//

iPad 2 loopt vast na IOS 9.01

iPad 2 loopt vast na IOS 9.01 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn nichtje heeft een iPad 2 die voor de update altijd perfect deed. Nu met update IOS 9.01 loopt hij regelmatig vast en als ze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-09-15, 07:57
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard iPad 2 loopt vast na IOS 9.01

Mijn nichtje heeft een iPad 2 die voor de update altijd perfect deed.
Nu met update IOS 9.01 loopt hij regelmatig vast en als ze de browser gebruikt typt ze sneller dan dat het apparaat aan kan.
Ik heb haar als advies gegeven om een hard reset uit te voeren. (standby-knop en de home-knop).
Hiervan weet ik echter het resultaat nog niet omdat ik haar gisteravond pas gesproken had.
Zijn er meer mensen met dit probleem? en hoe hebben jullie het opgelost?
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-15, 08:07
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik herken deze problemen bij mijn iPad mini sinds er iOS 8 op is gezet.... Naar mijn idee zijn iOS 8 & 9 te zwaar voor de hardware op deze generatie iPads. De iPad verslikt zich snel in te weinig geheugen en wordt traag doordat processen minder lang vast gehouden kunnen worden (door de processor of in het geheugen) en dus opnieuw ingeladen worden.

Een middagje mailtjes typen, agenda beheren, takenlijst / herinneringen afwerken en wat surfen op Safari resulteert in een traag reagerende iPad en 'lags' tijdens het typen. De agenda app crasht vaak als ik een paar afspraken gewijzigd heb of toevoeg. Safari herlaad de openstaande webpagina's (max 2 heb ik er open staan) voortdurend die ik tijdens mijn werk raadpleeg, zoekfunctie in Mail laat de mail app crashen, etc, etc.

Ikzelf heb geprobeerd een herstel mbv iTunes en de iPad in dfu te doen (systeembeheerder op m'n werk had 'm destijds OTA geüpdatet naar iOS 8) maar dat maakte niet heel veel verschil....
  #3  
Oud 29-09-15, 10:08
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Mijn nichtje heeft een iPad 2 die voor de update altijd perfect deed.
Nu met update IOS 9.01 loopt hij regelmatig vast en als ze de browser gebruikt typt ze sneller dan dat het apparaat aan kan.
Ik heb haar als advies gegeven om een hard reset uit te voeren. (standby-knop en de home-knop).
Hiervan weet ik echter het resultaat nog niet omdat ik haar gisteravond pas gesproken had.
Zijn er meer mensen met dit probleem? en hoe hebben jullie het opgelost?
Ik geef je 1 advies, ga met die iPad zo snel mogelijk terug naar 8.4.1 nu het nog kan. IPSW.me daar kun je de software downloaden.
Daarna kun je het beste de iPad in dfu zetten en dan de software inladen. Ik heb een iPad 3 (vrijwel dezelfde performance als iPad 2 zover ik weet) en performance is sinds 8.x vrij slecht. Heb voor de grap gisteren iOS 9.0.1 erop gezet (DFU) maar dat ging nog slechter. Heb nu via DFU er 8.4.1 weer op staan. Draait tot nu toe redelijk. Indien hij weer gaat haperen kan ik evt 9.1 (beta) er op zetten. Of een andere iPad kopen...

Laatst gewijzigd door dennissch; 29-09-15 om 10:40.
  #4  
Oud 29-09-15, 10:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennissch Bekijk bericht
Indien hij weer gaat haperen kan ik evt 7.1 (beta) er op zetten.
Dat kan je niet.
  #5  
Oud 29-09-15, 10:40
dennissch dennissch is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Breda
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan je niet.
Sorry Timosha, ik bedoelde natuurlijk 9.1. 7.1 draaide vorig jaar op mijn iPad 3 en dat ging heerlijk toen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 3 loopt constant vast na update iOS 7 Rikny iPad algemeen 1 11-10-13 19:46
iOS 7 loopt vast op iCloud Youri82 iPad algemeen 3 20-09-13 13:40
IOS 6 update loopt vast eyerower iPad algemeen 3 08-10-12 19:36
ios 5 update itunes loopt vast kevinh78 iTunes 1 17-10-11 21:52
Heel traag, sms loopt vast en recent calls loopt vast broom45 iPhone algemeen 8 15-08-10 12:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:25.