//

Foto's van USB naar iPad

Foto's van USB naar iPad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tegen beter weten in - want heb natuurlijk Google al gevraagd - toch maar de vraag: is er echt geen mogelijkheid om foto's van een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-09-16, 14:05
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard Foto's van USB naar iPad

Tegen beter weten in - want heb natuurlijk Google al gevraagd - toch maar de vraag: is er echt geen mogelijkheid om foto's van een USB stick naar mijn iPad en vice versa te kopiëren?

Ik zit nog al eens in het buitenland (kamperen, motor, geen data, geen Wi-Fi) en wil dan fotobestanden uitwisselen met mijn buitenlandse vrienden. Die vragen mij dan om een USB stick mee te nemen en kopiëren hun foto's vanaf hun Android tablet naar de stick. Ik wil dat ook. Is dan nu echt de enige mogelijkheid dat ik daarvoor een goedkoop Android tablet koop?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-09-16, 14:34
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Met een beetje proberen lukt het wel hoor.
Koop voor 20 euro een Toshiba wireless adapter, hang die onderweg aan een powerbank en doe de USB stick in de Toshiba.
De adapter is zelf een Wi-Fi punt en daar connect je met je iPad/iPhone naar toe.
Vervolgens kopieer je de data/foto's naar de USB stick en klaar.
Eventueel kunnen anderen ook met Wi-Fi connecten om zo de foto's te kopiëren naar de telefoon ipv een USB stick.
  #3  
Oud 06-09-16, 15:42
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Dank, die mogelijkheid kende ik nog niet. Ik ga eens kijken. Gaat dit niet enorm langzaam als je, zeg 50 foto's overzet?
  #4  
Oud 06-09-16, 15:45
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik weet niet precies hoe snel het is. Ik heb hem alleen gebruikt om data naar een Garmin gps toe te kopiëren. Dat zijn meestal kleine bestanden.
Het is een USB 2.0 apparaat. Dus dat zal de snelheid wel zijn. Als ik tijd heb zal ik wel eens testen
  #5  
Oud 06-09-16, 15:55
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Ha, ik zag je bijdrage op het Waypoint forum. Ook interessant. Nogmaals dank.
  #6  
Oud 06-09-16, 15:58
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Haha, daar heb ik dit inderdaad ook beschreven. Leuk.
Ik heb even getest. 50 foto's uit m'n photo library vanaf de iPad naar een USB stick in exact 2 minuten.
Lijkt mij meer dan acceptabel voor onderweg ;-)
  #7  
Oud 06-09-16, 18:08
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Top. Dank je. En nu ik toch je aandacht heb: hoe vervoer jij je iPad op de motor. Ik heb een topkoffer of een tankstas, iPad zit in een insteekhoes. Is dat voldoende? Geen problemen door trillingen ?
  #8  
Oud 06-09-16, 20:26
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb m'n iPad niet zo vaak mee op de motor. Ik heb ook een topkoffer, maar ik het het idee dat dat nogal heen en weer geschud wordt.
Als ik de spullen mee heb, heb ik het meestal in een rugzak met wat andere spullen erbij in de topkoffer zitten. Nog nooit een probleem geweest, maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik geen honderden kilometers er mee gereden heb (alleen woon-werk verkeer).
  #9  
Oud 06-09-16, 23:54
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Woon-werk heb ik ook gedaan, met de iPad in een hoes en die weer in een tas in de topkoffer. Ik heb het nu over tweeduizend kilometer tijdens een vakantie. Heen en weer schudden maak ik me niet zo druk om, meer de trillingen van de motor.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Camera Connection Kit - Van ipad naar usb Tommilio iPad accessoires en onderdelen 18 07-11-13 00:04
muziek van Ipad naar usb stick of computer kopieren yvon63 iPad algemeen 4 23-10-13 19:00
Foto's van de ene ipad naar andere ipad Whitte07 iPad Apps 0 20-09-12 17:41
foto's van ipad naar pc kevinho iPad accessoires en onderdelen 1 25-07-11 12:03
Foto van iPhone naar iPad Maurice013 iPad algemeen 8 25-07-10 15:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.