iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Openen beginscherm in iOS10 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/174678-openen-beginscherm-ios10.html)

KIN174 11-10-16 16:55

Openen beginscherm in iOS10
 
Sinds de update naar iOS 10 heb ik ontzettende veel moeite om in het beginscherm te komen. Wat ik eerder deed door het scherm naar rechts te swipen moet nu gebeuren door op de thuisknop te drukken. Maar de meeste tijd reagaart de iPad PRO daar niet op. Ik moet het wel vijf, zes of meer keer doen om er eindelijk in te komen. En daarna kan ik ook de vingerprint niet gebruiken, dus moet ik ook nog elke keer zes getalletjes intikken.

Kan ik dit ergens uitschakelen? Ik kan er in de handleiding ook niets over vinden.

iPhoneAlot 11-10-16 17:19

Hier hetzelfde probleem sinds iOS 10 op 2 iPads Pro. Regelmatig, maar niet altijd moet ik ook wel vijf keer opnieuw op de homeknop drukken. Mijn voormalige 6s Plus had dat ook. Storend!
De 7 Plus heeft er geen last van.

KIN174 11-10-16 20:18

Mijn man heeft een gewone iPhone 6s en die heeft het ook.

Ik ben blij dat ik niet de enigste ben. Dan zal er wel gauw iets aan gedaan worden neem ik aan ;-)

numan 14-10-16 13:30

Bij Instellingen Algemeen Homeknop staat de keuze misschien op extra traag?

iPhoneAlot 14-10-16 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numan (Bericht 1026743)
Bij Instellingen Algemeen Homeknop staat de keuze misschien op extra traag?

Staat op standaard; ben er ook niet aan geweest.
Als het me echt gaat storen, kan ik die indrukfunctie nog uitschakelen.

KIN174 19-10-16 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1026752)
Als het me echt gaat storen, kan ik die indrukfunctie nog uitschakelen.

Ik heb ontdekt dat het 't beste gaat door er juist een heel snel/kort tikje op te geven. Maar als ik er door ben is de vingerprint niet te gebruiken en moet ik elke keer de code invullen. Dus zou ik ook wel willen weten of en hoe de "indrukfunctie" te verwijderen. Kun je me dat uitleggen? ;-)

iPhoneAlot 19-10-16 11:44

Instellingen - Algemeen - Toegankelijkheid - Thuisknop: schuifje aanzetten.

KIN174 19-10-16 15:21

Dank je. Ben ik blij mee.

Weet je misschien ook nog een oplossing hiervoor?
Als ik 2x op de homeknop druk om apps te kunnen afsluiten springt bij mij heel vaak de Assistive Touch aan. Wat ik niet aan willen hebben.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 oktober 2016 om 14:24 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1027009)
Instellingen - Algemeen - Toegankelijkheid - Thuisknop: schuifje aanzetten.

Je bedoelt toch het schuifje bij "Plaats vinger om te openen"?
Dit werkt helaas niet bij mij.

iPhoneAlot 19-10-16 16:52

Zojuist dat schuifje even getest, werkt bij mij direct. Hoef de knop niet meer in te drukken, de vinger erop werkt meteen.

Het eerste punt: kijk eens of Assistive Touch aan staat? (Zelfde menu.)

KIN174 25-10-16 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1027021)
kijk eens of Assistive Touch aan staat? (Zelfde menu.)

Normaal staat het uit. Maar bij dubbelklikken op de homeknop springt het regelmatig weer aan. Bijna dagelijks. Moet ik het steeds weer uitzetten. Want die witte knop op het scherm is irritant.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 oktober 2016 om 19:05 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1027021)
Zojuist dat schuifje even getest, werkt bij mij direct. Hoef de knop niet meer in te drukken, de vinger erop werkt meteen.

Ja heb ik ook ontdekt. Met een licht aanraken lukt het nu wel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:38.