iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad helemaal opnieuw installeren lukt niet (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/170809-ipad-helemaal-opnieuw-installeren-lukt-niet.html)

idegroot1 03-02-16 19:15

iPad helemaal opnieuw installeren lukt niet
 
Hallo,

Ik help een vriendin met het herstellen van haar iPad.
Ze wil alles verwijderen en opnieuw installeren.
Zonder iTunes lukt het niet, omdat hij om Beperkingscode vraagt. Deze code weet zij niet meer.
Nu hebben we de iPad aan de pc gekoppeld en iTunes gestart.
Op iPad herstellen geklikt.
Dan meldt hij dat Zoek mijn iPhone eerst uitgeschakeld moet worden.
Als we dat doen, vraag hij om het wachtwoord van het Apple ID. Dat weet zij ook niet meer. (Het is al een wat oudere dame.)
Via Wachtwoord vergeten getracht het wachtwoord opnieuw te maken, lukt ook niet.
Dit is overigens de reden dat ze de iPad helemaal opnieuw wil instellen en dan met een nieuw Apple ID.

Wie weet een manier om toch de iPad te herstellen?

Vast bedankt voor de medewerking.

Ineke de Groot

Otje82 03-02-16 19:35

Als je al deze gegevens niet meer hebt word het lastig. Als je de aankoopbon nog hebt kan je contact met Apple opnemen zij kunnen je verder helpen.

idegroot1 03-02-16 19:44

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb inmiddels een andere route gevonden.
Hieronder de gekopieerde tekst van internet.

iPad resetten die nog nooit gesynchroniseerd is met iTunes
1.Verbind de iPad met de USB-kabel met je computer.
2.Indien niet automatisch: open iTunes op de computer.
3.Wanneer om een wachtwoord wordt gevraagd, dat je niet hebt, haal de USB-stekker uit de iPad (niet uit de computer).
4.Zet de iPad uit (slaapknop enkele seconden indrukken totdat de rode schuiver verschijnt en schakel de iPad uit).
5.Verbind de iPad weer met de USB-kabel die nog in de computer is geplaatst, terwijl je de Home-knop ingedrukt houdt. Laat de home-knop pas los als je het bericht ziet ‘Verbinden met iTunes’ of ‘Connect to iTunes’.
6.iTunes herkent dat een iPad is verbonden in herstelmodus (Engels: recovery mode). Klik op ‘OK’ en selecteer ‘Herstellen’ of ‘Restore’ om de iPad terug te zetten op fabrieksinstellingen.

De iPad is nu dus aan mijn pc gekoppeld. Heb iTunes geopend en de bovenstaande stappen gedaan.
De software wordt nu gedownload. Duurt al een poosje, maar het is natuurlijk een groot bestand.
Het gaat er naar uitzien dat dit gaat lukken. Ik zal het nog melden als dat het geval is.

Ineke

Guest-20180925190238 03-02-16 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door idegroot1 (Bericht 1016495)
Het gaat er naar uitzien dat dit gaat lukken.

Op een bepaald ogenblik gaat er toch weer naar het paswoord van het Apple ID gevraagd worden (als Find my iPhone nog aan staat).

idegroot1 03-02-16 19:52

Ik hoop op deze manier de iPad helemaal opnieuw te configureren, dus met een nieuw Apple ID.
De software is inmiddels binnen.
Ik heb nu het zwarte scherm met het appeltje en het grijze balkje eronder.
Hij is nu halverwege, dus het lijkt nog goed te gaan.

Ineke

Guest-20180925190238 03-02-16 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door idegroot1 (Bericht 1016497)
Ik hoop op deze manier de iPad helemaal opnieuw te configureren, dus met een nieuw Apple ID.

Vergeet het maar. Als "Find my iPhone" nog aan staat kan je op die manier een iCloud Activation Lock niet omzeilen. Succes verder. :)

idegroot1 03-02-16 19:59

Ja, ik zie het.
Dan moeten we maar contact opnemen met apple.
Want nu weet ik het ook niet meer.

idegroot1 14-02-16 12:48

Ik heb contact gehad met Apple Care. Het heeft allemaal even geduurd, maar de blokkering is opgeheven na het tonen van de originele aankoopbon.

Nog bedankt voor alle reacties.

Ineke

Guest-20180925190238 14-02-16 13:15

Tof dat het gelukt is. En tof dat de beveiligingssystemen van Apple zo goed werken. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.