iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   IOS9 Multitasking, wisselend succes. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/167334-ios9-multitasking-wisselend-succes.html)

iPhoneAlot 17-09-15 13:02

IOS9 Multitasking, wisselend succes.
 
Als ik m'n e-mail open heb staan en veeg van rechts mijn agenda erbij, dan schaalt het e-mailvenster keurig naar de beschikbare ruimte en de agenda is ook passend. Zo hoort het, lijkt me.
Als ik dat doe met Word en Excel blijven beide apps op hun standaardbreedte en zijn daardoor effectief onbruikbaar. Het bejuigde slepen tussen apps werkt zo niet, omdat maar de helft van de apps toegankelijk is.
Zou die functie alleen bedoeld zijn voor de iPad Pro?

Beech43 17-09-15 14:59

Wellicht moet Microsoft nog wakker worden:(:o

iPhoneAlot 17-09-15 15:19

MS was notabene prominent aanwezig op het Apple Event met een demo op de iPad Pro. Het scherm van de Pro in landscape is gelijk aan 2 lPads in portrait naast elkaar; dan werkt het in de huidige toestand. Nu heb ik er niet veel aan...

XIII 17-09-15 15:29

Slepen tussen Apps kan toch niet? (alleen copy/paste?)

iPhoneAlot 17-09-15 15:34

De demo op het Apple Event suggereerde slepen. Maar zelfs als dat niet zo zou zijn: hoe wil je iets kopiëren van een half venster en plakken naar een ander half venster. Dat werkt niet.

XIII 17-09-15 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1005876)
De demo op het Apple Event suggereerde slepen. Maar zelfs als dat niet zo zou zijn: hoe wil je iets kopiëren van een half venster en plakken naar een ander half venster. Dat werkt niet.

Dit snap ik niet, maar ik heb helaas geen iPad die deze nieuwe vormen van multitasken ondersteunt en kan dus niet zelf hiermee experimenteren.

Waarom kun kun je niet iets in de ene App kopiëren en daarna in de andere App plakken? Dat kon toch al lang als je fullscreen tussen Apps wisselt?

iPhoneAlot 17-09-15 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1005922)
Waarom kun kun je niet iets in de ene App kopiëren en daarna in de andere App plakken? Dat kon toch al lang als je fullscreen tussen Apps wisselt?

Dat kan nog steeds, maar wat is dan de meerwaarde van multitasken, als je toch steeds fullscreen moet wisselen tussen apps. Dat vraag ik me af!
Met MS apps is het nu alleen anders niet beter.

XIII 17-09-15 22:56

Oh, bedoel je soms met "Dat werkt niet" eigenlijk "Het werkt wel, maar niet handig"?

Als dat zo is valt begrijp ik je (nu).

iPhoneAlot 18-09-15 12:21

Nee, je begrijpt me kennelijk niet. De bedoeling van Slide Over en Split is dat twee apps gelijktijdig functioneel beschikbaar (zouden moeten) zijn, waarbij de app terugschaalt naar de beschikbare, gehalveerde ruimte. Dat werkt goed bij veel apps, maar juist niet bij de MS-apps waar die functie nou juist enorme meerwaarde zou hebben. De schermhelften overlappen elkaar en de helft van de apps is slechts zichtbaar en toegankelijk. Kortom: het werkt niet!
Dat de oude functionaliteit nog werkt, heeft niets met onhandig te maken.

XIII 18-09-15 14:17

Ah, zo.

(extra jammer dat ik het niet zelf kon testen vanwege een te oude iPad...)

iPhoneAlot 19-09-15 15:55

Okay!
Vandaag nieuwe versies: probleem opgelost!

XIII 19-09-15 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1006190)
Okay! Vandaag nieuwe versies: probleem opgelost!

Ah, die zag ik voorbij komen en dat wilde ik hier nog vragen.

Dank voor het melden.

frigo 24-09-15 18:37

Slide over werkt niet na update
 
Slide over op mijn ipad A1460 werkt niet.
Ook niet na de nieuwe update ios9.1
Apple willen vragen, maar dit kost mij 29 dollar voor een probleem dat denkelijk niet bij mij ligt.
Wie weet wat raad?

iPhoneAlot 24-09-15 20:34

Slide Over en Split werkt, voor zover ik weet, alleen op de iPad Air 2. Reden is het beschikbare geheugen.

frigo 24-09-15 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1006998)
Slide Over en Split werkt, voor zover ik weet, alleen op de iPad Air 2. Reden is het beschikbare geheugen.

Bedankt. Ik dacht dat mijn ipad nog recent genoeg was. Ik had er zo naar uitgekeken. Zakelijk gebruik is dit zeer makkelijk, die slide over. Ik werk constant met de ipad.
Ik kan moeilijk elk jaar een nieuwe kopen, leg dat maar eens uit aan de belasting en tevens dit is een dure zaak.
Groeten Fernando.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.