iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Energiebesparingsmodus uitzetten (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/170469-energiebesparingsmodus-uitzetten.html)

Vic55 18-01-16 10:23

Energiebesparingsmodus uitzetten
 
Weet er iemand of de bij een iPad Air de energiebesparingsmodus kan uitgeschakeld worden. Via instellingen - batterij zie ik enkel een instelling voor batterijpercentage en een overzicht van het batterijverbruik. Als ik via de zoek mogelijkheid in instellingen energiebesparingsmodus in geef opent hij wel de groep batterij maar daar is geen instelling te zien. Het stoort mij een beetje, vooral als ik thuis ben, dat door deze energiebesparingsmodus e-mails niet automatisch meer gedownload worden en ik denk dat dit enkel te verhelpen is door het uitzetten van die energiebesparingsmodus.

Mvg, Vic

Guest-20180925190238 18-01-16 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 (Bericht 1015640)
Weet er iemand of de bij een iPad Air de energiebesparingsmodus kan uitgeschakeld worden.

Die instelling is er niet in iOS 9.2 (en 9.3) voor de iPad. Wat er niet is kan men ook niet uitschakelen.

Vic55 18-01-16 10:43

Thx voor de snelle reactie.
Spijtig, maar ja niets aan te doen.

XIII 18-01-16 11:12

Vic, volgens mij bedoelt timosha dat er geen Energiebesparingsmodus is op de iPad.

Je zult dus een andere oorzaak/oplossing voor je probleem moeten zoeken.

Guest-20180925190238 18-01-16 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 (Bericht 1015644)
Spijtig, maar ja niets aan te doen.

Zo is het. En daarom slaat onderstaande conclusie ook nergens op:

Citaat:

Het stoort mij een beetje, vooral als ik thuis ben, dat door deze energiebesparingsmodus e-mails niet automatisch meer gedownload worden en ik denk dat dit enkel te verhelpen is door het uitzetten van die energiebesparingsmodus.
Succes verder. :-)

Vic55 18-01-16 13:16

Sorry, totaal verkeerd begrepen dan. Welk zou dan een andere oorzaak hiervoor kunnen zijn volgens jullie. Voordien werden men mails automatisch opgehaald (daarmee bedoel ik zonder dat de app geopend was en de iPad zelfs in stand-by mode was) en kreeg ik zo een aanduiding naast het icoon van mails met het aantal mails. Maar sinds dat ik de update naar IOS 9 heb geïnstalleerd is dat niet meer het geval.

XIII 18-01-16 14:26

Wie is de provider van je email? Apple? Google? ...?

Vic55 18-01-16 16:10

Microsoft (Outlook.com) en Google (GMail)
Ik heb nu ondertussen op een iPad een harde reset gedaan en deze van Microsoft komen nu weer automatisch door. Enkel die van Google niet, maar nu moet ik wel toegeven dat dit voordien (voor de update 9.2) ook zo het geval was.

Otje82 18-01-16 16:50

Heb je bij instellingen gekeken of fetch op een tijdsinterval staat en niet op handmatig?

Vic55 18-01-16 17:02

Sorry, ben niet zo erg ervaren in al die dingen.
Welke instellingen bedoelt u? Kunt u me misschien even de weg aanduiden waar ik deze instellingen kan vinden?

Otje82 18-01-16 17:14

Instellingen -> mail,contacten,agenda -> nieuwe gegevens -> Gmail -> fetch.

Bij nieuwe gegevens kan je ook aangeven hoe vaak er gecontroleerd moet worden op mail.

Vic55 18-01-16 17:15

Ja sorry, dan toch gevonden (denk ik). Je bedoelt Instellingen - Mail Contacten Agenda en dan daarin Nieuwe gegevens?
Voor Outlook staat op Push, en voor GMail op Fetch En in het tabelletje van Fetch staat dan handmatig aangevinkt. Dus als ik het goed begrijp is dat de reden. Dus moet ik het daar bijvoorbeeld op elk kwartier of zo zetten. Is het normaal dat ik voor GMail niet de mogelijkheid Push heb?

Otje82 18-01-16 17:32

Dat je geen push hebt is normaal. Je moet m instellen zoals jij wil. Hoe vaker je fetcht hoe meer accu er gebruikt wordt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.