//

selectie schermafbeelding-contacten kinderen-radiostation toevoegen

selectie schermafbeelding-contacten kinderen-radiostation toevoegen discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) @XIII en @Timosha Het is een mid 2007 maar draait heel goed op SL .Kan eventueel wel een maatje hoger maar nu gaat alles nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-04-16, 10:54
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

@XIII en @Timosha
Het is een mid 2007 maar draait heel goed op SL .Kan eventueel wel een maatje hoger maar nu gaat alles nog perfect met 2GB en dat zal hij bij een hoger systeem wel vertragen.iTunes gebruik ik zelden is nog versie 10.
Ik zou ook op een hogere versie iCloud en dergelijke dingen niet gebruiken. Ik houd aan alles wat op mijn eigen computer en zijn backupschijf staat. Die dropbox en op de iPad de dropbox app zou ik enkel maar eens gebruiken om die beperkte hoeveelheid bestandjes over te zetten en verder mag dat progje er van mij ook af of gewoon leeggemaakt worden. Enkel (eenmalig?) kopietjes naar de iPad maken en afgelopen. Ik neem aan dat dat toch mogelijk is ?
P.S. bestaat er voor iPad niets zoiets als Adblock , ik heb nooit zoveel reclame gezien als de laatste dagen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 13-04-16, 11:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimpad Bekijk bericht
Het is een mid 2007 maar draait heel goed op SL .Kan eventueel wel een maatje hoger maar nu gaat alles nog perfect met 2GB en dat zal hij bij een hoger systeem wel vertragen.
OK! Die iMac Mid 2007 kan tot 6 GB RAM aan en draait ook op de laatste OS X versie zijnde OS X 10.11 El Capitan. Ik ga het hier bij laten. Succes verder.

PS:
Ooit zul je iTunes toch wel eens nodig hebben. Al was het maar om het iPadje te herstellen na een crash.
  #23  
Oud 13-04-16, 16:26
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik denk dat onze vriend @wimpad niet teveel moet rekenen op de iTunes versie in OS X 10.6 Snow Leopard icm. iOS 9.
Oh ja, nou dan maar uploaden via de browser, of een van de Cloud diensten.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #24  
Oud 13-04-16, 17:32
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

@XIII en@Timosha
Jullie hebben veel geduld met mij. Bedankt daarvoor.
Ik heb nu dropbox op mijn iMac en op mijn ipad gezet. Dat is al een vooruitgang. Ik kan nu de bestanden die ik ook op mijn iPad wou zien tenminste al inkijken of bekijken. Maar dat is nog niet wat mijn bedoeling was. Ik dacht dat ik vanuit die dropboxlijst die bestanden naar foto's (JPG + MP4(?)), muziek (MP3 ) of ibooks (PDF) , op de ipad zou kunnen slepen of verplaatsen maar dat lukt me niet. Is dat mogelijk of doe ik het gewoon verkeerd. Ik heb geprobeerd met "offline ter inzage" te zetten , maar daarmee komen ze niet op de gewenste plaats . Ik heb ook kopieren geprobeerd , maar dan worden ze gewoon gekopieerd en staan ze 2 x in dropbox. Vanuit de dropbox kan ik geen diavoorstelling geven zoals vanuit foto's of geen afspeellijst maken zoals in muziek , dus ik wil ze graag daar naartoe. Maar hoe?
  #25  
Oud 13-04-16, 18:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik vrees dat je dan per foto de Share functie (vierkant met pijl omhoog naar buiten) moet gebruiken en daar "Afbeelding opslaan" (vierkant met pijl omlaag naar binnen) moet kiezen.
  #26  
Oud 13-04-16, 18:31
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

@XIII - ok, dan proberen we dat ook maar eens uit. Ik hoop dat het niet alleen met foto's maar ook met documenten en muziek gaat ? En die "share" wat houdt dat in , deel ik dan ook met andere personen die bij die bestanden kunnen ? Nog een bijkomend vraagje , nu je toch specifiek zegt "vierkantje met pijl omhoog naar buiten " e.d. Ik zie zoveel van die kleine tekentjes die overal in die apps staan , maar in OSX verscheen meestal als je met de muis boven een tekentje kwam een venstertje waarin stond wat je ermee kon doen , maar dat zie ik nooit op de ipad.Bestaat daar een lijst van wat die allemaal betekenen of kan je die op een bepaalde manier laten verschijnen ?
  #27  
Oud 13-04-16, 20:04
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Wim, misschien moet je dit (eerst) eens lezen?

https://help.apple.com/ipad/9/
  #28  
Oud 14-04-16, 09:20
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

@XIII - ben ijverig die handleiding aan het lezen. Wel een heel verhaal. Ik heb ondertussen uit die tekst toch al een tiental van die tekentje en hun betekenis kunnen halen.Maar het hele verhaal kost me toch wel enkele dagen.
Daarnaast , hierboven in #25 spreek je van "share" en "afbeelding opslaan". Die weg gaat dus enkel voor foto's niet voor pdf of doc of xls of mp3 en MP4 bestanden ?Of toch ? En met "share" worden ze toch niet gedeeld met de rest van de wereld ?
Ik las vandaag nog een artikel over dat overzetten via iTunes , maar ik vroeg me af : in mijn iTunes zitten toch alleen maar muziek en films bestanden? Hoe kan iTunes dan foto's , pdf , doc, rtf , xls bestanden overzetten ?
  #29  
Oud 14-04-16, 10:50
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Nee, je deelt niets met anderen tenzij je dat zelf doet.

Voor het overige is Documents een prima App voor jouw doel en geef ik Timosha gelijk dat je niet krampachtig aan je OS X manier van werken zou moeten proberen vast te houden (met name het idee van filesystem).

Succes!

Laatst gewijzigd door XIII; 14-04-16 om 11:15.
  #30  
Oud 14-04-16, 18:39
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

@XIII
Dat was echt een gouden tip. Ik heb documents geïnstalleerd en dat dan gekoppeld aan dropbox en ik kon alle types bestanden openen ( jpg,mp3 , mp4 , rtf, doc, xls enz.) en ze bovendien op de iPad downloaden. Ik heb nadien getest door deze bestanden te verwijderen in dropbox en de gedownloade versie blijft inderdaad gewoon beschikbaar op de iPad. Het ideaal zou zijn als ik de jpg's ook nog naar foto's en de mp3's nog naar "muziek" kon verplaatsen om albums of diavoorstellingen en afspeellijsten te maken , maar ik wil echt niet klagen , ik ben met hetgeen ik nu heb al hééél tevreden.

En jij en Timosha hebben natuurlijk 100% gelijk dat ik me niet teveel aan OSX moet vastklampen , maar dat zullen de afkickverschijnselen wel zijn die zich nog enkele weken of maanden zullen voordoen. Ik heb jaren gewerkt met windows , met linux en met OSX en bij elk systeem deed zich zowat hetzelfde voor. Je wilt proberen te begrijpen waarom iets niet kan wat voorheen wel kon of andersom, maar met nog wat van die "gouden" tips zal die "ziekte" wel snel genezen.
Nogmaals dank

Laatst gewijzigd door wimpad; 14-04-16 om 19:08.
  #31  
Oud 14-04-16, 22:33
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Mooi!

Muziek heeft Apple behoorlijk afgesloten; daar ken ik helaas geen goede oplossing voor. En voor foto's ook geen betere dan wat ik eerder al suggereerde.
  #32  
Oud 15-04-16, 03:00
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

@wimpad
Muziek gaat vooral, of misschien wel uitsluitend, via iTunes. Ik ben bepaald geen fan van iTunes maar heb het inmiddels wel redelijk onder de knie. Het programma is erg oncommunatief; als iets mislukt, gebeurt dat vaak in stilte op de achtergrond. Als gebruiker kun je dan alleen maar raden naar wat er niet lukt, en waarom dat niet lukt.
Als je vragen hebt, zie ik ze hier wel verschijnen.
  #33  
Oud 15-04-16, 11:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Als je vragen hebt, zie ik ze hier wel verschijnen.
Lees bericht #20 van deze draad nog eens.
  #34  
Oud 15-04-16, 13:07
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Geen probleem , het lukt me voorlopig wel via de combinatie dropbox/documents.
En wie weet brengt iOS versie 10 of 11 wel een oplossing. Je weet maar nooit bij Apple.

En als ik nog eens vastloop , wat onvermijdelijk nog wel eens zal gebeuren in deze beginfase , dan weet ik de weg met mijn vragen.

Bedankt voor de al geleverde hulp.
  #35  
Oud 15-04-16, 14:04
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Lees bericht #20 van deze draad nog eens.
Niet iedereen heeft een eidetisch geheugen...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aruba toevoegen in Contacten? MichielVerheijen iPad algemeen 6 30-09-12 21:12
contacten toevoegen in gedeelde fotostream DeLiekes iPhone algemeen 1 27-09-12 10:58
contacten verwijderen of toevoegen Elizabeth iPhone algemeen 0 22-08-11 19:16
Synchroniseren / contacten toevoegen renevandergoot iTunes 1 10-11-08 23:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:35.