iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Overzetten camerarol naar nieuwe Ipad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/162766-overzetten-camerarol-naar-nieuwe-ipad.html)

Guest-20180926152807 26-02-15 15:48

Overzetten camerarol naar nieuwe Ipad
 
Op mijn huidige Ipad heb ik in het algemene fotoalbum (cameraroll) een groot aantal foto's staan.
Deze zijn weer ondergebracht in diverse albums.

Mijn vraag: hoe kan ik deze, met behoud van de bestaande albums, overzetten naar mijn nieuwe Ipad?

Bij het terugzetten van een Icloud kopie raak ik alles behalve fotostream kwijt.

Nu zie ik bij "verkenner"op mijn pc onder DCIM wel allerlei submappen met exotische namen als 961elzyl staan, maar inhoud van de mappen lijkt niet te corresponderen met foto's in de albums op de Ipad.

Wie weet een oplossing?

Guest-20180925190238 26-02-15 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gijsph (Bericht 992864)
Wie weet een oplossing?

PhotoSync:

PhotoSync ? wireless transfer, backup and share photo and video files from and to computer, iOS devices, Android devices, Google, Dropbox, Picasa, Flickr, OneDrive, SmugMug, NAS (WebDav, FTP) and more - www.photosync-app.com

Guest-20180926152807 26-02-15 16:19

Beste timosha

Dank voor je snelle reaktie!
Ik heb de app geinstalleerd. Nieuwe Ipad komt nog binnen dus zal het binnenkort uitproberen. De app geeft de mogelijkheid alle albums stuk voor stuk over te zetten?

Is het ook zo mogelijk:
instellingen-Icloud-opslag-beheer opslag-deze ipad-reservecopie opties "fotobibliotheek" aanvinken?

Of verlies ik zo de albums?

Guest-20180925190238 26-02-15 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gijsph (Bericht 992866)
Is het ook zo mogelijk:
instellingen-Icloud-opslag-beheer opslag-deze ipad-reservecopie opties "fotobibliotheek" aanvinken?

Ik zou het niet weten. Heb nog nooit een iCloud backup gemaakt. Ik maak alleen maar gesynchroniseerde iTunes backups. Met AirDrop zou het ook moeten lukken. AirDrop kan soms nogal traag zijn zeker als er veel Bluetooth activiteit in de omgeving is.

Succes gewenst. :-)

Beech43 26-02-15 23:03

Zoveel mogelijk aanvinken in Instellingen/iCloud. In de Foto-app op Albums klikken, een Album kiezen, rechtsboven op Selecteer klikken, je foto's selecteren en linksboven op het exporteer teken te klikken. Kies voor iCloud-fotodelen en maak een album met dezelde naam. Herhaal dat voor al je albums. Als je op de nieuwe iPad voor iCloud- fotodelen kiest krijg je in je Foto-app je albums te zien.

Guest-20180926152807 07-03-15 00:29

Timosh en Beech43

Dank voor jullie reacties.

Mijn idee: instellingen-Icloud-opslag-beheer opslag-deze ipad-reservecopie opties "fotobibliotheek" aanvinken
blijkt ook prima te werken. Alle foto's zijn bij herstel dmv reservecopie keurig op fotorol gezet EN alles is in de oorspronkelijke albums gezet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:44.