-11-13 17:31
Welke carkit ivm TomTom?? Kajokasi iPhone Navigatie 28 05-03-12 01:31
Welke firmware draait op ipad 2 in de winkel? Ca$hMonnie iPad algemeen 1 11-09-11 20:00
Aankoop"factuur" ivm schade Annediaz Archief 1 04-01-11 21:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.