//

iPad2 traag - te oud?

iPad2 traag - te oud? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey appeltjes, Al enkele maanden ondervind ik dat mijn iPad 2 tergend traag is. Nu twijfel ik eraan of er iets mis aan is, of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-09-15, 16:26
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard iPad2 traag - te oud?

Hey appeltjes,

Al enkele maanden ondervind ik dat mijn iPad 2 tergend traag is. Nu twijfel ik eraan of er iets mis aan is, of dat het gewoon al een verouderd toestel is. Vermits zelfs IOS9 nog voor dit toestel gaat zijn, twijfel ik alweer eraan dat het toestel te oud is.

Heb ondertussen al eens hersteld, maar hielp niet. En vorige week heb ik hem volledig gewist en geen back-up terug gezet. En enkel de apps die ik nog echt gebruik. Dus hij staat nu ietsje meer dan half vol.

De meeste Apps duurt enorm lang eer ze opstarten, waaronder ook facebook. Duurt soms zelfs 15 tot 20 seconden. Ok, is een slechte app . Maar als ik gewoon de instellingen open, duurt dat ook wel een tijdje.

Nog mensen met deze ondervindingen?

Bij spelletjes en dergelijke blijft niets haperen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-09-15, 19:17
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

"Nog mensen met deze ondervindingen?" Ja ik een beetje, maar ik vind dit dan wel weer logisch. Mijn iPad 2 is nu meer dan 4 jaar oud (iOS 8.4) en het is dus niet verwonderlijk dat alles niet zo soepel meer loopt. Het enig is dat dit soms wel eens "zonde" kan zijn omdat er nog niks aan het ding mankeert en de iPad bijv. nog steeds krasvrij is....en dan koop je niet zo snel een nieuwe. Daarom gebruik ik deze iPad nu gewoon iets anders, de iPad staat op een vaste plek en er staat alleen nog maar Infuse op, wat ik gebruik om films en series vanaf mijn NAS te bekijken. Werkt perfect!
  #3  
Oud 01-09-15, 20:05
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Bij mij zou hij eventueel kunnen dienen voor mijn zoontje van 4 voor spelletjes.

Wilde maar even weten of het abnormaal was, want vind het ook zonde om te wisselen.
  #4  
Oud 01-09-15, 20:36
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Lijkt me een prima optie, daar kan hij nog lang plezier van hebben. Het gaat snel,heel snel. Kijk maar eens naar de configuratie van een game pc tegenwoordig....
  #5  
Oud 01-09-15, 23:07
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

komt door update en update ios 8 is niet gemaakt voor een ipad 2 toen ie uitkwam met ios 6 of wat stond erop was ie lekker snel nu niet meer ....
  #6  
Oud 02-09-15, 07:51
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Och, ik heb ook nog een 2, en die heb ik in gebruik voor m'n dochter. Nieuwste iOS draait daar inderdaad ook op. Voordeel is dan dat je in ieder geval een family account kan maken en gebruiken, en ook daarin weer een kinder account. Daarmee kan je van alles afschermen zoals aankopen.
Plus de apps die onder mijn account aangekocht zijn kan je binnen de familie accounts ook installeren.
Werkt hier prima dus.
En ja, de 2 is wat trager. Dat is wel een afweging die je moet maken. Toch was (onder andere vanwege dat family sharing) ios8 wel een bewuste keuze.
Al met al vind ik het prima te doen voor een machine van 4 jaar oud.
  #7  
Oud 02-09-15, 10:08
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe Bekijk bericht
Lijkt me een prima optie, daar kan hij nog lang plezier van hebben. Het gaat snel,heel snel. Kijk maar eens naar de configuratie van een game pc tegenwoordig....
Punt is dat de mama hare iPad2 niet meer zo heel veel gebruikt omdat zij een macbook heeft en die is even snel genomen. En anders zie ik haar avonds in de zetel vaak op messenger met haar iPhone. Voor vakantie had ze die van haar al leeg gemaakt en meer spellen op gezet. Dus heeft ons zoontje er dan 2. De mijne heeft ie overlaatst laten vallen en het scherm is aan het hoekje wat verbrijzelt, maar stoort niet. Dus verkopen heeft ook al geen nut meer

Ach, we zien wel. Ben zelf wel aan het twijfelen of ik wel het laatste nieuw model zou kopen en of ik uberhaupt nog de gewone koop of mss beter de mini. Ik gebruik hem wel nooit buitenshuis.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 september 2015 om 10:10 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
En ja, de 2 is wat trager. Dat is wel een afweging die je moet maken. Toch was (onder andere vanwege dat family sharing) ios8 wel een bewuste keuze.
Al met al vind ik het prima te doen voor een machine van 4 jaar oud.
Dat ie 'wat' trager is, heb ik geen problemen mee, maar tegenwoordig is hij pokkentraag. Als je al meer als 10 seconden moet wachten vooraleer de instellingen geopend zijn, stel ik me de vraag of hij iets trager is, of dat er echt wel iets mis is. En wat ik er eventueel al aan kan doen.
Volledig leeg gemaakt en geen back-up terug gezet, dacht ik dat wonderen ging verrichten. Heb zelfs een pak minder apps erop als voorheen en zelfs nog 4GB vrij.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad2 16GB iOS 7 Toetsenbord bijzonder traag erick12345678 iPad algemeen 4 19-09-13 20:41
Oud abonnement houden? iphone-fan123 Vodafone 14 11-09-12 08:08
oud e-mail verwijderen rebride iPhone algemeen 1 24-03-12 15:46
oud zoekt oud en is blij met ECHT roelf Archief 6 07-07-08 19:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:05.