//

airplay werkt niet

airplay werkt niet discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo forumleden. Ik heb een Ipad 4 en ik heb problemen met airplay.Het lijkt me geweldig om via Airplay muziek te streamen naar mijn Pioneer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-01-15, 17:09
benbernard benbernard is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 6
Standaard airplay werkt niet

Hallo forumleden.

Ik heb een Ipad 4 en ik heb problemen met airplay.Het lijkt me geweldig om via Airplay muziek te streamen naar mijn Pioneer VSX-922 AV receiver zodat je ook bijvoorbeeld Spotify kan beluisteren via de geluidsinstallatie in de kamer.De app van Pioneer (IcontrolAV 2012) waarmee je de receiver kan bedienen werkt wel dus wat dat betreft is er wel een verbinding tussen deze twee.De router is de KPN Experiabox V9. Ik weet niet of dat van invloed is maar ik vermeld het toch maar even.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-15, 17:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benbernard Bekijk bericht
De router is de KPN Experiabox V9. Ik weet niet of dat van invloed is maar ik vermeld het toch maar even.
Dat zou best kunnen. Om Airplay te laten werken moet de router de Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) en UDP protocollen volledig ondersteunen. Het is bekend dat sommige Experiaboxen die protocollen niet of niet goed ondersteunen.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 07-01-15 om 17:44. Reden: Schreifvauten
  #3  
Oud 07-01-15, 21:48
benbernard benbernard is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 6
Standaard

Goedendag Timosha,
Bedankt voor je snelle reactie.Ik ga me hier in verdiepen en misschien wel even een telefoontje naar KPN.
Ik hou jullie op de hoogte,
  #4  
Oud 07-01-15, 21:55
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Telefoontje naar KPN is vergeefse moeite en kost je alleen maar geld (en ergenis).
Beter is een extra router te plaatsen. Hoe ? Dat lees je hier.
  #5  
Oud 08-01-15, 12:36
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benbernard Bekijk bericht
De router is de KPN Experiabox V9. Ik weet niet of dat van invloed is maar ik vermeld het toch maar even.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat zou best kunnen. Om Airplay te laten werken moet de router de Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) en UDP protocollen volledig ondersteunen. Het is bekend dat sommige Experiaboxen die protocollen niet of niet goed ondersteunen.
Ik heb ook de KPN Experiabox v9 icm een Pioneer VSX-923. Airplay (en Spotify Connect) werken bij mij zonder problemen.
Ik heb mijn versterker wel een fixed IP adres gegeven. Dit werkt vaak wat beter. Maar als de iControlAV app goed werkt, zoals je zelf aangeeft, dan is de verbinding in orde.

Wat voor problemen kom je exact tegen?
  #6  
Oud 09-01-15, 23:49
benbernard benbernard is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 6
Standaard

Goedendag Gonus,

Het probleem is dat ik helemaal geen connectie krijg via airplay.Als ik het tabje onder in beeld naar boven "swipe" staat airdrop er wel maar airplay niet.Ik heb de receiver wel via een switch aangesloten waarop ook de KPN digitale ontvanger is aangesloten.Er gaat dus 1 utp kabel richting de audiohoek met daaraan een switch die zich opsplitst naar de receiver,tv ontvanger en TV.Ik denk niet dat daar het probleem zit maar ja je weet het maar nooit.
  #7  
Oud 10-01-15, 02:44
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Met de zoekfunctie van dit forum vind je andere topics over dit identieke probleem en verschillende oplossingen.
  #8  
Oud 10-01-15, 15:30
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Heb je Network standby op ON staan in de Network setup (blz. 82 van de handleiding) ?
  #9  
Oud 12-01-15, 10:05
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benbernard Bekijk bericht
Goedendag Gonus,

Het probleem is dat ik helemaal geen connectie krijg via airplay.Als ik het tabje onder in beeld naar boven "swipe" staat airdrop er wel maar airplay niet.Ik heb de receiver wel via een switch aangesloten waarop ook de KPN digitale ontvanger is aangesloten.Er gaat dus 1 utp kabel richting de audiohoek met daaraan een switch die zich opsplitst naar de receiver,tv ontvanger en TV.Ik denk niet dat daar het probleem zit maar ja je weet het maar nooit.
In mijn opstelling heb ik ook een switch aangesloten op exact dezelfde manier als jij waar niet alleen de KPN TV ontvanger en de receiver op aangesloten zijn, maar ook nog een media speler.

Op de router heb ik verder geen port forwarding aangezet om Airplay werkend te krijgen. Het werkte eigenlijk direct.

Wellicht dat het toch iets in de switch is. Is het een "domme" switch? Of heb je op de switch nog iets moeten configureren?
  #10  
Oud 12-01-15, 22:58
benbernard benbernard is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 6
Standaard

Hallo Gonus,

Het is een "domme" switch maar dat is niet het probleem want ik heb de TV ontvanger inmiddels rechtstreeks aangesloten op de experiabox en heb de receiver met een eigen kabel op de experiabox aangesloten.
Het probleem is hetzelfde gebleven.
@beech43: Wat is de functie van "Network standby"?
Als de receiver aan staat moet dat toch niks uitmaken?
Wat betreft de 0800-0402 van de KPN; Ik heb ze toch even gebeld en zij helpen je hier niet bij want het is je eigen apparatuur wat niet werkt.Wat de reden is dat het niet werkt maakt voor hun niet uit.
Het zal wel op een eigen router uitdraaien.
Weet iemand nog een leuke aanbieding?
  #11  
Oud 12-01-15, 23:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benbernard Bekijk bericht
Het zal wel op een eigen router uitdraaien.
Weet iemand nog een leuke aanbieding?
Als je een nieuwe router koopt gaat het niet zo zeer om "een leuke aanbieding" maar om een router die Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) en UDP volledig ondersteunt. Met "een leuke aanbieding" zou je wel eens dezelfde problemen kunnen hebben.
  #12  
Oud 12-01-15, 23:13
benbernard benbernard is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 6
Standaard

Daar heb je misschien wel een punt.Maar waar moet je aan denken? Wat kost zoiets? Praat je over 50 of 70 euro of moet je denken aan een 200 euro?
Heeft iemand ervaring met de routers van TP link?
  #13  
Oud 13-01-15, 09:52
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benbernard Bekijk bericht
Het zal wel op een eigen router uitdraaien.
Toch vreemd dat ik met exact hetzelfde modem/router type geen enkel probleem heb ondervonden.

Misschien kun je screenshot maken van de settings in je router. Dan zou ik ze kunnen vergelijken met de settings in mijn router...
  #14  
Oud 14-01-15, 20:39
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Deze klager heeft een extra router vergoed gekregen van KPN.
Voor een extra router is dit advies de moeite waard om te lezen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Airplay werkt wel via computer niet via iPhone Tjardi iPhone algemeen 0 14-10-14 15:41
Airplay iPhone werkt niet monique1981 iPhone algemeen 3 02-08-14 12:16
Airplay werkt niet meer (apple TV3) Abso Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 5 12-09-12 19:30
AVPlayer HD Airplay naar Apple TV werkt niet jopth iPad Apps 3 02-09-12 22:38
Airplay beeld werkt niet atv2 pikkesteinnl Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 17-01-12 15:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.