iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Touch id vergeten bij IOS 9 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/167837-touch-id-vergeten-ios-9-a.html)

RikV 29-09-15 22:24

Touch id vergeten bij IOS 9
 
Beste allemaal,

Ik heb mijn ipad air 2 geupgrade naar IOS 9. Daarna bij het opstarten een touchid ingetikt en mijn vingerafdruk gebruikt. Nu reageert de ipad na een aantal dagen niet meer op mijn vingerafdruk en ik weet niet meer wat ik heb ingetikt bij Touch id en of hij dat uberhaupt wel heeft opgeslagen, omdat ik ook mijn vingerafdruk heb gegeven.

Wat een drama.... Hoe kom ik hier uit? Iemand een idee?

Gr. RikV

Beech43 30-09-15 00:45

Sensoroppervlak is schoon ? Handen gewassen ? Dan naar de winkel.

Blazez 02-10-15 13:03

En weer iemand die iets komt roepen en waarna je niets meer hoort. Ik merk dat ik zelf al bij dit soort berichten eerst kijk hoeveel berichten iemand gepost heeft. Onder de tien, dan neem ik meestal niet meer de moeite om iemand te helpen. Zonde van je tijd.

HenkvanR 02-10-15 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1008143)
En weer iemand die iets komt roepen en waarna je niets meer hoort. Ik merk dat ik zelf al bij dit soort berichten eerst kijk hoeveel berichten iemand gepost heeft. Onder de tien, dan neem ik meestal niet meer de moeite om iemand te helpen. Zonde van je tijd.

Oh vandaar dat ik geen reactie krijg op mijn vragen.
Ik post namelijk nooit zo veel maar lees wel bijna elke dag en heb hier al veel van geleerd.
Maar ik snap je wel hoor, heel irritant als iemand iets vraagt en je ziet ze nooit meer terug.

Blazez 02-10-15 13:25

Nou. het lijkt de laatste tijd wel heel erg. Je ziet iemand met 1 bericht die schreeuwt dat er "iets" niet werkt en hoe dat dat opgelost moet worden.
Dan probeer je een paar suggesties te doen of door te vragen, en dan hoor je niets meer.
Of je bij suggesties krijg je de opmerking "ja, dat heb ik allemaal al geprobeerd". Zet dat er dan bij <grrr>
Dat doe je tien keer, en dan heb je er wel genoeg van.
Soms laat ik me nog wel verleiden tot een antwoord als de vraag goed beschreven is. Dat dan weer wel.

iPhoneAlot 02-10-15 14:31

Hier lijkt mij iets anders aan de hand. Bij mij rijst het donkerbruine vermoeden dat iemand met een creatief verhaal probeert een iPad binnen te komen. Daar zijn al vele versies van langsgekomen. Na de suggestie "ga maar naar de winkel" blijft het stil. Veelzeggend.

RikV 02-10-15 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RikV (Bericht 1007868)
Beste allemaal,

Ik heb mijn ipad air 2 geupgrade naar IOS 9. Daarna bij het opstarten een touchid ingetikt en mijn vingerafdruk gebruikt. Nu reageert de ipad na een aantal dagen niet meer op mijn vingerafdruk en ik weet niet meer wat ik heb ingetikt bij Touch id en of hij dat uberhaupt wel heeft opgeslagen, omdat ik ook mijn vingerafdruk heb gegeven.

Wat een drama.... Hoe kom ik hier uit? Iemand een idee?

Gr. RikV

Dank voor je suggestie. Heb ik niet aan gedacht, nu wel geprobeerd maar helpt niet. Ik ga er vanuit dat ik wel naar de winkel zal moeten nu,

Gr. Rik

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2015 om 19:41 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 1007884)
Sensoroppervlak is schoon ? Handen gewassen ? Dan naar de winkel.

Oeps, reactie op mijn eigen vraag schiet natuurlijk niet op....

Dank voor je tip. Ik heb het geprobeerd, maar helpt niet. Zal naar de winkel gaan.

Gr rik

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2015 om 19:43 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1008143)
En weer iemand die iets komt roepen en waarna je niets meer hoort. Ik merk dat ik zelf al bij dit soort berichten eerst kijk hoeveel berichten iemand gepost heeft. Onder de tien, dan neem ik meestal niet meer de moeite om iemand te helpen. Zonde van je tijd.

Ik heb jet erg druk gehad deze week en had nog geen gelegenheid te reageren, maar dank voor je reminder, want niets vervelender als er niet wordt geantwoord.

Gr. Rik

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2015 om 19:46 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1008163)
Hier lijkt mij iets anders aan de hand. Bij mij rijst het donkerbruine vermoeden dat iemand met een creatief verhaal probeert een iPad binnen te komen. Daar zijn al vele versies van langsgekomen. Na de suggestie "ga maar naar de winkel" blijft het stil. Veelzeggend.

Nee, dat is niet zo, hoewel ik me je reactie wel kan voorstellen... De iPad is eerlijk gekocht, vorig jaar en heeft het steeds uitstekend gedaan, maar na de upgrade naar ios 9 moet je ineens verplicht een kode of vingerafdruk toepassen. Ik blijf het raar vinden dat dit een aantal dagen goed is gegaan en nu niet meer werkt... Maar goed ik ga terug naar de winkel.

Gr rik

RikV 05-10-15 23:57

Inmiddels heb ik de oplossing gevonden: de ipad aangesloten op iTunes op de pc en via veel proberen uiteindelijk een kopie van een andere ipad teruggezet op de nieuwe ipad.

Gelukkig! Dank voor jullie hulp!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:49.