iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Scherm draait niet spontaan! (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/168423-scherm-draait-niet-spontaan.html)

iPhoneAlot 16-10-15 20:48

Scherm draait niet spontaan!
 
iPad Air 2 Wi-Fi & 4g 128 GB.

Bij een familielid vandaag gezien dat het scherm niet uit zichzelf draait, maar pas nadat er een veeg op wordt gegeven. Nieuw probleem voor mij. Het wordt nog vreemder: hij heeft mijn iPhone 6+ gekocht en die heeft datzelfde nu plotseling ook!

Mijn conclusie zou kunnen zijn dat er een app dat probleem veroorzaakt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat de boosdoener is?

Aanvullend: multitasking werkt ook niet goed. Er ontbreekt het 'sleepbalkje' waarmee je het venster kunt verschuiven.
Vreemde verschijnselen.

rsnhakan 17-10-15 07:37

Heeft hij toevallig een back up terug gezet?

iPhoneAlot 17-10-15 10:52

Op de iPad niet; die is nieuw in gebruik genomen. De iPhone 6+ is eerst ingesteld als nieuw toestel en daar is vervolgens een reservekopie van zijn iPhone 5 op teruggezet (allemaal iTunes).

Op die iPhone 5 had hij ook zo'n merkwaardig verschijnsel: bij één app reageerde het scherm al op benadering van een vinger op 5 mm afstand. Dan schoof de app opzij en was niet aan te raken.

Hij heeft een verdachte versie van Angry Birds geïnstalleerd gehad; kan dat de oorzaak zijn?

MCNO 17-10-15 13:10

Dat het scherm niet goed draait had ik ook bij de vorige IOS.

Rare verschijnselen komen vaak voor door over-the-air updates.
Met name Timosha adviseert altijd updates via iTunes te doen.

Heb je een herstel dmv iTunes geprobeerd?

iPhoneAlot 17-10-15 13:28

Geen OTA updates.
Het feit dat de iPhone 6+ nu hetzelfde verschijnsel heeft, doet vermoeden dat er een gemeenschappelijke oorzaak moet zijn. Dat kan toch alleen maar een app zijn?

Ik heb 'm geadviseerd een afspraak te maken met de Genius Bar.

MCNO 17-10-15 14:49

Maak een backup en zet 'm via iTunes als NIEUWE telefoon.

Kans op hardware fout is klein, als een schone iphone de ellende niet geeft weet je zeker dat het aan een app ligt.

iPhoneAlot 17-10-15 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1009974)
Maak een backup en zet 'm via iTunes als NIEUWE telefoon.

Iets hoger kun je lezen dat dit exact is wat ik heb gedaan. Evengoed bedankt voor het meedenken.

Otje82 17-10-15 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1009984)
Iets hoger kun je lezen dat dit exact is wat ik heb gedaan. Evengoed bedankt voor het meedenken.

Dat heb je niet gedaan want je hebt een Back-up terug geplaatst. Probeer eerst eens een paar uur zonder Back-up.

iPhoneAlot 17-10-15 20:25

Roep maar als mijn logica niet deugt.

We constateren een probleem op een iPad dat het scherm niet spontaan draait maar een 'zetje' nodig heeft. Bovendien werkt Slide & Split niet zoals het hoort. Deze iPad is nieuw geïnstalleerd; nooit sprake geweest van terugzetten van een back-up. Tot nu toe kan de oorzaak hardware of software zijn.
Vervolgens installeren we een iPhone 6+ die een jaar zonder enig probleem heeft gewerkt. We installeren 'm als nieuwe telefoon via iTunes en zetten vervolgens een reservekopie terug. Plotseling heeft die iPhone 6+ hetzelfde probleem.
Nu valt volgens mij af dat het hardware kan zijn. Toch?

Ik heb een lijst gestuurd van de ruim 80 apps die een Xcode-besmetting hebben. Kijken of die in zijn systeem staan.
Wordt vervolgd.

iPhoneAlot 23-10-15 03:34

Om het draadje netjes achter te laten, meld ik even dat het probleem is opgelost. Was idd een app die het probleem veroorzaakte op beide toestellen. App weg, probleem weg.
Een of andere vage gratis camera-app voor beeldeffecten. Echte (cr)app, dus.

MCNO 23-10-15 17:14

Niet om persé mijn gelijk te halen, maar voor toekomstige gebruikers met identiek probleem;

Ik vroeg eerder al om je ipad als nieuw in te stellen, dan zitten er alleen apple's eigen apps op.
Je beweerde stellig dat al gedaan te hebben, maar dat klopt dus niet.

Nu, door een vage app te verwijderen, klopt het ineens weer wel.
Met instellen als nieuwe telefoon was dit dus duidelijk naar voren gekomen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:09.