iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad Air 2 schermen kwaliteit?! (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/168083-ipad-air-2-schermen-kwaliteit.html)

dennissch 06-10-15 21:20

iPad Air 2 schermen kwaliteit?!
 
Ik wil hier toch even mijn probleem aankaarten. Vorige week donderdag een iPad Air 2 gekocht bij de Mediamarkt, ik thuis er mee spelen en ik merktte ineens dat het een donkere/blauwige kant links aan het scherm heeft. Rechts is het een stuk witter. Ik dacht hmm oke. ik vrijdag omruilen. Ook deze had hetzelfde probleem, merktte ik, eerst viel het niet zo op, pas na een aantal uur gebruik. Hoe kan dit? Heb ik 2 keer pech of hebben (vrijwel) alle iPads (air 2) dit? Het is van een verschillende batch. Die ik nu heb kwam uit de doos met iOS 8.1 en die ik hiervoor had kwam met iOS 8.4. Ik heb wat gegoogled en gezocht op youtube. Het schijnt book spline te zijn.

Ik weet het niet meer, weer omruilen? Weet niet hoelang dit kan na aankoop bij MM? Of is het normaal bij iPad Air 2? Ik heb showmodellen gekeken, die waren wel gelijk over heel het scherm, maar dit kan schijn zijn door het kunstlicht in de winkel. Ik vind het erg sterk dat ik 2 iPads heb gehad met exact hetzelfde issue.

Hier wat linkjes die ik gevonden heb.

http://farm3.staticflickr.com/2880/1...e2b32d3d_b.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=A5bYnErqJX4&

RWK 06-10-15 22:28

Niet alle iPad Air 2's hebben dat, aangezien die van mij wel gewoon goed is qua display. Je zou ook eens kunnen kijken bij een andere winkel, zoals de Apple Store, of een Amac, iCentre etc.

Daarnaast heb je bij de MediaMarkt 14 dagen de tijd om het product om te ruilen of je geld terug te vragen. Als ik jou was zou ik dat ook bij deze doen.

dennissch 06-10-15 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 1008728)
Niet alle iPad Air 2's hebben dat, aangezien die van mij wel gewoon goed is qua display. Je zou ook eens kunnen kijken bij een andere winkel, zoals de Apple Store, of een Amac, iCentre etc.

Daarnaast heb je bij de MediaMarkt 14 dagen de tijd om het product om te ruilen of je geld terug te vragen. Als ik jou was zou ik dat ook bij deze doen.

Ik ben benieuwd naar andere meningen en ervaringen ook. Maar bedankt voor je info. Ik weet nu wat meer dan over omruilen enzo bij mediamarkt. En wat betreft in andere winkel kijken. Zoals ik zei, de MM showmodellen lijken goed. Maar ik heb 2 nieuwe van 2 verschillende batches en beide hebben het. Pff

rsnhakan 06-10-15 23:27

Mijn Air 2 is al een jaar oud (gereserveerd op release day) en het scherm is "perfect". Geen rare strepen of druk gevoelige plekken.

dennissch 07-10-15 14:38

Ik heb vanochtend gekeken, mijn serienummer begint met DMP en dit schijnt een LG scherm dus te zijn. Ik heb nu mijn geld terug gekregen bij de Mediamarkt, dan kan ik nog zien wat ik doe. Maar als ik nog een Air 2 neem, dan neem ik er een met een Samsung scherm die begint als het goed is met DMQ. Ik durf nu even geen LG scherm meer aan. Ik weet niet of mijn eerste iPad Air 2 ook begon met DMP maar denk het wel. Mediamarkt had die niet liggen op dit moment zag ik, ik heb iig veel modellen bekeken.

iPhoneAlot 07-10-15 15:08

Hier twee Air's 2 die met DMP beginnen. Beide perfect!
Ik zou eerder Mediamarkt verdenken, die ze ergens 'voor wčinig' uit een afkeurpartij heeft gehaald...

dennissch 07-10-15 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1008828)
Hier twee Air's 2 die met DMP beginnen. Beide perfect!
Ik zou eerder Mediamarkt verdenken, die ze ergens 'voor wčinig' uit een afkeurpartij heeft gehaald...

Ze zullen ook niet allemaal slecht zijn die met DMP beginnen, maar opvallend is het wel. En wat jij zegt kan kloppen. Maar de ene iPad kwam met 8.1 uit de doos en de andere met 8.4. Dus zijn 2 verschillende batches. Maar stel dat we uit gaan voor jou gedachten, dan kan ik misschien beter 40 euro meer aftikken en hem bij de amac of apple store halen.

RWK 07-10-15 16:43

Media Markt verkoopt inderdaad gerepareerde toestellen weer als nieuw. Verklaart ook misschien waarom ze een stuk goedkoper zijn dan bij de Apple Store zelf.

Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt bij het aanschaffen van een iPad mini 2. Nooit meer. Zoveel spijt en zoveel tijd en moeite erin gestoken. De eerste keer had hij veel dode/luie pixels en de tweede keer had hij een rode gloed over het gehele display.

Toen online besteld bij de Apple Store, en vrijwel geen problemen..

dennissch 07-10-15 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 1008839)
Media Markt verkoopt inderdaad gerepareerde toestellen weer als nieuw. Verklaart ook misschien waarom ze een stuk goedkoper zijn dan bij de Apple Store zelf.

Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt bij het aanschaffen van een iPad mini 2. Nooit meer. Zoveel spijt en zoveel tijd en moeite erin gestoken. De eerste keer had hij veel dode/luie pixels en de tweede keer had hij een rode gloed over het gehele display.

Toen online besteld bij de Apple Store, en vrijwel geen problemen..

Kan kloppen maar dan nog is het sterk dat 2 gesealde ipads hetzelfde probleem hebben. Heb mijn iPad 3 destijds ook bij MM gekocht en die had 0 problemen. En daarbij de Apple Store is nogal een eind weg voor mij. Dan nog eerder de AMAC denk ik.

dennissch 13-10-15 14:52

Even om terug te koppelen. Vrijdag nieuwe iPad gekocht bij de amac. En deze heeft niet de blauwe waas! Qua kleur zie ik geen/nauwelijks afwijking. En geen een 1 scherm is 100% gelijk denk ik. De blauwe waas die ik zag op voorgaande modellen is iig niet aanwezig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:43.