//

Hoe kan ik 'andere' leegmaken ?

Hoe kan ik 'andere' leegmaken ? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben in het bezit van een iPad Air 1 van 64 Gb. In december 2014 merkte ik dat mijn geheugen nagenoeg vol zat; ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-02-15, 15:51
Yarre Yarre is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 2
Standaard Hoe kan ik 'andere' leegmaken ?

Ik ben in het bezit van een iPad Air 1 van 64 Gb. In december 2014 merkte ik dat mijn geheugen nagenoeg vol zat; ik kon zelfs mijn apps niet meer updaten. Wat mij opviel was dat naast apps, foto’s, muziek... meer dan 20 Gb geheugen werd ingenomen door ‘andere’. Ik wist niet wat zich in dit item kon bevinden... Blijkbaar zijn dit restfracties die hier worden gedumpt. In de Applestore raadde men mij aan om mijn iPad terug op fabrieksinstellingen te zetten om van die zogenaamde ‘restcapaciteit’ af te geraken (gezien het gesloten platform van iPad kon dit niet op een andere manier gedaan worden – medewerker deed dit zelf 1x/jaar). Uitgevoerd en perfect terug in orde. Volgens de medewerker wordt er na een grote update (hier van iOS7 naar iOS8) steeds veel restgeheugen gedumpt in de rubriek ‘andere’. Ik dacht dat het probleem hiermee opgelost zou zijn.... Maar vorige week stelde ik opnieuw vast dat de rubriek ‘andere’ 29 Gb omvat ! Hoe kan dat nu ? Er is geen grote update meer geweest ... Ik heb mijn instellingen van iTunes nagekeken...die zijn in orde. Het enige wat ik in tussentijd (kerstperiode) heb gedaan is mijn muziekcollectie bijgewerkt (max. +20 mp3 toegevoegd). Deze bijwerking was zeker niet van een dergelijke omvang... Ik weet niet vanwaar dit overtollig geheugen komt ... Kan er iemand mij raad geven aub ? Ik ben bereid om alles nog eens te resetten... maar ik vermoed dat ik na een maand opnieuw op hetzelfde punt sta... Wat loopt er fout ?

P.s. 1 : ik werk momenteel nog met een Windows-pc (Windows 7) waarop al mijn muziekbestanden staan. Ik kopieer de nieuwe mp3-bestanden naar mijn iTunes die op voornoemde pc is geïnstalleerd. Hierna synchroniseer ik mijn iTunes met mijn Ipad.

P.s. 2 : momenteel is er een nieuwe app waarbij je via een Mac voornoemde restcapaciteit kan leegmaken op je iPhone. Bestaat er ook misschien ook software/app om een iPad Air op te kuisen zoals voor de iPhone ? Of zou voornoemde software ook werken voor een iPad ??








Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-02-15, 17:52
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Wat staat er allemaal bij Instellingen/Algemeen/Gebruik/Beheer gebruik ? Als je dat allemaal optelt waar kom je dan op uit ?
  #3  
Oud 18-02-15, 19:52
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Volgens mij krijg je ook zo'n probleem als je tijdens het synchroniseren de kabel uit je iPad of computer trekt.

Hier wat linkjes die ik met mijn grote vriend Google heb gevonden:

How to Remove "Other" Data from iPhone, iPad and iPod Touch

How To Delete iTunes Other Data From iPhone, iPad & iPod

What is ?Other? Storage on an iPhone or iPad?

What "other storage" is, why it's taking up your iPhone space, and how to fix it! | iMore
__________________
Daniel
  #4  
Oud 25-02-15, 23:01
Yarre Yarre is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 2
Standaard

@ Beech43: Als ik alles optel, klopt de rekening. Mijn iPad slaat een hoop rommel op in 'andere'. That's all. Blijkbaar ben ik niet de enige.... pfff

@ dvischjager: bedankt voor de links. Er staat voor mij niets nieuws tussen. Een app om je iPad op te kuisen zou veel iPad-bezitters gelukkig maken...
  #5  
Oud 26-02-15, 09:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarre Bekijk bericht
Een app om je iPad op te kuisen zou veel iPad-bezitters gelukkig maken...
Zo'n app is er niet in de App Store en die zal er om evidente redenen ook niet komen. Sommige ontwikkelaars voorzien de mogelijkheid om cache op te kuisen in de Sandbox van de app. Andere dan weer niet. Denk maar aan Feesboek en tuti quanti.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App store in een andere taal. Hoe kan ik dit overzetten? Matthiasdej iPad algemeen 13 27-01-17 11:16
Hoe kan ik checken of mijn 3G simlock vrij kan maken andre-nl Odido (T-Mobile) 5 28-06-10 22:48
mySMS: hoe kan ik een andere taal instellen (van en.lproj naar ru.lproj) Skytiger Jailbreak apps en thema's 3 03-12-08 13:37
Kan telefoon niet opnemen, hoe kan dit? wermar iPhone algemeen 5 14-09-08 13:59
Hoe iPhone 3G leegmaken ? nomad iPhone algemeen 0 20-08-08 08:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:43.