iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad1 niet te activeren (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/167362-ipad1-niet-activeren.html)

knarf59 17-09-15 22:58

Ipad1 niet te activeren
 
Ik probeer een Ipad1 dmv een factory reset weer nieuw leven te geven.
Software is netjes via Itunes te installeren, maar bij het activeren gaat het mis.

Het lijkt dat de ipad telkens herstart. Ook activeren via Itunes lukt niet. Deze geeft telkens aan dat de server niet beschikbaar is.

Heb al zitten googlen, veel meldingen hierover, maar geen concreet antwoord waar ik iets mee kan. Zie ook geen telnr. van Apple die me hierbij kan ondersteunen bij het activeren.

Betreft een Ipad1 met een micro simkaartje. Simkaart wordt overigens niet meer voor de Ipad gebruikt. Mogelijk is deze geblokkeerd!?!
Kan dit de reden zijn van niet activeren?
Kan ik zonder meer tijdelijk de simkaart van mijn eigen gsm gebruiken?

Blazez 17-09-15 23:19

Misschien een gekke vraag, maar je kan niet bij/voor het activeren een Wi-Fi verbinding maken? dan je dus kan activeren over Wi-Fi? tenslotte was de iPad 1 er ook in een niet 3G variant

knarf59 18-09-15 09:05

@Blazez:
Bedankt voor je reactie. Maar ook mbv Wi-Fi krijg ik de laatste tijd de reactie dat de server 'tijdelijk' niet beschikbaar is.
Echter dit is al een hele tijd. Dus lijkt me dat er iets anders aan de hand is.

Guest-20180925190238 18-09-15 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knarf59 (Bericht 1005977)
Echter dit is al een hele tijd. Dus lijkt me dat er iets anders aan de hand is.

Gebruik jij het Ziggo (of ex-UPC) netwerk?

knarf59 18-09-15 10:30

Ik ben inderdaad een (ex-upc) ziggo gebruiker ja.
Zijn hier slechte ervaringen mee?

Blazez 18-09-15 10:47

Ik heb persoonlijk een aantal keer erg slechte ervaring gehad met UPC<-->Apple. Vooral bij connecties naar de app store.
Een iOS update downloaden duurde 8-9 uur. Ik heb toen de DNS in mijn router van UPC naar Google gezet (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en toen was het ineens een paar minuten. En dit niet 1 keer, maar meerdere keren.

Guest-20180925190238 18-09-15 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1005995)
Ik heb toen de DNS in mijn router van UPC naar Google gezet (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en toen was het ineens een paar minuten. En dit niet 1 keer, maar meerdere keren.

Hier heb ik dat ook bij vrienden gedaan die Ziggo gebruiken. Zeker na die DDoS aanval gaat het soms moeilijk met de DNS servers van Ziggo. Naar de Apple servers opvallend slecht.

Omdat ik tegen alle goegeltoestanden ben heb ik bij die vrienden de DNS servers van OpenDNS ingesteld. Zijnde 208.67.222.222 en 208.67.220.220

knarf59 18-09-15 13:25

heb mijn dns al op 8.8.8.8 staan
daarna ingesteld op opendn
Lukt nog altijd niet
daarna via tethering via mijn gsm (kpn provider)
Lukt nog altijd niet

Heb overigens al meerdere keren een herstel uitgevoerd via itunes. telkens blijft ie vastlopen op het niet beschikbaar zijn van de activatie servers.:mad::confused::confused:

knarf59 19-09-15 19:56

Is er een telnr. dat ik kan bellen voor ondersteuning om na te vragen waarom de servers niet beschikbaar zijn van apple?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.