//

iPad en Mac Minu

iPad en Mac Minu discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoihoi, Ik zit met een aantal probleempjes waar ik met Google niet uitkom en wist eigenlijk ook noet bij welke categorie ik deze vragen neer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-05-15, 23:53
Chan266 Chan266 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 36
Standaard iPad en Mac Mini

Hoihoi,

Ik zit met een aantal probleempjes waar ik met Google niet uitkom en wist eigenlijk ook noet bij welke categorie ik deze vragen neer moest zetten.

Maar het gaat om het volgende:

Vandaag heb ik een 2e generatie Mac mini gekregen. Deze heb ik aangesloten op een los beeldscherm. Installatie is gedaan.
Zelf heb ik ipad 4 en iphone 6.

Nu wilde ik sowieso de mail instellen, kreeg als opties .Mac, . Pop, .Imap en Exchange.
Helaas kreeg ik niet zoals bij de mail instellen op Ipad en Phone, de optie om voor Outlook of Hotmail oid te kiezen. Ook had ik verder geen idee hoe ik alles juist moet invullen. Diverse pogingen gedaan maar helaas.
Iemand ideeën?

Ook wilde ik de foto's die ik op me ipad had staan zien op me computer, maar helaas kreeg ik na mijn ipad aangesloten te hebben, niet te zien dat de Mini mijn Ipad zag.
Wat doe ik fout, of waar en hoe kan ik ze wel zien....

Kan je Excel of een ander soortelijk programma er ook opzetten? Zie niet iets van een Appstore.

En als laatste, en ik denk dat het komt omdat het de 2e generatie is, hij wilde de complete iTunes er niet opzetten omdat het systeem niet de versie ondersteund. Wel staat er al een soort iTunes op, maar dan voor alleen maar muziek.

Wie o wie kan mij helpen? Eigenlijk kan ik er nu helemaal niks mee, behalve internetten...

Laatst gewijzigd door Chan266; 25-05-15 om 05:18.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-05-15, 10:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chan266 Bekijk bericht
Eigenlijk kan ik er nu helemaal niks mee, behalve internetten...
Dat klopt. De 2de generatie Mac Mini is de Mac Mini (Late 2005) PowerMac 10,2. De hoogste OS X versie is OS X 10.5.8 Leopard.

De versie van iTunes die op die Mac draait is niet compatibel met jouw iPhone en iPad. Een App Store bestaat niet voor OS X Leopard. En aangezien die Mac met een PowerPC CPU werkt zal er niet veel meer software te vinden zijn.
  #3  
Oud 25-05-15, 10:24
Chan266 Chan266 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat klopt. De 2de generatie Mac Mini is de Mac Mini (Late 2005) PowerMac 10,2. De hoogste OS X versie is OS X 10.5.8 Leopard.

De versie van iTunes die op die Mac draait is niet compatibel met jouw iPhone en iPad. Een App Store bestaat niet voor OS X Leopard. En aangezien die Mac met een PowerPC CPU werkt zal er niet veel meer software te vinden zijn.

Dus eigenlijk kan ik hem net zo goed in de kliko gooien... Of zijn er mogelijkheden om er wel iets mee te kunnen. Eventuele updates
  #4  
Oud 25-05-15, 10:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chan266 Bekijk bericht
Dus eigenlijk kan ik hem net zo goed in de kliko gooien...
Gooi het ding dan maar in mijn kliko.

Citaat:
Of zijn er mogelijkheden om er wel iets mee te kunnen. Eventuele updates
Updates zijn er niet meer voor die Mac Mini. Het ding is tenslotte al tien jaar oud. Hotmail moet je wel manueel kunnen instellen. Hoe dat moet kan je met de zoekfunctie van het forum vinden.

En Mickey$oft Office 2003/2008 for Mac zal ook nog wel op die Mac Mini draaien.
  #5  
Oud 30-07-15, 20:36
Chan266 Chan266 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 36
Standaard

Nou het is me niet gelukt. Ding gaat in de verkoop. Hoop dat ik er iemand blij mee kan maken die het wel gaat lukken.
  #6  
Oud 30-07-15, 23:41
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Mocht je hem weg willen geven, dan kan ik je het apple museum in orvelte aanraden. Is mijn defecte iMac ook heen gegaan. Erg vriendelijke mensen die er zeer blij mee zullen zijn.
(Nee, ik werk daar niet, heb er geen banden verder mee en verdien niets aan deze schaamteloze reklame )
  #7  
Oud 30-07-15, 23:42
Chan266 Chan266 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Mocht je hem weg willen geven, dan kan ik je het apple museum in orvelte aanraden. Is mijn defecte iMac ook heen gegaan. Erg vriendelijke mensen die er zeer blij mee zullen zijn.
(Nee, ik werk daar niet, heb er geen banden verder mee en verdien niets aan deze schaamteloze reklame )
Hahah ga hem niet weggeven, aangezien hij nog wel degelijk werkt.
  #8  
Oud 31-07-15, 01:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Marktwaarde van zo'n G4 Mac mini lijkt me niet veel af te zitten van het begrip 'weggeven'....?
  #9  
Oud 31-07-15, 09:07
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Als je nog 10 jaar wacht, wordt hij pas echt geld waard!
Nu mag je 'm komen brengen en €5,- bijbetalen...
  #10  
Oud 31-07-15, 09:22
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Dat was mijn gedachte ook. Maar meestal denken mensen als er apple op staat dat ze goud in handen hebben.
Dat was ook een beetje waarom ik reklame maakte voor het apple museum. Ze zijn daar zo verschrikkelijk enthousiast dat het echt een goed idee is om daar je oude apple spullen te geven ( en je meteen even te verbazen over wat ze allemaal al (werkend) hebben staan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad games op Mac spelen Scirocco iPad algemeen 1 09-06-13 22:35
Pages op Mac en iPad via de icloud Mimbosa iCloud 4 17-01-13 04:09
Mac OS X: FaceTime Mac - iPad Murgen Desktop-applicaties 6 18-04-12 16:52
Je ipad scherm op de mac bekijken Pdeb1993 iPad algemeen 7 12-08-10 17:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.