//

zoken uit gegevenslijsten in documents free op iPad

zoken uit gegevenslijsten in documents free op iPad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik probeer zo weinig mogelijk documenten op te slaan op mijn iPad , maar enkele zaken die ik altijd ter raadpleging bij wil hebben heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-05-16, 18:59
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard zoken uit gegevenslijsten in documents free op iPad

Ik probeer zo weinig mogelijk documenten op te slaan op mijn iPad , maar enkele zaken die ik altijd ter raadpleging bij wil hebben heb ik via dropbox in "Documents free" op mijn iPad gedownload. Nu is het natuurlijk eigen aan gegevenslijsten dat je daarin zaken wil opzoeken ( adreslijsten , woordenlijsten in andere talen , boekenlijsten enz.). In OSX is dat natuurlijk simpel met cmd + F , maar in de iPad staat geen menubalk of sneltoets om dat te doen. Ik heb geprobeerd via spotlight maar die zoekt blijkbaar niet in de tekst in documenten in de "dropbox" of in "documents free".
Heeft iemand een idee hoe ik wel gegevens in die documenten of lijsten kan gaan zoeken ?

Laatst gewijzigd door wimpad; 31-05-16 om 20:13.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-05-16, 20:48
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Documents van Readdle?

Die App heeft linksboven een vergrootglas waarmee je in bestanden (in die App) kunt zoeken.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 31-05-16, 22:58
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Bedankt voor de tip , ik ga dat eens nazien maar ik heb daar linksboven nog geen tekentje zien staan. Ik zal ook eens in de app store nazoeken of het Documents van Readdle is ( het is het blauw icoontje met free op dacht ik )
Een vergrootglas komt natuurlijk van pas om iets wat groter te maken , maar de vertaling van een Spaans woord zoeken in een bestand van meer dan 1000 bladzijden los je daar niet mee op , of een boek terugvinden in een lijst van zo'n 400 bladzijden.Dan heb je een echte zoekfunctie nodig om alle woorden terug te vinden die aan je zoekopdracht voldoen.

Aanvulling:
zojuist even nagezien. Is niet van readdle , maar van SavySoda.
Ik kan misschien eens proberen of ik die documenten niet kan importeren in Pages . Ik neem aan dat men daar wel in kan zoeken.

Laatst gewijzigd door wimpad; 31-05-16 om 23:16.
  #4  
Oud 01-06-16, 11:45
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Het vergrootglas in Readdle's Documents is geen zoomfunctie maar een zoekfunctie (initieel op titel, maar als je indexing aanzet ook op de inhoud); je kunt een tekst intypen die dan in de documenten in Documents wordt gezocht. Dat is toch wat je wil?

Die App is gratis dus je kunt hem gerust eens uitproberen.
  #5  
Oud 01-06-16, 12:29
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Dat is inderdaad wat ik wil. Ik had de verwijzing naar het vergrootglas inderdaad begrepen als een zoomfunctie , zoals dit meer voorkomt in apple progs. Dan ga ik die readdle's documents een testen. Bedankt alvast.
  #6  
Oud 01-06-16, 16:18
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

@XIII - ik heb Readdles Documents geïnstalleerd , maar het biedt helaas ook niet de oplossing die ik zocht. Het appje kan wel in de documenten zoeken (die ik ook geïndexeerd heb) naar een bepaald woord en markeert dit dan in een gele kleur op elke plaats waar het voorkomt maar maakt het woord / of de opeenvolgende woorden niet zichtbaar voor je. Je moet zelf heel het document doorscrollen en zien waar iets in het geel gemarkeerd staat. Bij een document van 3 bladzijden is dat eenvoudig , maar als het toevallig op bladzijde 988 en op bladzijde 1039 staat dan is het natuurlijk eindeloos zoeken. En het is juist de bedoeling om bv. op reis bij een zoekactie heel snel de info voor je te zien staan.
  #7  
Oud 01-06-16, 20:18
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Aanvulling vorige tekst :
Ik heb ook eens geprobeerd enkele documenten (.XLS - Excel) te importeren in Numbers. Dat gaat perfect maar ook die zoekfunctie laat het afweten. Na 1 letter blokkeert alles. Mogelijk zijn diezelfde apps op de iPad niet voorzien op zo'n grote documenten als hun broers op de iMac ?
  #8  
Oud 01-06-16, 23:48
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Jammer; ik gebruik Documents / PDF Expert net iets anders en voor mij werkt dat goed.

De meeste documenten die ik in deze App(s) heb staan zijn PDF's (al vermoed ik dat het type niet echt uitmaakt) en ik open eerst het document en zoek dan binnen dat specifieke document (via het vergrootglas rechtsboven). Ik krijg dan een overzicht van alle pagina's waar de zoektekst in voorkomt, voorzien van een fragment met de zoektekst vetgedrukt. Als ik op zo'n fragment klik opent meteen de volledige pagina met de zoektekst rood gearceerd.
  #9  
Oud 02-06-16, 09:37
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Daar zal het verschil inzitten waarschijnlijk , maar ik kan de documenten niet in PDF zetten gezien ze vrijwel dagelijks van inhoud veranderen ( meestal Word en ecxel documenten).(het kan natuurlijk wel maar dan moet ik telkens de gewijzigde documenten omzetten naar een nieuw PDF document en het oude weggooien) En ze op de iMac al in pages en numbers zetten is ook niet zo handig want ik bewerk ze ook op een windows computer in Word en excel maar die windos kan dan weer geen pages en numbers aan.
Ik ga natuurlijk wel eens uittesten hoe het werkt met PDF , wie weet vind ik wel een middel om toch iets rond te krijgen.
  #10  
Oud 02-06-16, 13:49
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Zoeken werkt ook in Excel sheets hoor (net geprobeerd).
  #11  
Oud 02-06-16, 14:33
wimpad wimpad is offline
 
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 85
Standaard

Ik heb ook nog even getest . In het ene (grootste) exel document geeft hij na 2 minuten wachten nog steeds geen zoekinvulvak. In een klein exceldocument wel , maar daar wordt enkel het gezochte woord in het geel gezet en moet men zelf door het document gaan scrollen om dat gele woordje te vinden, dus de plaats waar het staat wordt niet automatisch getoond..
Maar je gaf aan dat er in PDF documenten wél alle mogelijke plaatsen van zoekwoorden wordt aangegeven in de zijbalk. Dus ik heb dat even getest en dat werkt inderdaad perfect. Het enige nadeel is natuurlijk dat ik telkens mijn excel documenten moet opslaan als pdf , maar dat is in feite wel dat minuutje waard als alles nadien handiger werkt. Gezien het maar om maximaal 10 documenten gaat lijkt me dat dus de meest werkbare oplossing. Bedankt voor de hulp.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Documents To Go Office suite of Documents To Go Premium Caszje iPad Apps 3 15-06-12 09:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.