//

Geblokkeerde ipad - foto recovery zonder back-up?

Geblokkeerde ipad - foto recovery zonder back-up? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hello, Na de recentste iOS-update vroege de ipad plots terug een toegangscode. Vroeger heeft er eens één opgestaan maar de laatste tijd dus niet meer. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-01-15, 18:44
lizzewiz lizzewiz is offline
 
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 3
Standaard Geblokkeerde ipad - foto recovery zonder back-up?

Hello,

Na de recentste iOS-update vroege de ipad plots terug een toegangscode. Vroeger heeft er eens één opgestaan maar de laatste tijd dus niet meer. Echter als ik Apple contacteer beweren zij dat dit niet kan, rond zoeken op het internet leert dat dit nog al is gebeurd.

Na alle codes te proberen die het konden geweest zijn (ook 0000), op het laatst wisten we beiden zeker dat we de juiste code ingaven die we laatst gebruikt hadden staat de ipad nu geblokkeerd en geeft hij verbind met itunes.

Als je verbind met itunes geeft hij dat er een code nodig is.

Nu heb ik recent een imac gekocht, maar deze itunes is niet gesynchroniseerd met de ipad en ik denk dat op de ipad de optie back-up maken in de cloud ook niet aanstaat.

Probleem is dat ik wel weet hoe te herstellen maar echter dan zijn we wat foto's kwijt waaronder een paar van mijn zwangere vrouw.

Is dit op te lossen met behoud van foto's? Een wonderbaar programma mss?

Mvg

Steven
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-01-15, 19:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je kunt de iPad inderdaad alleen nog herstellen met iTunes en evt een Back-up terug zetten. De code wordt niet mee terug gezet met de Back-up gelukkig. Dus die kan je dan uitzetten of opnieuw kiezen.

In jouw geval had je beter eerst een Back-up van de iPad kunnen maken op je iMac mbv iTunes, zodat je 'm daarna had kunnen herstellen en Back-up terugplaatsen en dus de code opnieuw instellen of uitzetten. Helaas heb je die stap overgeslagen (of het moest zijn dat een Back-up in iTunes maken niet mogelijk is zonder het toestel te ontgrendelen?) dus daar heb je nu niets meer aan. Maar misschien iemand anders in de toekomst met hetzelfde probleem wel....

Ik lees maar al te vaak dat waardevolle foto's verloren gaan; de les blijft helaas toch: importeer regelmatig je foto's op je computer, zeker alvorens een iOS upgrade of herstel! Daarna kan je altijd kopiën van de foto's terug synchroniseren op je iPad (iTunes kiest speciaal voor de iPhone of iPad een verkleind formaat, zodat je ook nog eens ruimte over houd)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 08-01-15 om 19:31.
  #3  
Oud 08-01-15, 19:27
lizzewiz lizzewiz is offline
 
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 3
Standaard

Als ik ipad op de gewone laptop hang, geeft die wel 'foto's en video's importeren', zie ik de 'internal storage' maar ik kan er niet in.

Is daar niks aan te doen? Wondershare Dr.Fone -achtig iets ofzo.
  #4  
Oud 08-01-15, 19:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lizzewiz Bekijk bericht
Als ik ipad op de gewone laptop hang, geeft die wel 'foto's en video's importeren', zie ik de 'internal storage' maar ik kan er niet in.
Dan zou een Mac die iPad ook moeten zien in Image Capture (Fotolader?) of iPhoto. Probeer dat eens.
  #5  
Oud 08-01-15, 19:32
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Er is dacht ik wel eea aan software om bv foto's uit een backup bestand te halen. Of dat ook rechtstreeks uit de iPad/iPhone kan, weet ik niet...
  #6  
Oud 08-01-15, 19:41
lizzewiz lizzewiz is offline
 
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan zou een Mac die iPad ook moeten zien in Image Capture (Fotolader?) of iPhoto. Probeer dat eens.
Dan komt er dat de computer nog geen toegang heeft tot de ipad en dat de media kan geïmporteerd worden na vertrouw op de ipad te tikken...

Hmm lukt dus niet mits geblokkeerd, nog iets te proberen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 januari 2015 om 18:42 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Er is dacht ik wel eea aan software om bv foto's uit een backup bestand te halen. Of dat ook rechtstreeks uit de iPad/iPhone kan, weet ik niet...
Bij die Wondershare dr. Fone is dit dus hetzelfde, enkel mits vertrouw op de ipad te tikken...beu

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 januari 2015 om 18:43 ----------

En als ik iTunes op die laptop installeer, herkent hij de ipad dus niet meer...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 januari 2015 om 18:45 ----------

...er moest iTunes op de laptop staan om die wondershare dr. Fone te laten scannen, lukt dus ook niet
  #7  
Oud 09-01-15, 01:21
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Lijkt erop dat je nare pech hebt. Zeker spijtig van die foto's! Ik zou toch nog even verder zoeken naar een oplossing! Succes!
  #8  
Oud 09-01-15, 17:59
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik lees maar al te vaak dat waardevolle foto's verloren gaan; de les blijft helaas toch: importeer regelmatig je foto's op je computer, zeker alvorens een iOS upgrade of herstel! Daarna kan je altijd kopiën van de foto's terug synchroniseren op je iPad (iTunes kiest speciaal voor de iPhone of iPad een verkleind formaat, zodat je ook nog eens ruimte over houd)
of gebruik apps als Onedrive, dropbox e.d. hiervoor. Dat werkt nog makkelijker en zijn zeer handig weer terug te zetten op de telefoon.
  #9  
Oud 10-01-15, 01:19
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Inderdaad mogelijkheden te over om foto's te backuppen. Maar je moet het wel ingesteld hebben. Iets met kalf en gedempte put...
  #10  
Oud 15-01-15, 15:53
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Heb je gecheckt of de standaard fotostream ook uit staat? dat ze dus niet al op icloud staan bij je foto's? Kan zijn dat ik er overheen lees, maar heb je nooit een backup gemaakt? Niet naar een (andere) pc, niet naar icloud?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Recovery mode zonder back up IneWillen iPhone algemeen 7 05-05-14 14:04
Back up maken zonder te herstellen Ibrahim70 iPhone algemeen 7 23-08-12 23:02
data foto terughalen van gecrashte iphone zonder back up aby iPhone Apps 0 06-06-12 15:39
Deels geblokkeerde Ipad 2 Valen10 iPad algemeen 10 04-04-12 13:09
Iphone 4s restore zonder back-up pieterwillems iPhone algemeen 11 22-12-11 11:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.