iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad 2 helemaal van slag na update 8.1 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/160564-ipad-2-helemaal-slag-na-update-8-1-a.html)

JolandaW 25-11-14 22:22

Ipad 2 helemaal van slag na update 8.1
 
Hallo allemaal,

Mijn ipadje is volgens mij aan het aftakelen van de laatste update die ik erop heb gezet, nl 8.1

De agenda is regelmatig bij openen, op de huidige week na helemaal leeg.
De apps gaan aan - uit of beeld wordt zwart.
Toetsenbord is langzamer.
Daarvoor totaal geen last gehad !

Wie weet een oplossing (op een nieuwe kopen na ....... geen geld ervoor) ?

Alvast bedankt voor het lezen !

Jolanda

XIII 25-11-14 23:19

Welke provider host je agenda?

Ik heb een vergelijkbaar probleem gezien op een iPad 2 met Google Agenda (en erger nog, na een schone installatie is zelfs de huidige week er daar niet meer, maar daar heb ik al een topic voor geopend).

JolandaW 25-11-14 23:37

Hallo !!

Bedankt voor je snelli reactie !
Onder provider, bedoel je welke app ?
Ik gebruik de agenda van de ipad zelf of bedoel je als
provider de UPC ?

XIII 26-11-14 07:30

De dienst die jouw agenda gegevens online opslaat (Apple, Microsoft, Google, FastMail, fruux, etc.) bedoelde ik.

wollie1979 26-11-14 16:02

De meest recente update (8.1.1) zou enkele problemen met in het bijzonder de iPad 2 en iPhone 4S moeten verhelpen. Probeer ook die update eens te installeren. Wel via iTunes uiteraard! En niet via de iPad zelf (OTA).

JolandaW 27-11-14 08:28

VIII, mijn agenda draait op de Apple software. (Hun standaard app op de ipad)

Wollie1979, ik heb tot nu toe altijd de update's binnen gehaald via de melding van instellingen ipad.
Ik zal me eerst eens moeten inlezen over het binnenhalen van software via Itunes, wat de voordelen ervan zijn.

Heb nog nooit geen problemen gehad met mijn ipadje dus heb me qua troobleshouting en andere trucs er nooit in verdiept.
Een echt nono hier .....

Bedankt voor jullie reactie's !!

Guest-20180925190238 27-11-14 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JolandaW (Bericht 985702)
Wollie1979, ik heb tot nu toe altijd de update's binnen gehaald via de melding van instellingen ipad.

In dat geval is het besturingssysteem na een serie van updates een soort van "patchwork".

Citaat:

Ik zal me eerst eens moeten inlezen over het binnenhalen van software via Itunes, wat de voordelen ervan zijn.
In dat geval komt er een fris gewassen en gestreken besturingssysteem op de iPad.

Patman71 07-12-14 00:11

Daar heb ik m'n twijfels bij, bij de ipad 2...

Guest-20180925190238 07-12-14 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patman71 (Bericht 986657)
Daar heb ik m'n twijfels bij...

Dat mag. Iedereen heeft een recht op de eigen twijfels. :rolleyes:

dennissch 07-12-14 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patman71 (Bericht 986657)
Daar heb ik m'n twijfels bij, bij de ipad 2...

Als je twijfelt, laat je hem toch lekker (voorlopig) op iOS 7. De meeste apps zullen prima werken op iOS 7 totdat iOS 9 uit komt. Dus je kan iOS 8 altijd nog snel van de zomer installeren dan is er ook wat meer geoptimaliseerd en gefixt in iOS 8.

Ik heb de zelf de Ipad 3 een paar dagen geleden voorzien van iOS 8 middels een schone herstelactie in Itunes. Hij is met name in safari ietsje trager en de facebook app ook. Verder werkt hij prima, en word als het goed is alleen maar beter! De Ipad 3 heeft wel wat meer geheugen als de Ipad 2. Het unlockprobleem is in iOS 8 niet opgelost, ik vermoed dat er bij mij een app dwarsboomt, was de laatste maand al onder iOS 7.1.2 ik vermoed spotify, die heb ik nu dus even verwijderd om te testen.

Mysticfist 08-12-14 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 985706)
In dat geval is het besturingssysteem na een serie van updates een soort van "patchwork".
...
In dat geval komt er een fris gewassen en gestreken besturingssysteem op de iPad.

Ik wist niet dat er een verschil was.
Ik heb tot op heden altijd gewoon de upgrades uitgevoerd meteen op de ipads zelf en nog geen problemen mee gehad.
Ik heb een ipad 2, 3, 4 en air 2 en ze werken alle 4.
Allen dat gezinsaankopen werkt niet helemaal zoals gemeld in een ander topic.

HereIsTom 08-12-14 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JolandaW (Bericht 985558)
Hallo allemaal,

Mijn ipadje is volgens mij aan het aftakelen van de laatste update die ik erop heb gezet, nl 8.1

Jolanda

Probeer eerst eens iOS 8.1.1 erop te zetten via Instelingen > Algemeen > Software-update.

Guest-20180925190238 08-12-14 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysticfist (Bericht 986813)
Ik heb tot op heden altijd gewoon de upgrades uitgevoerd meteen op de ipads zelf en nog geen problemen mee gehad.

Ik wel, meer bepaald met een paar iPhone 4S. De Delta-updates van Apple werken niet altijd goed. En niet alleen voor iOS. Ook in OS X kan het soms serieus mis gaan met een Delta-update.

JolandaW 08-12-14 21:12

Ik heb de laatste update, IOS 8.1.1 geinstalleerd.
De agenda is regematig nog van slag. Dan is de huidige week volledig ingevuld en
alle dagen ervoor en erna volledig blanco.
Na volledig opstarten, alles aangeklikt te hebben van dag,week,maand, jaar wil hij het
weleens gelijk goed doen anders is het wachten, wanneer hij het ineens wel weer doet....(snap er geen r**t van)

Ook de app van de Facebook, gaat aan en uit.

Mysticfist 08-12-14 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 986819)
Ik wel, meer bepaald met een paar iPhone 4S. De Delta-updates van Apple werken niet altijd goed. En niet alleen voor iOS. Ook in OS X kan het soms serieus mis gaan met een Delta-update.

Ik zal dan toch eens moeten kijken hoe je dat via itunes kan doen. Het probleem is echter dat de ipad 2 en 3 niet willen connecteren met mijn pc 😔 hij ziet ze gewoon niet.

Guest-20180925190238 09-12-14 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysticfist (Bericht 986877)
Het probleem is echter dat de ipad 2 en 3 niet willen connecteren met mijn pc 😔 hij ziet ze gewoon niet.

Dat kan een iTunes lockdown probleem zijn:

iTunes: How to reset the Lockdown folder - Apple Support


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.