iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Hoe laat je een openbaar netwerk vergeten? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/168604-laat-openbaar-netwerk-vergeten.html)

coenox 22-10-15 17:00

Hoe laat je een openbaar netwerk vergeten?
 
Dat lijkt een beginnersvraag, maar de voor de hand liggende zaken heb ik al geprobeerd.

Mijn vrouw en ik zitten met onze iPads (Air 2) op een netwerk van de camping. Kwestie van verbinding maken en dan in Safari user en wachtwoord instellen. Werkt prima. Maar nu willen we er weer van af. Ik heb 'Netwerk vergeten' gedaan en ook 'Herstel netwerkinstellingen'. Maar in alle gevallen ontstaat er weer keurig verbinding zonder dat er in Safarie opnieuw om de inlogcode wordt gevraagd. Ik vind het zwaar irritant. Wat kan ik nog doen?

rsnhakan 24-10-15 09:40

Aan de netwerkbeheerder van de camping vragen of ze jullie toestellen uit het systeem wil verwijderen misschien?

Beech43 24-10-15 14:06

En als je "Vraag om verbinding" aan zet ?

debroei 24-10-15 14:09

iCloud sleutlhanger aan staan?

rsnhakan 24-10-15 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 (Bericht 1010749)
En als je "Vraag om verbinding" aan zet ?

Is irritant gezien het feit je elke keer een melding krijgt als er Wi-Fi verbindingen in de buurt zijn.

iCloud sleutelhanger zal er niet iets mee te maken hebben. Aangezien ze niet gevraagd worden om in te loggen. Bij mijn stagebedrijf werd ik ook automatisch verbonden, omdat ik ooit een keer had ingelogd met mijn toestel. Die wordt geregistreerd op het netwerk. Dus deze registratie ongedaan maken zou het probleem van TS oplossen, denk ik.

coenox 27-10-15 10:06

Inmiddels blijkt dat de inlog na een dag weer vergeten is. Kennelijk wordt het toestel na die tijd automatisch verwijderd. Netwerkbeheerder van de camping vragen zou ook een oplossing zijn, maar best omslachtig. Die zit op afstand en dat loopt dus via de dames van de receptie.

Probleem is dus nu wel praktisch opgelost, maar ik heb er wel een principieel bezwaar tegen. Het kan dus zo zijn dat ik op een netwerk inlog, maar niet zelf via het apparaat in staat ben om me weer af te melden. In het kader van veiligheid is dit niet fijn, ik was in de veronderstelling dat als ik mijn iPad het netwerk vergeet, het netwerk ook mijn iPad vergeet. En dat is dus niet het geval. Ik slaap er wel om, maar toch.

Dank voor alle suggesties.

debroei 27-10-15 11:12

Een netwerk kan toch niet onhouden of je toegang hebt of niet? Dit regel je toch altijd op je apparaat zelf door de juiste toegangs sleutel in te voeren. En je apparaat bepaald of hij verbinding maakt met het netwerk, en toch niet andersom?
Mits de juiste inlog gegevens heb je toch altijd toegang bijvoorbeeld tot de camping Wi-Fi?
Als je de juiste toegangs code invoerd, dan wordt je toegelaten en anders niet. Zou betekenen dat wanneer je op je iphone de netwerkinstellingen wist, je nog gewoon het netwerk van de camping op zou kunnen (mits je hier eerder op aangemeld bent geweest) Zo werk dit toch niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:34.