iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Melding "geen simkaart". uitzetten. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/174617-melding-geen-simkaart-uitzetten.html)

fmrama 05-10-16 11:01

Melding "geen simkaart". uitzetten.
 
Hallo,

In mijn ipad heb ik geen simkaart zitten. Bij het opstarten komt daarom ook de melding, geen simkaart aanwezig.
Is deze melding uit te zetten?

Pleur 12-10-16 11:17

Wellicht het proberen waard: Als je vliegtuigmodus, daarna Wi-Fi aanzet en 'm dan herstart. Ervaar je dan hetzelfde probleem?

jemmie 12-10-16 14:04

Geen vrienden of familie die een verlopen sim kaart hebben liggen.

Anders koop je er een voor een paar euro.

fmrama 12-10-16 14:56

@Pleur, jouw optie werkt niet.
@jemmie, het betreft een nano simkaart. Zag bij de hema voor 1 euro. Ga dat doen.
Bedankt.

Pleur 12-10-16 15:27

Prima alternatief zou ik zeggen. Was het proberen waard!

fmrama 13-10-16 19:35

Helaas, als de simkaart erin zit wordt Wi-Fi steeds uitgezet. Ik heb mobieledata uitstaan.
Dus dan maar terug.

iPhoneAlot 13-10-16 23:28

Onder Instellingen - Mobiele Data, helemaal naar onder scrollen en Wi-Fi assistentie uitzetten. Wellicht helpt dat.

fmrama 14-10-16 06:41

Dat heb ik ook al geprobeerd. Ik bedacht me dat ik wellicht, nadat ik alle instellingen gedaan heb, de netwerkverbindingen opnieuw moet instellen. Dat ga ik tzt nog eens proberen.

debroei 14-10-16 11:48

Bij mij geen probleem, sim er in en mobiele data uitgezet.
Wel pincode ingeven of uitzetten. Na ingeven pincode vraagt hij nergens meer om en gebruikt hij keurig Wi-Fi.

fmrama 14-10-16 11:56

Ik ga het dit weekend nog eens proberen. Meld me als het gelukt is.

fmrama 17-10-16 12:42

Het is me gelukt. Uiteindelijk mobieledata aangezet. En onderaan het vinkje uitgezet bij overgaan naar mobieledata als Wi-Fi slecht is. De sim is niet geactiveerd, dus met mobiele data verbruik zal niks gebeuren. De melding 'geen simkaart aanwezig' is verdwenen. Links boven het scherm staat dan wel de naam van de provider kpn en daarnaast netjes het Wi-Fi symbool.
Het is niet zoals ook in de handleiding staat. Waarschijnlijk zit het in het feit dat de sim niet is geactiveerd. Iets anders kan ik me niet bedenken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.