iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Misleidende gegevens Proximus ? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/172846-misleidende-gegevens-proximus.html)

wimpad 21-05-16 10:12

Misleidende gegevens Proximus ?
 
Misleidende gegevens proximus Pay & Surf
Ik heb sinds kort een iPad mini ,met cellular , maar ben een volslagen leek op dat gebied.
Nu ga ik waarschijnlijk vrijwel altijd wi-fi gebruiken , maar gezien die verbinding regelmatig voor een hele dag in onze hele buurt uitvalt leek het me toch interessant om in zo’n geval mobiel op het internet te kunnen.Dus in de Proximus winkel zie ik een Pay&Surf nanosimkaartje liggen voor 10 euro, mobiel internet zonder abonnement.Op de verpakking staat : „ Uw Mobile internet Pay & Surf simkaart blijft 12 maanden geldig vanaf uw eerste sessie en wordt met 12 maanden verlengd voor elke herlaadbeurt van 10 euro of meer”. Dus , als leek denk je dan , ik heb het vrijwel niet nodig , maar voor die 10 euro heb ik dan toch de mogelijkheid om een jaar lang in noodgevallen op het internet te geraken, weliswaar met een beperking van 500 MB, maar dat lijkt me geen probleem.
Maar , als je dan de verpakking opent zie je plots een ander verhaal :”Het datavolume op uw Mobile Internet Pay & Surfkaart blijft 31dagen geldig””De kaart blijft 12 maanden geldig”.
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal , want na 31 dagen na het eerste gebruik ben ik dus mijn 10 euro kwijt , ongeacht of ik dan ook maar 1 MB verbruikt heb. Dus mijn bedoeling om 12 maanden gebruik te kunnen maken van het internet met een max. van 500 MB gaat in rook op. Als onwetende klant wordt je volgens mij op deze manier toch in de zak gezet. Men moet die vermelding van de binnenkant , als men een beetje klantvriendelijk en eerlijk wil zijn , dan toch ook buiten op de verpakking zetten zodat de klant weet wat hij koopt.
Weet iemand of er (in Belgie) andere mogelijkheden zijn die interessanter zijn want elke 31 dagen een nieuwe verlenging van 10 euro betalen lijkt me niet zo’n koopje om misschien een éénmaal per maand van een dienst gebruik te maken. Ik gebruik ook zelden een draagbare telefoon , maar daar heb ik bij Mobistar wel zo’n kaartje dat 12 maanden geldig blijft en dat ook 10 euro herlading per jaar ipv per 31 dagen kost.

T-Bob 22-05-16 08:49

En kan je zoeen Mobistar kaartje niet in de iPad stoppen, dan ben je toch klaar.

wimpad 22-05-16 10:17

Geen idee , is dat hetzelfde :Het ene voor telefoon , het andere voor internet en zo ? Het kaartje dat al 8 jaar in een oude GSM zit en dat in een iPad mini ? Ik heb totaal geen verstand van die dingen. Maar als ik het kaartje (nanosim) zo bekijk dat is dat oude in elk geval veel groter en past dus niet in een iPad mini.

Guest-20180925190238 22-05-16 10:47

Bij Proximus krijg ik altijd het gevoel dat daar de geest van wijlen de RTT nog rondzweeft. Ga eens naar een Orange (ex-Mobistar) of Telenet winkel en leg uw probleem uit. Ben zeker dat die een passende pre-paid oplossing hebben.

wimpad 22-05-16 12:11

In de Telenet-winkel ben ik al geweest. Die hebben blijkbaar geen prepaid meer , maar bieden wel een abonnement aan van 5 euro per maand , max 500 MB. Maar , dat komt dan uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper uit dan die 10 euro per 31 dagen van Proximus . Bij Orange Belgium ben ik nog niet geweest. Best misschien daar ook eens gaan informeren.
Maar , inderdaad , bij Proximus lijkt de informatieverstrekking op hun product op de oubollige (RTT) praktijken.

T-Bob 23-05-16 15:06

En met de iPad kan je ook via de gsm op het internet.

wimpad 23-05-16 15:30

Ik betwijfel T-bob of je met dat , nog echte GSMmetje van 8 tot 10 jaar geleden veel meer kan dan bellen en SMSjes versturen. Maar , waarschijnlijk wordt het , nadat ik de 31 dagen met een Proximuskaartje uitgedaan heb , een 500MB king surf abonnement van 5 euro per maand bij Telenet. Proximus en Orange hebben voor zover ik al nagezocht heb enkel duurdere varianten met zo'n maandbeperking.
Die GSM noemen we trouwens meestal ons spaarboekje. Elk jaar moet ik 10 euro bijladen want anders verlies ik het nog lopende bedrag.Dus dat doe ik al jaren en nu staat er al zo'n dikke 60 euro tegoed op. Dus kan je nagaan hoeveel ik per jaar bel met zo'n ding. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:11.