iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Kan niet meer inloggen in Itunes store (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/164958-niet-meer-inloggen-itunes-store.html)

Kinsella55 05-06-15 12:55

Kan niet meer inloggen in Itunes store
 
Sinds deze week kan ik op mijn iPad ineens niet meer inloggen in de Itunes app store. Instellingen zijn niet gewijzigd. Ik krijg geen foutmelding, maar het inloggen stopt na een paar seconden en wanneer ik in setting van de iPad dan weer op 'login' klik, begint het hele verhaal weer van voren af aan.

Ook wanneer ik een app probeer te downloaden, werkt het niet. IK moet dan mijn gebruikersnaam en password invoeren en na een paar seconden verschijnt dat scherm opnieuw. Zonder foutmelding of wat dan ook.

Ik heb al een keer expres een foutief password ingevoerd en dan krijg ik onmiddellijk de mededeling dat mijn password niet correct is. Daar leid ik uit af, dat mijn correcte gegevens wel worden geaccepteerd, maar dat de procedure om een of andere reden stopt.

Vreemd genoeg lukt inloggen met mijn iPhone met exact dezelfde instellingen wel. Via hetzelfde netwerk.

Wat heb ik intussen gedaan?

1. iPad aan en uit gezet met aan/uit knop en sleeperknop

2. iPad helemaal gereset

3. Tijd automatisch aan - uit - en weer aan gezet

4. Nieuw password in iTunes toegekend. Dat wordt direct geaccepteerd op mijn iPhone en ook op de icloud van mijn iPad maar weer niet door iTunes op de iPad

Voorgaande zaken gedaan aan de hand van tips op Amerikaanse Apple forums. Maar ze haalden allemaal helemaal niks uit. Snap er helemaal niks van.
En nee, ik heb GEEN VPN service op mijn iPad.

Zowel mijn iPad als mijn iPhone hebben de meest recente IOS geďnstalleerd.

Wie herkent dit probleem en heeft het wel opgelost?

Beech43 05-06-15 22:21

Log bij Instellingen/iTunes en AppStore een keer uit en in.

Kinsella55 06-06-15 04:33

Beech43
Dank voor het meedenken, maar dat heb ik al geprobeerd. Na het uitloggen kan ik niet meer inloggen..........

goacidia 21-06-15 12:29

Is er al een oplossing gevonden ? Ik heb al een tijdje hetzelfde voor.
Als ik app wil downloaden en wachtwoord ingeef keer hij automatisch terug naar logotje v download.
Ik heb ook laatste software, herstarten gedaan, nieuw wachtwoord, contact opgenomen met help desk v apple zelf...euhm...alles wat ik kon terugvinden als mogelijke oplossing heb ik toegepast maar niets helpt....heel frustrerend allemaal !

Dus als iemd tips kan geven.....t zou super zijn.
Al vast merci

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 juni 2015 om 11:32 ----------

En aja....ik heb ook hetzelfde voor na uitloggen....inloggen bij app store lukt nu ook niet meer.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 juni 2015 om 12:03 ----------

Inloggen op apple ID via website lukt dan weer wel....ik versta de logica niet meer :confused:

Kinsella55 21-06-15 14:51

Het is bij mij intussen opgelost.
Ik heb de helpdesk van Apple gebeld en die hebben stapsgewijs met mij alle opties doorgelopen. Dat werkte dus voor geen meter.
De enige oplossing bleek een hele rigoureuze. Alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Daarna deed hij het weer perfect.
Denk er vooral aan een actuele backup te maken.
Een hoop gedoe, maar het is wel dé oplossing.

goacidia 21-06-15 19:35

Ok...dikke merci ! Probleem is nu idd opgelost. Ik had het beter eerder hier moeten vragen dan aan apple zelf :p Wel een heel gedoe ...vooral tijdsrovend ! maar ik heb wel alles terug wat goed is. Nu is het wel te hopen dat ik dit niet om de zoveel tijd moet herhalen.

Anyway....nog eens bedankt voor je reply


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.