iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad Mini - Wi-Fi valt steeds weg (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/169974-ipad-mini-wifi-valt-steeds-weg.html)

Quickzz 22-12-15 15:14

iPad Mini - Wi-Fi valt steeds weg
 
Goedenmiddag mensen!

Ik heb voor 2 jaar terug een iPad mini mogen ontvangen als kerstpakket bij mijn toenmalige stagebedrijf, en ik gebruik dan ook nog regelmatig voor RTL Gemist, beetje FB, Twitter etc. En in deze week zet ik hem veel naast mijn Macbook neer om 3FM Serious Request een beetje te volgen. Nou gooit hij echter alleen om de 10 minuten / kwartier de Wi-Fi eruit. Wanneer ik bij Instellingen op Wi-Fi klik maakt hij verbinding waarna dit probleem zich telkens blijft herhalen.

De nieuwste software zit er op (9.2).

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Wi-Fi vergeten en opnieuw instellen al geprobeerd.

Ik hoor het graag.

Groetjes en alvast bedankt :-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 december 2015 om 15:28 ----------

't is overigens een iPad mini 2

Quickzz 22-12-15 19:11

Het is eigenlijk voornamelijk wanneer ik dus een 3FM app bekijk etc. Als ik hem gewoon laat liggen, dus zonder een app of wat dan ook open dan blijft het Wi-Fi symbool wel gewoon zichtbaar en valt het niet weg..

harmjan 22-12-15 19:38

is het dit misschien???? kwam ik toevallig tegen

Een zee aan kerstlichtjes in huis maar vervolgens nauwelijks nog werkende app’s op je smartphone.
Waarschijnlijk kampen vele duizenden gezinnen dezer dagen met een belabberde Wi-Fi-ontvangst doordat de honderden lampjes als heuse stoorzender het digitale kerstfeest bederven.
Behalve de magnetron en de babyfoon kunnen vooral kerstlichtjes de internetontvangst in huis flink verstoren, zeker in woonkamers die er in de decembermaand vol mee hangen. Wanneer dan ook nog eens het hele gezin tegelijk het internet op wil kan de beperkte bandbreedte het internetverkeer zelfs helemaal platleggen.
Energiebedrijven adviseren daarom de afstand tussen de kerstlichtjes en het internetmodem zo groot mogelijk te houden of deze tijdelijk te verplaatsen. En om de lampjes niet midden tussen het modem en het signaal richting zitbank of eettafel op te hangen.

Quickzz 23-12-15 15:05

Nee, dat is het helaas niet.. Het is wel zwaar irritant in ieder geval

MClaassen 23-12-15 16:34

Een cold-reset al eens geprobeerd, ik heb onlangs met mijn iphone soort gelijke problemen ervaren, na een cold-reset (je behoud je apps en instellingen) was het probleem een stuk minder. Ik zelf heb het vermoeden dat het toch iets te maken heeft met iOS 9.2.

Quickzz 23-12-15 20:53

Nou ik had het voor de update naar 9.2 ook al wel, maar iPadje heeft een hele tijd stil gelegen ivm drukte op het werk etc dus t viel me de laatste dagen pas op

Quickzz 11-02-16 17:37

Kan het te maken hebben met het feit dat onze router thuis niet voorzien is van de laatste firmware dat mijn Macbook en iPhone prima Wi-Fi hebben en dat mijn iPad er als 3e bij is waardoor die zegt van: dit is teveel waardoor die dus telkens van de Wi-Fi gegooid word?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.