iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   App store aankoop verbergen/weergeven iPad iOS9 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/172241-app-store-aankoop-verbergen-weergeven-ipad-ios9.html)

wimpad 16-04-16 19:05

App store aankoop verbergen/weergeven iPad iOS9
 
Ik heb 2 apps die ik in de app store gekocht had voor mijn iPad van die iPad verwijderd en nadien via een swipe en "verberg" uit de lijst "aankopen" in de appstore gehaald. Nu heb ik gelezen op het net dat je de verborgen aankopen kan weergeven en eventueel zelfs terug installeren. Dat zou volgens de artikels die ik op het web vond als volgt gaan :
1.open app store/2. uitgelicht/3.scroll tot helemaal beneden/4.tap op het vakje met je Apple ID/5.selecteer "bekijk account"/6.vul wachtwoord in/7.selecteer "verborgen aankopen".
Nu lukt alles perfect tot en met punt 4. , maar daar verschijnt een menuutje waarin "bekijk account" niet voorkomt. De 4 mogelijke keuzes zijn : toon apple ID/log uit/iForgot/annuleer. , maar daar kom ik dus niet verder mee.
De informatie die ik vond is allemaal wel van 2011 en 2012 (appletips). Misschien is er sinds die tijd iets gewijzigd aan die werkwijze?
Weet iemand hoe het me kan lukken ?

Beech43 16-04-16 19:23

En als je dit volgt:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201322

wimpad 16-04-16 19:53

@Beech33 - bedankt voor je reactie.
Dat artikel had ik ook al gevonden maar dat kan ik niet uitproberen. Op mijn imac van 2007 met SL is geen iTunesversie die verbinding kan maken met de app store voor een iPad en ook geen programma iBooks. ( wel voor de iMac zelf).
Maar zelfs dan moet er toch wel een manier zijn om een aankoop die je verbergt op je iPad terug zichtbaar te maken. Er zijn toch mensen die enkel maar een iPad hebben , maar geen iMac of andere maccomputer.

Beech43 16-04-16 22:40

OK.
Je kunt de twee apps in App Store opzoeken en opnieuw downloaden. Apple onthoudt wat je hebt gekocht.
Wat verouderde informatie vind je hier:
Een verwijderde App weer terughalen op je iPad

wimpad 16-04-16 22:59

@Beech33
OK , maar ik hoef ze nu niet. Ik wil alleen maar weten hoe ik ze kan terugvinden. Het heeft vroeger toch gekund anders zou Appletips en iCulture daar geen artikel aan wijden .In die artikels die ik gelezen heb staat dat je ze via de weg die ik al aangaf gewoon kan opzoeken via de iPad in de App Store en eventueel terugzetten. Dus ik wil die weg eens volgen tot bij die documenten voor het geval ik ze terug zou willen hebben. En het zou toch logisch zijn dat Apple of een andere gebruiker kan zeggen hoe zoiets moet ? Ik zal toch niet de enige zijn die zich die vraag stelt ?

Guest-20180925190238 17-04-16 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimpad (Bericht 1020069)
Ik zal toch niet de enige zijn die zich die vraag stelt ?

Nee, en daarom zijn de instructies ook makkelijk op Goegel te vinden:

How to Hide Purchased Apps on iPhone/iPad in iOS 9

Ga naar de sectie "How to Unhide Purchased Apps on iPhone/iPad". En dan, ja dan.... ik durf het bijna niet meer te zeggen... heb je iTunes nodig. Meer specifiek iTunes 12.x.x

Om een lange discussie te vermijden: met iOS 9 en "iTunes in the Cloud" is de methode om verborgen aankopen weer zichtbaar te maken veranderd. Het is wat het is. :)

Beech43 17-04-16 09:51

Waarom moet alles met een iPad kunnen, het is toch maar een simpel dingetje ?
Overigens: je hebt ze toch zelf verwijderd ? Als je dat met een stuk speelgoed had gedaan was het weg geweest.

wimpad 17-04-16 10:43

Timosha & Beech 33 - bedankt voor jullie reactie.
@Timosha
Sorry , maar ik heb wel vele malen gegoogeld ,maar ik geef toe , wel met alle zoekwoorden in het Nederlands , en ik heb vele sites geopend en gelezen waarin het over blijkbaar oudere iPad's gaat , maar deze heb ik niet gevonden. Mijn Engels is dan ook niet erg sterk . Maar als ik dat artikel probeer te lezen , dan heeft men het inderdaad wel moeilijk gemaakt en is het weer beperkt dat gebruik via de laatste iTunes. Dus mensen die een iPad willen hebben maar geen computer of een oude computer hebben of willen tellen niet meer mee. Spijt me , maar ik vind dat Apple klantvriendelijker mocht zijn.
En inderdaad Beech , een iPad moet van mij niet alles kunnen . Maar ,ik heb pas de hele handleiding ( op aanraden van XIII) gelezen , enkele honderden bladzijden en daar zie je dat de mogelijkheden van dat toestelletje enorm zijn. Een iPad kan dingen die je je een paar jaar geleden niet kon voorstellen. Maar als in een vorige versie een eenvoudige manier bestond om een klein niet complex ding te doen (verberg/toon) dan begrijp ik niet goed dat men dat ineens moeilijk en voor sommige gebruikers ontoegankelijk gaat maken.
Of is het devies van Apple : als je iets van ons koopt dan moet je maar ineens ook het laatste type computer met de laatste software en liefst ook nog een iPhone erbij kopen , want anders worden je mogelijkheden beperkt. Trouwens , iets verbergen is bij mij niet gelijk aan verwijderen. Anders had men ook nergens in de apps een prullenbak moeten inbouwen. Daar kan je toch ook de spullen die je verwijderd hebt nadien terug uithalen. Dus met iets dat je gewoon verbergt zou dat toch op een even simpele manier moeten kunnen.

Guest-20180925190238 17-04-16 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimpad (Bericht 1020079)
Of is het devies van Apple : als je iets van ons koopt dan moet je maar ineens ook het laatste type computer met de laatste software en liefst ook nog een iPhone erbij kopen , want anders worden je mogelijkheden beperkt.

Nu ben je aan het zeveren en ik heb eigenlijk geen zin meer om nog te antwoorden. Alleen dit nog eens: jouw iMac uit 2007 wordt nog steeds door Apple ondersteund. Je moet alleen het geheugen uitbreiden en OS X updaten naar een recente versie.

Jij bent nu ook gedoemd om alle iOS updates OTA (Over The Air) uit te voeren. Dat gaat gegarandeerd een keer mis en dan heb je iTunes nodig om de boel weer op gang te krijgen. Begin maar aan het idee te wennen.

Succes verder.

wimpad 17-04-16 22:05

@Timosha
Het was helemaal niet mijn bedoeling om te "zeveren". Maar ieder vogeltje zingt nu eenmaal zoals hij gebekt is. En als niets nieuws niet helemaal werkt zoals ik het verwacht had dan word ik inderdaad soms een grompot , maar stoor je daar niet aan. Dat gaat over na een tijdje. En ik zal me er inderdaad wel bij moeten neerleggen dat ik bepaalde versie van bepaalde programma's en besturingsystemen nodig zal hebben om alles naar mijn wens te laten verlopen. En dat zal ook wel gebeuren. Maar niet met dit imacje uit 2007 waar een hoop progs en games opstaan die niet meer werken op de laatste systemen ( bv. PPC progs) en die ik wil behouden. Het zal dan in de nabije toekomst dus moeten komen van een nieuwe mac met El Capitan maar ik had echt niet verwacht dat ik voor het gebruik van een iPad af zou gaan hangen van het wel/niet hebben van een computer met bepaalde software en OS.
En bedankt voor het me toch nog , ondanks alle gegrom, toewensen van succes. ;)

wimpad 22-04-16 22:47

Ik heb goed geluisterd naar de mensen die er hier veel meer van weten dan ik. Heb nu iTunes 12.3.3.17 en El Capitan OSX 10.11.4. Ik heb al van alles uitgetest en reservekopies gemaakt en updates via iTunes. Ook wat muziek en foto's gesynchroniseerd. Tevens wat nuttige apps geïnstalleerd en een pak instellingen aangepast aan mijn manier van werken. Hoe ik van de iPad zelf foto's of iets anders naar de iMac sleep dat heb ik nog niet gevonden maar dat doe ik nu via fotolader of via dropbox en dat lukt eenvoudig en goed. En oefening baart kunst zullen we maar denken , dus er veel mee prutsen.

Guest-20180925190238 23-04-16 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimpad (Bericht 1020310)
Hoe ik van de iPad zelf foto's of iets anders naar de iMac sleep dat heb ik nog niet gevonden maar dat doe ik nu via fotolader of via dropbox en dat lukt eenvoudig en goed.

Waarom zou je een clouddienst zoals Dropbox gebruiken als de eigen clouddienst van Apple dat veel beter en sneller kan? :confused:

Met iCloud Fotostream worden alle nieuwe foto's op de iPad automatisch naar iCloud Fotostream op de iMac gestuurd. De foto's komen dan automagisch terecht in de Foto's app op de iMac.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201317

https://support.apple.com/kb/PH13693...ewlocale=nl_NL

wimpad 23-04-16 11:21

Ik heb nergens op mijn toestellen iCloud ingeschakeld staan. Ik snap er niet te veel van en het lijkt me wat griezelig dat je gegevens ergens in "de lucht" hangen. Ik maak in feite altijd mijn foto's met mijn gewoon fototoestel , du het is maar zelden dat ik eens iets over moet zetten. Een kennis had dropbox en met dat systeem lukte het aardig om enkele foto's over te zetten , maar na overzetting wordt die dan leeggemaakt.
Maar ik las in een boek over iPad voor senioren dat je dat overzetten op volgende manier kon , en als dat zou lukken dan kan ik zelfs die dropbox wegdoen.
1. iPad en computer verbinden met usb kabeltje
2.iTunes afsluiten
3.Open Windows verkenner ( dus op een Mac dan Finder)
4.Klik op het icoontje (?)(soort map)
5.uw iPad komt nu als draagbaar apparaat in uw verkenner( finder)
6.Vanuit de map DCIM/bv. 100APPLE) kan U een foto kopieren
Dus dat leek me vrij eenvoudig , maar misschien alleen voor Windows want op mijn iMac verschijnt de iPad niet in de navigatiebalk.

Guest-20180925190238 23-04-16 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimpad (Bericht 1020321)
Ik heb nergens op mijn toestellen iCloud ingeschakeld staan. Ik snap er niet te veel van en het lijkt me wat griezelig dat je gegevens ergens in "de lucht" hangen.

Met Dropdoos hangen jouw gegevens ook griezelig in de lucht. Als je foto's wil overzetten zonder griezelige luchtfietserij kan je ook de app PhotoSync op de iPad en iMac gebruiken:

https://photosync-app.com

Citaat:

Maar ik las in een boek over iPad voor senioren dat je dat overzetten op volgende manier kon , en als dat zou lukken dan kan ik zelfs die dropbox wegdoen.
1. iPad en computer verbinden met usb kabeltje
2.iTunes afsluiten
3.Open Windows verkenner ( dus op een Mac dan Finder)
4.Klik op het icoontje (?)(soort map)
5.uw iPad komt nu als draagbaar apparaat in uw verkenner( finder)
6.Vanuit de map DCIM/bv. 100APPLE) kan U een foto kopieren
Dat is inderdaad alleen voor Windowssenioren. Met Finder geraak je niet aan de /Media/DCIM/ directory. Wel met Fotolader en de Foto's app (vroeger ook met iPhoto en Aperture).

wimpad 23-04-16 12:09

OK bedankt voor de info,
Dus met Fotolader werken lijkt me wel het beste alternatief , gezien het toch maar voor incidentele zaken is. En, het is tevens onderdeel van OSX , dus het is niet nodig om externe of andere software te installeren.
Dropbox was dus ook maar voor incidenteel gebruik en werd na overzetten altijd direct leeggemaakt, dus ik veronderstel dat er dan niets in 'de lucht" blijft hangen.Maar vermits fotolader het even goed kan, kan de "dropdoos" ook verwijderd worden of leeg blijven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:38.