iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   extra verzekering Ipad nodig? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/161412-extra-verzekering-ipad-nodig.html)

annemarie74 30-12-14 22:10

extra verzekering Ipad nodig?
 
ik heb een Ipad gekocht in de winkel.
nu zei deze winkel mij via hun een extra verzekering te nemen met maandpremie.
gaat om Icare plus 500 dekking.
nu vraag ik me af of dat wel nodig is, koste me maandelijks geld.
Ik weet niet wat ik ervoor terug krijg bij schade/diefstal, wat niet gedekt is door bv een andere verzekering.

iemand ervaring en tips of ik deze extra verzekering moet doen of niet.

bedankt!!

MCNO 31-12-14 10:18

EXTRA zegt het al, neem jij een risico of ga je ervan uit dat de standaard garantie van 2(!) jaar voldoende is.
Laat je niet wijs maken dat je maar 1 jaar garantie hebt.

Andere benadering:
Ik heb vorig jaar al mijn verzekeringen(!) onder de loep genomen met uitgangspunt; wat kost de verzekering, wat kost een 2e hands product mits de mijne stuk gaat, hoe groot is de kans dat het stuk gaat?

Je kan je ook teveel verzekeren....
Het scheelde mij een hoop geld terwijl ik in een verleden ook graag voor zekerheid ging.

annemarie74 31-12-14 10:44

bedankt voor de snelle reactie.
ik had al het gevoel dat het ook op andere manieren verzekerd was.
Ik vind het raar dat een winkel dat aanbied. Alleen om te verdienen?

Wat doet zo een extra verzekering dan bij schade/diefstal.

Dus eigenlijk zeg jij overbodig?? :)

Guest-20180925190238 31-12-14 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door annemarie74 (Bericht 988589)
Ik vind het raar dat een winkel dat aanbied. Alleen om te verdienen?

Winkels doen alles om geld te verdienen. Dat is inherent aan winkels. :rolleyes:

Er is een verschil tussen garantie en een verzekering. Garantie krijgt men overeenkomstig de garantievoorwaarden. Een verzekering dekt meestal schade die niet gedekt is door de garantie. Bijvoorbeeld het toestel tegen een muur gooien.

annemarie74 31-12-14 10:57

:)uh dat ben ik niet van plan.
gaat hier om icare plus verzekering en er staat nergens echt wat dan buiten garantie speciaal gedekt wordt.
ik heb hem net en de 1e 2 weken is gratis en kon ik hem opzeggen.
elkemaand betalen voor niks lijkt me ook onzin.

Guest-20180925190238 31-12-14 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door annemarie74 (Bericht 988591)
:)
gaat hier om icare plus verzekering en er staat nergens echt wat dan buiten garantie speciaal gedekt wordt.

Dat staat toch in de polis voorwaarden:

Citaat:

iCare Plus dekking
– De iCare Plus dekking biedt wereldwijde dekking voor uw telefoon.
– In geval van diefstal (braak en geweld worden gebruikt om binnen te komen of weg te komen), of overval (ge-
weld wordt gebruikt of hiermee wordt gedreigd), vervangen wij de telefoon door een gelijkwaardig product of betalen wij u naar onze keuze de equivalente waarde tot een maximum van € 1000,-. Voor elk individuele diefstal claim geldt een eigen risico.
– In geval van ongeval schade (veroorzaakt door uiterlijk zichtbare krachten) of defect ontstaan na de garantiepe- riode van de telefoon vervangen wij de telefoon met een gelijkwaardig product of betalen wij u naar onze keuze de equivalente waarde tot een maximum van € 1000,-. Voor elke individuele schade claim geldt een eigen risico.
– Bij misbruik van gesprekskosten en misbruik van data kosten door derden dient er sprake te zijn van een, onder de dekking vallende, diefstal van uw telefoon. Alleen de kosten van gesprekken en gebruik van data die gevoerd zijn tussen het moment van diefstal en de blokkering van uw sim kaart komen voor vergoeding in aanmerking tot een maximum van € 1000,-.

Eigen risico
– Verzekerde waarde tot € 150,-: in geval van schade en diefstal € 15,-; – Verzekerde waarde tot € 350,-: in geval van schade en diefstal € 25,-; – Verzekerde waarde tot € 500,-: in geval van schade en diefstal € 35,-; – Verzekerde waarde > € 500,-: in geval van schade en diefstal € 50,-.
http://icentre.nl/uploads/redesign/p...wenA4_1.02.pdf

annemarie74 31-12-14 11:47

sorry voor deonduidelijkheid.
gaat hier om een ipad en geen iphone.

Zal zeker in de polisvoorwaarden staan maar toen ik hem kocht in de winkel zei die man een extra verzekering is altijd nodig. Terwijl ik nu denk ik heb toch al inboedel en reis verzekering. dekt dit het niet ook dan.
vandaar dat ik geen zin heb 10 euro elke maand te betalen voor overbodig.

MCNO 31-12-14 12:15

2 weken gratis???

Dan heb ik gelijk angstzweet...
Check goed of je daarna niet automatisch gebonden bent aan die verzekering.

@Timosha, scherp gezien verschil garantie - verzekering

@Annemarie, ik ben zeer zuinig op mijn spullen, let altijd op dat ik niets op tafels laat liggen, stop iphone met hoesje in een lege zak, dus niet bij sleutels e.d.
Maar waar ga je je ipad mee naar toe slepen, of blijft in de warme huiskamer?
Indien je 'm vaak meeneemt en jij een wat verstrooider type bent zou ik een extra verzekering overwegen.

Veel is idd via inboedel en reisverzekering gedekt.

En die verkoper zou ik aanraden voortaan op de markt te gaan staan om spullen aan te smeren...

Beech43 31-12-14 19:03

10 euro per maand ? Dat is 120 euro per jaar. En ook nog een eigen risico van 50 euro. Je zou wel gek zijn. Het lijkt wel een woekerpolis.

iPhoneAlot 01-01-15 10:29

Ik zou idd nooit zoiets dergelijks erbij afsluiten. Maar kijk wel na of jouw inboedelverzekering een iPad dekt. Dat is niet altijd het geval. Zo niet, dan kun je beter die verzekering uitbreiden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.