//

E-Books lenen

E-Books lenen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Meer en meer ben ik ook voor het lezen van een boek overgeschakeld naar het digitaal lezen. Nu koop ik deze boeken integraal natuurlijk via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-10-15, 13:09
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard E-Books lenen

Meer en meer ben ik ook voor het lezen van een boek overgeschakeld naar het digitaal lezen. Nu koop ik deze boeken integraal natuurlijk via iTunes. Maar omdat ik me nu afvroeg of je net als bij gewone boeken geen E-Books kunt lenen ben ik wat gaan zoeken daarover. Blijkbaar is er in België op het vlak van openbare bibliotheken wel tot mei 2015 een soort proef project geweest, maar dat is blijkbaar sindsdien gestopt. Dus weinig positief op dat vlak. Voor Nederland weet ik niet hoe de situatie er nu uitziet maar ik vond onder andere in dit artikel Bibliotheekboeken lezen op iPhone en iPad: kwelling of genot? (wel van vorig jaar) dat het er dan toch ook niet schitterend uitzag.
Omdat ik misschien niet goed genoeg gezocht heb, weet er hier soms iemand misschien een goede andere (commerciële) oplossing hiervoor?


Mvg, Vic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-15, 16:55
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Misschien is Bliyoo interessant voor jou?

https://bliyoo.bruna.nl//
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 18-10-15, 16:58
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Ik denk dat het er maar aan ligt wat je verwachtingen zijn...

E-books lenen bij de bibliotheek: Review | Consumentenbond

De één baalt ervan dat hij/zij de boeken niet makkelijk op een e-reader kan zetten en een ander leest heerlijk een paar boeken in de week op een laptop. Het kan hier in Nederland dus wel, maar of het handig is....?
  #4  
Oud 18-10-15, 17:35
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Dit al gelezen: https://www.bibliotheek.nl/home.html ?

Ook is deze app te gebruiken: http://itunes.apple.com/nl/app/ebook...ie/id564780917
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #5  
Oud 18-10-15, 20:11
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je eenmaal een Adobe ID hebt kun je wel degelijk veel (de meeste) bibliotheek e-boeken op een e-reader zetten. Niet heel makkelijk, maar (zeker als je reader een flashkaartlezer heeft en je PC of Mac ook) ook weer niet zo heel erg ingewikkeld. Voor de iPad vind ik dan echter BlueFire Reader (gratis app) onverslaanbaar, fijn in gebruik en wèl simpel direct bruikbaar vanaf de bibliotheek.nl site voor e-books in epub formaat. Die app is sowieso geschikt voor Adobe DRM beveiligde (en trouwens ook DRM vrije) e-books, ook van andere (web)bronnen. Verschijnt als 'openen in' optie in Safari bij aantikken downloadlinks, kind kan de was doen

De suggestie op de consumentenbond site dat maar een kwart van 5000 titels geschikt zou zijn is zwaar achterhaald, ik kom nu op bijna 7500 als ik alléén de e-reader geschikte boeken selecteer, bij ruim 10.000 totaal (dus inmiddels is juist bijna driekwart van het dubbele totaal aantal titels geschikt voor e-reader en iPad)

Laatst gewijzigd door Guest-20170917003111; 18-10-15 om 20:29.
  #6  
Oud 18-10-15, 21:05
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Voor mij in ieder geval teveel gedoe voor een boek dat je binnen 3 weken moet uitlezen.
  #7  
Oud 19-10-15, 12:42
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Voor eerst iedereen bedankt voor de reacties. Helaas zijn de meeste reactie uit Nederland en ik vrees een beetje dat ik als Belg niet zo maar lid kan worden van een Nederlandse bibliotheek. Behalve waarschijnlijk de tip over Bliyoo, maar 9,95€ / maand vind ik al tamelijk duur. Nog even wachten of er geen andere tips binnen komen, en anders misschien gewoon verder blijven aankopen zoals nu. Of terug gewone boeken gaan lenen in de lokale bib.

Mvg, Vic
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4(s) lenen of huren robenroute iPhone algemeen 7 01-04-15 20:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.