iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad en Ziggo (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/167051-ipad-ziggo.html)

redcap 08-09-15 17:32

Ipad en Ziggo
 
Laatste tijd veel storing met Ziggo. Ik reset vaak het modem. Kan ik ook de poort wijzigen?

Gonus 09-09-15 09:46

Welke poort bedoel je?

redcap 09-09-15 10:07

Als je een mailadres aan maakt voor bv Pop dan wordt de in en uitgaande Poort aangegeven bv 953

Gonus 09-09-15 10:21

Misschien handig als je je vraag wat uitgebreider beschrijft. Wat je nu post is nogal beperkt... ;)

XIII 09-09-15 11:12

Die poort wijzigen is niet slim, want Ziggo ondersteunt er (net als de meeste providers) maar eentje voor POP3 (995):

https://www.ziggo.nl/klantenservice/...rinstellingen/

Blazez 09-09-15 13:57

En als je geen idee hebt waar de instelling voor staan, ga er dan maar niet in zitten peuteren.
Zo eten is ziggo weer eens een verschrikkelijk slechte provider omdat jij je spullen niet goed in kan stellen.

Zoals gonus ook al zegt, begin eerst eens met een normale uitleg waar je problemen mee hebt. Een mailstoring los je niet op met een modem reset.

redcap 09-09-15 14:06

Heb het zelf al opgelost hoor.

iPhoneAlot 09-09-15 14:17

Vertel dan even wat je hebt gedaan, daar hebben anderen ook wat aan...

25wilma 12-09-15 13:43

iPad en Ziggo
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1004830)
Vertel dan even wat je hebt gedaan, daar hebben anderen ook wat aan...

Daar ben ik ook benieuwd naar,heb het zelfde probleem al een tijd.
Precies het volgen plan(Ziggo) gevolgd,maar dat loste totaal niets op:confused:

Klacht ingediend,maar dan krijg je het zelfde antwoord als ik heb gedaan. Wacht hun antwoord af. Zelf denk ik, dat er wat veel hier in de beurt op Wi-Fi zitten....

suzuki2002 12-09-15 21:04

Stap over op glasvezel

iPhoneAlot 12-09-15 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 1005235)
Stap over op glasvezel

Dan zal ik zelf de kabels moeten gaan leggen... In mijn omgeving worden de Mbits nog per kruiwagen verplaatst!

Guest-20180925190238 13-09-15 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 1005235)
Stap over op glasvezel

Ik zal eens een verhaaltje vertellen. :-) Een paar maanden geleden was er een grote stroomstoring in Maastricht. Na die storing belden vrienden uit Maastricht mij omdat "Wi-Fi niet meer werkte".

Ik had zo'n donkerbruin vermoeden en nam een spectrum analyzer mee. En inderdaad mijn vermoeden klopte. Na de storing hadden al die pruts modem/routers van Ziggo en van de Koninklijke Post, Telegraaf en Telefoon (KPN) zich hersteld en op kanaal 6 ingesteld. Heel Maastricht draaide Wi-Fi op kanaal 6 in de 2.4 GHz band. :rolleyes:

25wilma 13-09-15 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1005267)
Ik zal eens een verhaaltje vertellen. :-) Een paar maanden geleden was er een grote stroomstoring in Maastricht. Na die storing belden vrienden uit Maastricht mij omdat "Wi-Fi niet meer werkte".

Ik had zo'n donkerbruin vermoeden en nam een spectrum analyzer mee. En inderdaad mijn vermoeden klopte. Na de storing hadden al die pruts modem/routers van Ziggo en van de Koninklijke Post, Telegraaf en Telefoon (KPN) zich hersteld en op kanaal 6 ingesteld. Heel Maastricht draaide Wi-Fi op kanaal 6 in de 2.4 GHz band. :rolleyes:

Als ik het goed begrijp, dan zou het probleem in mijn geval zijn, de hele wijk het zelfde Wi-Fi kanaal heeft? Hoe meer mensen hoe langzamer Wi-Fi wordt? Hier heeft ze het modum doorgemeten, dat was goed. Niemand die toen internet gebruikte.

Zelf gebruik ik grotendeels mijn iPad,mijn laptop gebruik ik niet dagelijks. Die is van vorig jaar,maar ook niet snel. Die zit op de kabel. Mag toch verwachten dat je een fatsoenlijke Wi-Fi verbinding hebt. Zitten Wi-Fi versterkers op.

Kan Ziggo een modem op een ander kanaal instellen?

XIII 13-09-15 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma (Bericht 1005285)
Kan Ziggo een modem op een ander kanaal instellen?

Het lijkt er op dat je dat zelf kunt bij Ziggo:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/...naal-wijzigen/

Succes!

25wilma 13-09-15 13:56

Dat heb ik allemaal gedaan,maar heeft niets geholpen. Wat naar boven staat dat erbij. Dank je wel voor je hulp en meedenken!

XIII 13-09-15 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma (Bericht 1005298)
Dat heb ik allemaal gedaan,maar heeft niets geholpen. Wat naar boven staat dat erbij. Dank je wel voor je hulp en meedenken!

Heb je alle verschillende kanalen al geprobeerd dan?

25wilma 13-09-15 17:45

Nee 2, was bang dat het totaal fout zou gaan. Gebeurd er wat, dan kan ik helemaal niets meer. Als je precies weet hoe en wat dan kan je dat doen.Vond het behoorlijk eng,daar mag je om lachen:)Geloof weer terug naar 0 terug gezet.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.