iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Netflix speelt niet af op Ipad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/164277-netflix-speelt-niet-op-ipad.html)

paultjebos 04-05-15 10:00

Netflix speelt niet af op Ipad
 
Allemaal, ik heb al een geruime tijd het probleem dat op mn iPad 3 Neflix niet werkt. Elke keer gooit hij je er uit na een paar minuten kijken en daarbij krijg je de fout code 1016. Nu heb ik al veel gegoogled en ook hier gezocht naar een oplossing, maar alles wat er wordt voorgesteld werkt niet bij mij. Even voor de duidelijkheid wat ik al heb gedaan:

- Netflix opnieuw geďnstalleerd: check
- iPad opnieuw opgestart: check
- Netwerk instellingen op iPad herstelt: check
- iPad compleet terug gezet naar fabriek instellingen: check
- Andere DNS server geprobeerd: check
- Router opnieuw opgestart: check
- Firewall uitgezet router: check
- Locatie voorzieningen uitgezet: check

Het is ook alleen op de iPad, op mn iPhone werkt Netflix prima, op hetzelfde Wi-Fi netwerk.

Kortom, ik word langzaam gek. Nu is het ook zo dat andere online video diensten ook slecht doen op de iPad, zo gooit Youtube je er ook steeds uit en ook Horizon Go houdt het ook niet lang vol.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

iPhoneAlot 04-05-15 10:40

Quote: De fout 1016 in de Netflix-app wijst meestal op een probleem met de internetverbinding tijdens het afspelen. Dit kan worden veroorzaakt doordat je draadloze verbinding wegvalt, maar kan ook te maken hebben met DNS. Probeer de stappen op help.netflix.com om het probleem op te lossen.
Het kan zijn dat de Wi-Fi verbinding te traag is.
Test de snelheid eens op iPad en de iPhone, die zou toch min of meer gelijk moeten zijn.

Blazez 04-05-15 12:53

Het helpt je waarschijnlijk niet, maar aan het feit dat het een 3 is moet het denk ik niet liggen. Wij hebben ook nog een 2, en die draait horizon, youtube en netflix zonder problemen.

Als ik de reply van iPhoneAlot kijk, zou ik me kunnen afvragen of je (om te testen) bijvoorbeeld al eens op een ander Wi-Fi netwerk (familie/vrienden) getest hebt?
Complimenten trouwens voor je opsomming van wat je al geprobeerd hebt. Dat scheelt een boel gokwerk :-)

Is een speedtest op je phone hetzelfde als op de iPad? Werken ze op hetzelfde Wi-Fi netwerk (heb je 2,4GHz en 5GHz). Werkt de telefoon op 5 en de ipad op 2,4 en is de 2,4 band een beetje vol bij jou in de buurt?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 mei 2015 om 13:00 ----------

Heeft jouw iPad trouwens Bluetooth? Probeer die eens uit te zetten en dan nog eens te proberen?

paultjebos 04-05-15 13:01

Heb net de speedtest gedaan, de iPad is iets langzamer, maar dat scheelt 5mbps.
Tips van Netflix support ook al gevolgd, maar dat biedt geen uitkomst.

Fijn te horen dat het op een iPad2 wel werkt, kan ik dat uitsluiten. Je tip om op een ander Wi-Fi netwerk te proberen stond nog op m'n lijstje, maar mocht dat het zijn, wat zou ik dan moeten aanpassen?

Blazez 04-05-15 13:03

Jouw antwoord en mijn toevoeging hebben elkaar denk ik net even gebruikt. Kijk nog even naar mijn bluetooth opmerking.

paultjebos 04-05-15 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 997411)
[/COLOR]Heeft jouw iPad trouwens Bluetooth? Probeer die eens uit te zetten en dan nog eens te proberen?

Heb ff gekeken, maar die staat uit. Kan ik daar ook weer kruisje achter zetten.

Blazez 04-05-15 13:25

Qua ander netwerk blijft dan alleen m'n opmerking over de 2,4/5GHz Wi-Fi nog staan. Anders zou ik het zo even niet weten.
Als je nog de mogelijkheid hebt om dat te bekijken?

Qua snelheid, als je 120mb internet hebt, en je haalt met Wi-Fi op 2,4GHz 30mb, dan moet die 5 voor streaming niet echt uitmaken nee.
Als je je router op 5 kan zetten (of als hij 2,4 én 5 ondersteunt, de 5GHz bang gebruiken) dan zou je >30 moeten kunnen halen.
2,5GHz is nog steeds het meest gebruikt, en het is mogelijk dat het kanaal dat je gebruikt darvoor in jouw wijk/gebouw/omgeving vol zit. Hies dan een ander kanaal (handmatig op je router).

Hopelijk niet te technisch, maar gezien je antwoorden en wat je al geprobeerd hebt, moet je er denk ik wel mee uit komen.

iPhoneAlot 05-05-15 09:01

Zoals Blazes suggereert zou je in de router eens een ander, minder gebruikt kanaal kunnen proberen. Ik heb een keer op een regenachtige zondag alle kanalen in m'n Experiabox V8 doorlopen en telkens de snelheid gemeten. Het kanaal met de hoogste snelheid (lees: minste interferentie) stelde ik in. Stabiel streamen bleef een probleem. Sinds ik er een AirPort Extreme bij heb gezet zijn daar helemaal geen problemen meer mee.
Test ook de iPad eens bij iemand anders.

aevries 05-05-15 12:42

Ik ben Ziggo klant en had zeer vaak problemen met streamen. Twee maanden geleden een AirPort Extreem gekocht en nergens meer last van. Dit komt omdat Zoggo routers op de zelfde frequenties uitzenden, dus interacties met andere gebruikers. De ziggo router fungeert nu alleen voor het telefoon signaal en stream nu op drie devices tegelijkertijd zonder problemen.

paultjebos 05-05-15 19:01

Een ander kanaal hielp niet en kan alleen 2,4GHz selecteren. Wel kwam ik op een ander idee door jullie aanrader om op een ander Wi-Fi netwerk te proberen. Ik heb nu op mn eigen router een 2de SSID aangemaakt speciaal voor de iPad en deze op een ander kanaal gezet. En dat lijkt te werken, filmpjes blijven nu afspelen. Dus so far so goodd!!

Iedereen in ieder geval bedankt voor jullie input en ideeën!

aevries 05-05-15 19:29

Goed te horen, veel plezier

Blazez 05-05-15 19:46

Mooi om te horen, dan lijkt het dus inderdaad aan je "standaard" Wi-Fi te liggen. Die is dus waarschijnlijk alleen 2,4 op een overbelast kanaal bij jou in de buurt. En de iPad is wat gevoeliger voor die storing/dat signaal dan je andere toestellen.
Wij hebben overigens ook een eigen router geplaatst achter de standaard router van de kabelboer.daarna hadden we zelf ook 2,4 én 5 beschikbaar.
Dat is altijd nog een optie die je zelf kunt onderzoeken.

aevries 05-05-15 19:52

Je hebt de standaard router dan wel gedisabled, of te wel de router functie uitgeschakeld. Anders heb je nog steeds kans op verstoringen wegens een "driehoeks verhouding"

Blazez 05-05-15 20:06

Jazeker, mer dank aan een goede beschrijving op het (toen nog) upc forum kon ik netjes m'n upc router de Wi-Fi uitschakelen en in bridge modus zetten waarna ik alles aan mijn eigen router over kon laten.
Een heerlijke vrijheid in mogelijkheden daarna, en vele malen beter bereik (daar was het in het begin om te doen). Maar ook 2.4 én 5 tegelijk, gast Wi-Fi, super ontvangst en de extra features van een goede router. Heerlijk.

paultjebos 05-05-15 20:17

Ik heb ook een eigen router (sitecom wlr-4000), maar deze heeft helaas niet de 5ghz functie!

Wel kan je daardoor de instellingen beter beheren zoals Blazez al zegt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:24.