iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Uploaden pdf bestand (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/160508-uploaden-pdf-bestand.html)

Beegee59 24-11-14 12:21

Uploaden pdf bestand
 
Wie o wie kan mij zeggen hoe ik op mijn iPad bestanden kan toevoegen als daar om wordt gevraagd.
Het komt vaak voor als je bij het solliciteren je CV moet uploaden. Als je dan kiest voor "kies bestand" dan kom je in de map "foto's" terecht, maar hoe kom ik dan bij een pdf bestand die ik wil kiezen.

WIE IS ZO SLIM EN KAN MIJ DAT VERTELLEN?

Guest-20180925190238 24-11-14 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beegee59 (Bericht 985372)
...maar hoe kom ik dan bij een pdf bestand die ik wil kiezen.

Met een app die PDF-documenten kan benaderen en delen. Ik gebruik PDF Expert maar er staan nog tientallen andere apps in de App Store die dat kunnen.

iPhoneAlot 24-11-14 13:57

Ik kies noodgedwongen meestal de omgekeerde route: eerst de Pdf openen die verstuurd moet worden en dan via delen kiezen voor e-mail en dan de e-mail pas maken. Niet elegant maar het werkt.

Beech43 24-11-14 18:23

Omgekeerde route ? Dit is de normale route.

Adstehouwer 25-11-14 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 985385)
Ik kies noodgedwongen meestal de omgekeerde route: eerst de Pdf openen die verstuurd moet worden en dan via delen kiezen voor e-mail en dan de e-mail pas maken. Niet elegant maar het werkt.

Dat is niet wat de topic opener bedoeld. Het gaat om het invoegen van een bestand (b.v PDF) op een internetpagina dus niet via mail!

Hoe heb dit probleem ook omdat dit een iOS eigenschap is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 november 2014 om 00:24 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 985385)
Ik kies noodgedwongen meestal de omgekeerde route: eerst de Pdf openen die verstuurd moet worden en dan via delen kiezen voor e-mail en dan de e-mail pas maken. Niet elegant maar het werkt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 985374)
Met een app die PDF-documenten kan benaderen en delen. Ik gebruik PDF Expert maar er staan nog tientallen andere apps in de App Store die dat kunnen.

Werk dat ook bij de situatie die de topicopener bedoeld?( invoegen/uploaden op een internetpagina)

iPhoneAlot 25-11-14 04:37

Ik gebruik iAnnotate voor alles Pdf.
Is het niet zo dat de betreffende website een uploadfunctie moet bieden voor bestanden? Met iAnnotate kun je iig een bestand eerst lokaal op de iPad zetten om te benaderen voor uploaden.

Beech43 25-11-14 10:19

OK, ik heb het even geprobeerd met een declaratie formulier. Maak van de pdf voor elke pagina een screendump, die komen in je fotobibliotheek, en die kun je dan toevoegen.

guan58120 27-11-14 10:46

Ik gebruik al jaren Goodreader, super app waarmee ik al mijn bestanden perfect kan catalogeren, xls, mp3, pdf, avi, whatever, zonder itunes want ik haat itunes. Gewoon via mijn browser en Wi-Fi. Prachtig appje! Er zijn nog vele andere apps die hier goed in zijn, maar Goodreader heeft op al mijn ios apparaten nooit gefaald. Aanrader!

Beech43 27-11-14 11:47

Ben ik met je eens, gebruik Goodreader zelf ook, maar daar ging het de TS niet om. Wat moet je doen als je in een webformulier documenten moet toevoegen ? Dan heb je aan Goodreader direkt niets, je kunt alleen screenshots maken en die toevoegen, zoals ik hierboven heb beschreven.

Janine Stmd 27-11-14 16:24

Ja ik herken dit probleem Beegee59!
Zo zoek ik ook al tijden naar de mogelijkheid om van een binnengekomen mail op de iPad een pdf te maken... Maar nu ga ik off topic geloof ik...

Beech43 27-11-14 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Janine Stmd (Bericht 985762)
Ja ik herken dit probleem Beegee59!
Zo zoek ik ook al tijden naar de mogelijkheid om van een binnengekomen mail op de iPad een pdf te maken... Maar nu ga ik off topic geloof ik...

Dat kan met de app PDF Provider, nu gratis bij AppEvent
In de AppStore

Je maakt een kopie van je mail en met PDF Provider kun je daar een pdf van maken, vanaf Clipboard.

Freeltd 28-11-14 08:45

Dat is idd een hindernis waar mss geen oplossing voor bestaat. De iPad is nog steeds geen vervanger van een pc of mac en dus soms wel nog nodig.

Janine Stmd 28-11-14 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 985794)
Dat kan met de app PDF Provider, nu gratis bij AppEvent
In de AppStore

Je maakt een kopie van je mail en met PDF Provider kun je daar een pdf van maken, vanaf Clipboard.

Bedankt voor de tip, ik ga het zeker uitproberen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:25.