iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad Air omruilen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/163134-ipad-air-omruilen.html)

eugje 15-03-15 01:38

Ipad Air omruilen
 
Ik heb voor mijn jaardag een Ipad air cadeau gekregen van 64 GB, maar heb eigenlijk een 128 GB nodig. Weet iemand of ik de 64 Gb versie bij de Apple store kan omruilen voor een versie met 128 GB? Uiteraard ben ik bereid de meerprijs te betalen.

iPhoneAlot 15-03-15 04:25

Gefeliciteerd, mooi cadeau!
Online gekocht? Binnen 14 dagen terugsturen; wettelijk recht op geld terug, nieuwe 128GB kopen.
Bij reseller gekocht? Met bon erbij praten als Brugman. Succes!

eugje 15-03-15 13:28

Ik heb het niet online gekocht.
Ik heb het gekregen zonder bon (is een cadeau), en is langer dan 14 dagen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 maart 2015 om 13:29 ----------

Ongeopend moet het toch mogelijk zijn om het naar de Applestore te brengen en een ander exemplaar te kiezen?

Otje82 15-03-15 13:42

Zonder bon ga je niet ver komen denk ik.

XIII 15-03-15 15:31

In een winkel gekocht, dus ruilen is geen recht, maar een gunst van de verkoper:

https://www.consuwijzer.nl/thema/een...f-terugbrengen

eugje 16-03-15 23:51

Dan zal ik het maar verkopen

iPhoneAlot 17-03-15 12:27

Ook bij verkoop heb je een probleem, omdat zonder bon er door de koper geen aanspraak op garantie kan worden gemaakt.

jap74 17-03-15 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eugje (Bericht 994158)
Dan zal ik het maar verkopen

Ik zou het eerst maar eens proberen met 64GB. Ik weet niet wat je van plan bent, maar je komt er een heel eind mee. Als je een film hebt bekeken, gooi je deze er weer af. Hetzelfde geldt voor tv series. En je kunt er een hoop muziek opzetten. Af en toe je iPad opschonen en je zal zien dat 64GB best wel ruim is.

Beech43 17-03-15 20:21

Je zult er zeker 100 euro bij inschieten. Kun je 4 jaar iTunes Match voor gebruiken.

Guest-20170917003111 19-03-15 17:09

flash mini-NAS kost ongeveer evenveel en biedt meer
 
Met een portable flash Wi-Fi schijf zoals bv de Sandisk Wireless Media Drive 64GB (ook als 32G verkrijgbaar) kun je veel media extern opslaan en er toch (draadloos) bij vanaf je iPad. Het is een heel klein apparaatje dat je, omdat het via Wi-Fi werkt, in jas, tas of broekzak kunt laten zitten terwijl je het gebruikt. Je hebt dus geen lelijk uitstulpsel aan je iPad.
Wi-Fi kan ad-hoc zijn, voor onderweg, maar ook bv je thuisnetwerk.

De prijs is ongeveer gelijk aan het prijsverschil tussen een 64G en 128G iPad.
Hij is ook nog uitbreidbaar met SD(XC), dus op dit moment kun je de capaciteit simpel ophogen tot 192GB met een 128G SDXC kaartje. Met de 64 G van jouw iPad Air kom je dan op 256 G totaal! Als je daar nog niet genoeg aan hebt... ;)

Bovendien kun je ook vanaf je iPhone bij dezelfde media, dus hoef je niets meer dubbel op te slaan. En zo breid je dan meteen de capaciteit van je iPhone uit, als je aan 64G op de iPad niet genoeg heb zul je immers de 32G van je iPhone helemaal wel behelpen vinden :)

JanG 21-03-15 22:24

De garantie van Apple gaat toch in op het moment dat je de iPad activeert? Is de doos nog ongeopend dan is de garantieperiode dus nog niet begonnen.

Zelf paar keer contact gehad met Apple en deze vroegen nooit om een bon maar altijd om het serienummer / imei-nummer. Apple kan dan zelf opzoeken wanneer het apparaat is geactiveerd en dus wanneer de garantieperiode is begonnen.

PS: kun je geen bon vragen aan degene van wie je m gekregen hebt? Beetje gek om een dergelijk cadeau te geven zonder bon.

XIII 21-03-15 23:12

Oops. Reactie fout begrepen, maar ik kan mijn bericht niet meer verwijderen…

Beech43 21-03-15 23:38

Als het om extra opslag gaat, kan ik je de Verbatim Mediashare aanbevelen. Kost rond € 35,-. Je kunt er SD-kaartjes en UB-sticks instoppen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:41.