//

Automatisch sterkste wifi kiezen?

Automatisch sterkste wifi kiezen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb in mijn huis 3 accesspoints om op iedere verdieping wifi te kunnen gebruiken (ik woon niet in kasteel ofzo maar simpelweg een nieuwbouw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-09-15, 08:32
icepick icepick is offline
• iOS 4.0
• 4.3
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 74
Standaard Automatisch sterkste Wi-Fi kiezen?

Ik heb in mijn huis 3 accesspoints om op iedere verdieping Wi-Fi te kunnen gebruiken (ik woon niet in kasteel ofzo maar simpelweg een nieuwbouw woning met veel beton). Als ik op de begane grond zit en gebruik mijn ipad daar en ik zet hem in de standby dan als ik op de 1e verdieping zit pakt ie nog steeds de Wi-Fi van de begane grond. Ik heb de 3 Wi-Fi's allemaal verschillende namen gegeven. De betreffende accesspoints hebben allemaal een kabel lopen naar de meterkast waar de glasvezelmodem zit.. gebruik dus geen extender oid..

Iemand ideeen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-09-15, 10:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icepick Bekijk bericht
Ik heb de 3 Wi-Fi's allemaal verschillende namen gegeven.
Dat is vermoedelijk de reden van het probleem. Zet alle access points in brugmodus en geef ze allemaal hetzelfde SSID en sleutel. Als je dat doet dan heb je een roaming WLAN.

Ik heb dat hier zo gedaan om in heel het huis 5 GHz dekking te hebben. Werkt perfect.
  #3  
Oud 14-09-15, 17:03
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Ik zou persoonlijk liever zien dat ik de rangvolgorde van de diverse Wi-Fi stations zelf mag bepalen. Ik gebruik oa mijn IPad met mijn camera die een eigen Wi-Fi signaal uitstuurt. Ik zou graag willen instellen dat mijn IPad als eerste van DAT signaal gebruikt maakt indien aanwezig en daarna pas verder gaat zoeken.
__________________
Willem.
  #4  
Oud 16-09-15, 14:05
Pikkelateur Pikkelateur is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Dronten
Berichten: 170
Standaard

Zoals eerder gemeld creëer je het probleem door verschillende SSID te hebben. Maar ik denk dat er voor jou probleem geen oplossing is zover ik weet.

In de volgende link geeft aan hoe iOS het draadloze netwerk kiest waarmee automatisch verbinding wordt gemaakt https://support.apple.com/nl-nl/HT202831
__________________
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meerdere Wi-Fi verbindingen, automatisch sterkste pakken? boswachter85 Wi-Fi 1 29-03-13 11:38
Windows: Wi-Fi kanaal kiezen ipad fiestaboyke iTunes 7 20-08-12 22:00
Automatisch kiezen beste accesspoint,kan dat? tomtom100 Wi-Fi 4 18-11-11 16:14
Dungeon hunter 2 beste/sterkste 'character classes' JaytB iPhone Games 3 27-12-10 23:15
Wi-Fi schakelt automatisch over... iRRITATED Wi-Fi 1 17-11-08 17:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.