iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad 2 naar ios9? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/168071-ipad-2-naar-ios9.html)

fba0512 06-10-15 16:55

Ipad 2 naar ios9?
 
Hoi,

Ik heb een IPad 2 (dus geen Air).
Nu komt er een melding van YeloTV (Telenet) dat er binnenkort een update wordt gedaan en dat de IPad's lager dan Ios8 deze App niet meer kunnen gebruiken.

Omdat ik her en der heb gehoord dat een Ipad2 minder goed werkt met Ios8 & Ios9, heb ik deze updates dus niet gedaan.

Nu mijn vraag, kan ik van Ios 7 updaten naar Ios9? En zoja, welk effect, qua werking, heeft dit op mijn IPad?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

harmjan 06-10-15 17:27

Kijk op Apple site bij support

Pdrke 06-10-15 19:15

Op de applesite zal niet vermeld worden dat de ipad 2 pokketraag wordt met ios9

Stefenjolanda 07-10-15 23:25

Inderdaad is updaten geen succes. iPad wordt zeer traag, ik heb er spijt van. Hierdoor wordt je gedwongen een nieuwe te kopen terwijl hij voor het doel waarvoor hij gebruikt werd, beetje internetten, nog prima was. Begin er een beetje een hekel aan te krijgen, het lijkt wel opzet.

Esy 08-10-15 11:07

Werkt hier probleemloos op de 2! :-)

iPhoneAlot 08-10-15 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefenjolanda (Bericht 1008907)
Inderdaad is updaten geen succes. iPad wordt zeer traag, ik heb er spijt van. ... het lijkt wel opzet.

Ja hoor, gáán we weer! Een complottheorie adopteren ligt lekkerder in het gevoel dan accepteren dat je geliefde apparaat niet meer meekan met de nieuwste software. :rolleyes:
Wat wil je dan? Een bedrijf mag niet meer innoveren en talloze nieuwe functies toevoegen omdat jouw iPad dat niet meer kan verwerken? Wees blij dat het oude beestje de nieuwste software nog mag installeren! Dat door al dat nieuws enige binaire stress optreedt, moet je maar voor lief nemen...

TouchMe 08-10-15 21:48

Hier wel iOS 9 op een iPad 2 en dat loopt een stuk stabieler dan 8 maar ik gebruik dan ook geen oude backup meer.

Freeltd 09-10-15 10:14

Ik heb de laatste versie van IOS op de 2 staan en werkt perfect. Ok, vanaf 8 vond ok ook wel dat hij traag werd, maar heb nu het gevoel dat hij met IOS9 een piep klein beetje terug sneller is. Maar dat kan ook maar een gedacht zijn.

Van de andere kant wordt dat ding in januari al 4 jaar en dan mag ik blij zijn dat hij nog werkt en werkbaar is. Mijn dure windows pc's liepen na 4 jaar nog trager.

Dus gewoon doen.

Spookyeen 09-10-15 11:08

Hoe doe je dat geen oude Back-up gebruiken? Dit zit er toch in en dan krijg je weer een nieuwe update. Heb zo,n spijt dat ik hem heb geüpdatet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 oktober 2015 om 10:09 ----------

Spijt dat ik hem geüpdatet. En...hoe doe je dat geen oude software gebruiken.?

Beech43 09-10-15 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spookyeen (Bericht 1009164)
Hoe doe je dat geen oude Back-up gebruiken? Dit zit er toch in en dan krijg je weer een nieuwe update. Heb zo,n spijt dat ik hem heb geüpdatet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 oktober 2015 om 10:09 ----------

Spijt dat ik hem geüpdatet. En...hoe doe je dat geen oude software gebruiken.?

En je hebt nog 4.3.2 volgens je profiel.

TouchMe 09-10-15 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spookyeen (Bericht 1009164)
Hoe doe je dat geen oude Back-up gebruiken? Dit zit er toch in en dan krijg je weer een nieuwe update. Heb zo,n spijt dat ik hem heb geüpdatet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 oktober 2015 om 10:09 ----------

Spijt dat ik hem geüpdatet. En...hoe doe je dat geen oude software gebruiken.?

Via iTunes gewoon als 'nieuwe" iPad configureren en dus geen backup terug zetten.

Jp 74 30-06-16 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1008971)
Ja hoor, gáán we weer! Een complottheorie adopteren ligt lekkerder in het gevoel dan accepteren dat je geliefde apparaat niet meer meekan met de nieuwste software. :rolleyes:
Wat wil je dan? Een bedrijf mag niet meer innoveren en talloze nieuwe functies toevoegen omdat jouw iPad dat niet meer kan verwerken? Wees blij dat het oude beestje de nieuwste software nog mag installeren! Dat door al dat nieuws enige binaire stress optreedt, moet je maar voor lief nemen...

Beetje jammer deze opmerking, als je een apparaat koopt van €5 à 600 euro mag je als consument verwachten dat'ie langer als 4 jaar goed werkt en niet traag wordt omdat de fabrikant updates doorvoert die een verbetering zouden moeten zijn ipv een verslechtering.

TouchMe 30-06-16 16:22

Prima natuurlijk dat je er zo over denkt maar je zou voor de lol eens bij andere fabrikanten moeten kijken. Ik ga er dan ook van uit dat als iemand zijn gezond verstand gebruikt, en tevreden is met de werking van zijn/haar apparaat gewoon NIET update. Krijg vaak het idee dat mensen zomaar wat doen terwijl er genoeg info is te vinden over updates. Tja en die iPad 2, heb er zelf ook één (512MB aan werkgeheugen) en dan merk je wel dat die met iOS 9 veel trager is dan mijn iPhone met 2 GB. Gebruik die iPad dan ook gewoon voor andere dingen - Infuse om te streamen - "kookboek" enz. Werkt prima!

iPhoneAlot 30-06-16 21:50

Als een gerenommeerd bedrijf als Apple een toestel op de markt brengt, is dat de state-of-the-art van dat moment. Het concept van Apple voorziet niet in hardware updates, dus na aanschaf gebeurt daar niets meer. De software daarentegen ontwikkelt zich gestaag verder.
Als Apple ervoor zou kiezen de software modelspecifiek te maken, dan waren daarom de rapen weer gaar; ook al blijft de hardware dan presteren als op dag één.
Apple kan kiezen: ze doen het niet goed, of ze doen het verkeerd...

25wilma 28-07-16 17:25

iPad naar iOS 9
 
Hier is ook een iPad 2 van 64gb die de laatste update 9.3.3 er op heeft staan. Funtioneert prima geen enkel probleem mee. Succes met wat je er ook mee doet:-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.