//

Hoe een fotoserie verwijderen

Hoe een fotoserie verwijderen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na bijna 20 jaar Windows gebruik ben ik 4 maanden geleden naar een MacBook Pro overgestapt en daar heb ik totaal geen spijt van. Het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-04-15, 17:15
srna513006 srna513006 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2015
Locatie: Den Hoorn ZH bij Delft
Berichten: 6
Standaard Hoe een fotoserie verwijderen

Na bijna 20 jaar Windows gebruik ben ik 4 maanden geleden naar een MacBook Pro overgestapt en daar heb ik totaal geen spijt van.
Het vervolg was dat ik nu ook mijn Android tablet heb ingeruild voor een Ipad 2 maar daar begin ik zo langzaam aan wel spijt van te krijgen want acties die mij heel logisch leken schijnen volstrekt onmogelijk te zijn.
Nu heb ik mijn leeftijd ook niet mee (70 gepasseerd) maar toe nu toe heb ik nog alles zelf kunnen managen maar met het volgende probleem kom ik niet uit de voeten.

Ik had inmiddels al begrepen dat het verwijderen van op de Ipad Air 2 opgeslagen foto's onmogelijk is (hoe vreemd ik het ook vind) maar ik wil het volgende toch nog even hier neerleggen.

De eerste serie vanuit mijn MacBook afkomstige foto's en videos (bijna 10.000) heb ik via iTunes gesynchroniseerd en ik kan deze uiteindelijk ook weer verwijderen via dezelfde procedure.

Daarnaast heb ik echter ook nog ruim 100 foto's en 1 video via de Ipad app 'Photo Wi-Fi' vanuit de MacBook naar de Ipad ge-upload dus die staan nu naast de eerder overgedragen photo's ook op de Ipad.
Dit was echter alleen een test of het met deze app functioneert en dat blijkt.

Maar nu wil ik deze laatste serie weer verwijderen of de transfer ongedaan maken maar dat wil mij maar niet lukken.

Op zich vind ik het gewoon niet te pruimen dat ik dit soort simpele ingrepen niet zelf in de hand heb.

Maar misschien weet iemand wel de juiste oplossing om de laatst genoemde serie foto's alsnog te verwijderen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-04-15, 18:58
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Heb je versie 5 van de Photo Wi-Fi app ?
Misschien is het zinvol deze link eens te openen:
http://www.imore.com/cant-delete-pho...ipad-heres-why
  #3  
Oud 03-05-15, 10:50
srna513006 srna513006 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2015
Locatie: Den Hoorn ZH bij Delft
Berichten: 6
Standaard

Bedankt, het artikel is duidelijk maar dat geeft nog geen antwoord op de vraag waarom ik de 2e serie foto's niet kan verwijderen.
Ik begrijp dat ik de via iTunes gesynchroniseerde foto's niet kan verwijderen maar de laatste serie heb ik via Photo-Wi-Fi transfereert en die zou ik dan toch wel moeten kunnen verwijderen.

...of moet ik nu inderdaad eerst een nieuwe map aanmaken en de foto's daarin zetten?

Overigens, hoe kan ik in de Ipad IOS 8 zien welke versie de app Fotos heeft?
  #4  
Oud 03-05-15, 15:15
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Rechtsonder klikken op About.
Ik heb even gespeeld met de app op zowel de iPad als op de Mac en het werkt nog steeds goed (met meer opties dan vroeger). Dus ik kan je problemen niet plaatsen. Foto vanaf de Mac naar de iPad kan op de iPad moeiteloos verwijderd worden via "Selecteer" en dan foto aanklikken en op prullenbak klikken. Vanaf de iPad kun je foto's downladen naar de Mac en kiezen voor downloaden en verwijderen of alleen voor downloaden.

Laatst gewijzigd door Beech43; 03-05-15 om 21:36.
  #5  
Oud 03-05-15, 16:16
srna513006 srna513006 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2015
Locatie: Den Hoorn ZH bij Delft
Berichten: 6
Standaard

Volgens mij hebben we het dan toch echt wel over 2 verschillende versies.

Zo zie ik b.v. rechts (onderin) geen About.
Als ik Fotos opstart dan de keuze Albums, zie ik linksboven een +, rechtsboven Wijzig en onderin de keuze Foto's en Albums.

Als ik op de keuze Foto's klik dan zie ik rechtsboven alleen de loep om te zoeken en verder niets.

Ik had hiervan een Screenshot gemaakt om het wat te verduidelijken maar kan de Screenshot niet terugvinden.
Volgens de beschrijving zou die in de Filmrol moeten staan maar helaas niet.

Als ik op Albums klik en een album kies dan zie ik rechtsboven de opties Diavertoning en Selecteer.
Klik ik nu op Selecteer dan kan ik één of meerde foto's selecteren maar verder helemaal niets, dus ik zie geen andere opties zoals b.v. Verwijderen.

Als ik nu en nieuwe map Test aanmaak dan kan ik daarin foto's vanuit de bestaande albums plaatsen en weer verwijderen.
Helaas kan ik dan de map Test dan zelf niet meer verwijderen.

Nu niet bepaald gebruikersvriendelijk.
  #6  
Oud 03-05-15, 20:11
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik heb het over de Photo Transfer App:
http://www.phototransferapp.com/
  #7  
Oud 03-05-15, 20:26
srna513006 srna513006 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2015
Locatie: Den Hoorn ZH bij Delft
Berichten: 6
Standaard

Oeps, overheen gelezen.
Ga ik even proberen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 mei 2015 om 20:40 ----------

Het is eindelijk gelukt, heb even moeten zoeken hoe het werkt maar heb het nu onder de knie.
De handleiding via deze link

How to delete photos and albums from the iPad ?Photos? app | Photo Transfer App

heeft er natuurlijk ook bijgedragen.

Heb wel de betaalde versie van Photo Transfer app gebruikt want met de gratis versie kom je niet ver.
Vind overigens dat de transfer via Wi-Fi heel vlot verloopt.
Bedankt voor de hulp.
  #8  
Oud 03-05-15, 22:07
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Fijn, dat het gelukt is. De door jou genoemde handleiding is voor de oude versie van de iPad Foto-app voor iOS5. Beter is op "Help" te klikken in de Photo Transfer App.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kan ik een oud Apple ID volledig verwijderen Frank456 iPhone algemeen 4 19-01-15 22:57
Iphone 4s met een simlock. Iemand enig idee hoe of waar ik die kan verwijderen. dsrvp iPhone algemeen 6 14-08-13 08:46
Hoe kun je een app verwijderen? Vannielstelrooy iPad algemeen 6 08-01-12 17:37
Hoe een programma van cydia verwijderen Ancotje Archief 2 09-01-10 10:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.