iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad gevonden: eigenaar traceren (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/165160-ipad-gevonden-eigenaar-traceren.html)

motiel 14-06-15 17:02

Ipad gevonden: eigenaar traceren
 
Ik heb 7 weken geleden in Nijmegen een Ipad gevonden. Ik heb aangifte gedaan bij de gemeente maar nog altijd heeft de eigenaar zich niet gemeld. Ook heb ik op een site van de universiteit melding gemaakt van de vondst omdat ik hem daar in de buurt heb gevonden, maar ook daarop geen reactie.
De iPad is vergrendeld dus ik kom niet veel verder. Vandaag heb ik de ipad aan mijn Imac gehangen en Itunes gestart, maar ook daar kom ik niet verder dan dat de Ipad van Alice is.
Wat kan ik doen om de rechtmatige eigenaar te vinden ?

dvischjager 14-06-15 21:53

Je kunt er vrij weinig tegen doen. Als die Alice via icloud.com geen bericht naar de iPad stuurt met een mobiel nummer kun je haar niet zelf contacteren. Het is dus wachten op een reactie van de universiteit of de politie. Anders heb je een iPad waar je niks aan hebt in je bezit.

NickB 15-06-15 08:05

Geweldig dat je na zoveel weken toch nog moeite wenst te doen.

Wat ik me afvraag aan heel het iCloud gebeuren: Stel dat er nu geen code opzat of dat je ze toevallig kan achterhalen (1234), in hoeverre kan de eigenaar zijn iPad dan nog tracen eens een ander iCloud account op de iPad zit? Ik dacht dat Apple hier tamelijk waterproof was maar twijfel er aan.

Hoe dan ook, veel plezier met je zoektocht :)

Mvg

juan-89 15-06-15 08:09

Ik weet niet of het werkt, maar als ik op m'n iPhone de homeknop ingedrukt houd en aan siri vraag; Wie ben ik? Dan krijg ik een compleet overzicht van mijn eigen contact gegevens. Maarrrrr dan moet Alice wel iOS 8.3 hebben, siri moet aanstaan en ze moet haar eigen contactgegevens hebben ingesteld op de iPad. Het is het proberen waard denk ik!

iPhoneAlot 15-06-15 09:41

Apple kan via het serienummer of IMEI wel achterhalen aan wie de iPad werd geleverd (staan op de achterkant). Zij zullen jou die gegevens niet verstrekken, maar wellicht zijn zij bereid om die persoon te berichten dat de iPad is gevonden. Leg hen dat eens voor.

Blazez 15-06-15 11:00

Dat laatste zou inderdaad kunnen werken. Heb ik wel eens gedaan met een gevonden portemonnee via de airmiles klantenservice. Zij hebben toen contact gezocht met de eigenaar en mijn gegevens doorgegeven.

Maar ook ik wilde toch even tikken dat ik het erg netjes van je vind dat je er zoveel werk in steekt. Er zouden veel meer mensen zoals jij moeten zijn.

F16Driver 07-07-15 06:53

www.verlorenofgevonden.nl

mrboolean 07-07-15 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NickB (Bericht 999776)
Geweldig dat je na zoveel weken toch nog moeite wenst te doen.

Wat ik me afvraag aan heel het iCloud gebeuren: Stel dat er nu geen code opzat of dat je ze toevallig kan achterhalen (1234), in hoeverre kan de eigenaar zijn iPad dan nog tracen eens een ander iCloud account op de iPad zit? Ik dacht dat Apple hier tamelijk waterproof was maar twijfel er aan.

Hoe dan ook, veel plezier met je zoektocht :)

Mvg

Het is een beetje een laat antwoord, maar de toegangscode is onafhankelijk van de iCloud beveiliging. De toegangscode beschermt alleen de toegang tot de gegevens op de iPad, terwijl de iCloud Activation Lock voorkomt dat een gestolen iPad verder kan worden gebruikt, door een wachtwoord te vragen wanneer een restore wordt uitgevoerd op de iPad.

Idealiter combineer je deze twee beveiligingsmogelijkheden zodat een dief de gegevens op je iPad niet kan inzien en ook geen restore kan uitvoeren om het apparaat verder te gebruiken. Zet je er alleen een code op, dan zijn je gegevens veilig, maar kan een dief wel je iPad restoren en zelf gebruiken. Zet je alleen de iCloud beveiliging aan, dan zijn je gegevens toegankelijk, maar kan er nooit een restore worden uitgevoerd zonder je wachtwoord. Om jouw vraag te beantwoorden, wanneer je code wordt achterhaald of wanneer je geen code zet, dan liggen je gegevens op straat, maar de iCloud beveiliging blijft actief en je kan hem nog steeds traceren, wanneer de iPad op internet zit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.