iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Mail niet te verwijderen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/174750-mail-niet-verwijderen.html)

Sleepalotje 18-10-16 23:49

Mail niet te verwijderen
 
Hallo forumleden.

Sinds update iOS 10, kan ik sommige mail niet meer verwijderen of verplaatsen maar blijven ze in de inbox staan op mijn iPad Air. Ik krijg de melding dan "kan mail niet verplaatsen". De meeste mail laat zich wel verplaatsen of verwijderen. Vreemd en begint te irriteren. Iemand die raad weet en zou het een bug zijn?

Alvast dank voor het meedenken.

Blazez 19-10-16 07:42

Begin eens met meer informatie.

numan 19-10-16 09:48

vaak is zo dat er mails zijn gemarkeerd. zoek eens op :gemarkeerde emails ipad verwijderen.
Nieuw is in iOS10 dat alle mails in één keer verwijderd kunnen worden.

Blazez 19-10-16 09:58

Ik zou als eerste zoeken of je verwijderen of archiveren aan hebt staan, en waar deze functie naartoe staat te wijzen. De Dolder dus. Als die staat te verwijzen naar een foute of niet bestaande plek, krijg je een error als deze.
Maar dat kan per mail instelling anders zijn. Vandaar dat ik om meer informatie vroeg.

Sleepalotje 19-10-16 10:03

Ja, de mail is veel overzichtelijker geworden. Erg goed :-)
Maar de mail is niet gemarkeerd, en kan ook niet verplaats worden naar een andere map. Ik heb al allerlei trucs geprobeerd, maar het lukt niet. Ook op de server (Hotmail) zijn de mails al verwijderd.

Blazez 19-10-16 10:11

Ok, hotmail dus.
Heb je bij de geavanceerde instellingen al gekeken waar de verwijderde mail heen moet ?

numan 19-10-16 10:20

kleine troost: in ios9 had ik opeens 2,5gb aan mail. Van alles gezocht en bedacht, maar niets hielp.
Even plotseling had ik weer de normale hoeveelheid mb's.
Via battery doctor lukte het opeens wel. Ik heb er geen verklaring voor.

Sleepalotje 19-10-16 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1027005)
Ok, hotmail dus.
Heb je bij de geavanceerde instellingen al gekeken waar de verwijderde mail heen moet ?

Ja, alles al nagekeken.
Het frappante is dat bijna alle mail zich gelijk laat verwijderen.

Esy 20-10-16 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sleepalotje (Bericht 1027010)
Ja, alles al nagekeken.
Het frappante is dat bijna alle mail zich gelijk laat verwijderen.

Ik heb dit probleem de laatste weken ook een aantal keren ondervonden.

Verholpen door: Instellingen->Mail->Accounts-> op een account drukken en het schuifje "Mail" even uitzetten en weer aan.

Daarna is het probleem verholpen. :-)

Sleepalotje 20-10-16 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esy (Bericht 1027041)
Ik heb dit probleem de laatste weken ook een aantal keren ondervonden.

Verholpen door: Instellingen->Mail->Accounts-> op een account drukken en het schuifje "Mail" even uitzetten en weer aan.

Daarna is het probleem verholpen. :-)

Van de 3 niet te verwijderen mails heb ik er inderdaad 2 wél naar de prullenbak kunnen verplaatsen. Dank je Esy. 😊
De derde mail blijft echter halsstarrig niet te verplaatsen melden.
Maar ik ben al een stapje verder.

Esy 20-10-16 12:41

Maar heb je alle accounts gehad?
Heb het idee dat dit probleem bij mij ontstaat i.c.m. mijn iPad welke dezelfde accounts heeft.
Daar dezelfde actie nogmaals uitvoeren helpt ook.

Sleepalotje 21-10-16 14:59

Alle accounts gehad. En er komen ondertussen steeds meer mails bij die zich niet laten verwijderen..... zo vaag.

Beech43 24-10-16 23:38

Pas je FW even aan.

Sleepalotje 25-10-16 00:00

Hoe moet ik mijn FW aanpassen?

MCNO 25-10-16 08:33

in je profiel, daar is een select button zichtbaar.

Ik neem aan dat het is ingesteld op IMAP?
Zo ja, verwijder één van de veroorzakende mailaccounts eens van je ipad en geeft een harde reset.
Maak dan die account opnieuw aan.

Esy 25-10-16 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sleepalotje (Bericht 1027078)
Alle accounts gehad. En er komen ondertussen steeds meer mails bij die zich niet laten verwijderen..... zo vaag.

Inderdaad vaag. Eigenlijk is het bij mij ontstaan sinds iOs 10.
Vraag mezelf af of het een interactie is tussen mijn iPhone, iPad en (Windows) computer. (Exchange)

Maar goed, ik kan het door het aan- en uitzetten van de mail wel verhelpen.

Sleepalotje 25-10-16 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esy (Bericht 1027172)
Inderdaad vaag. Eigenlijk is het bij mij ontstaan sinds iOs 10.
Vraag mezelf af of het een interactie is tussen mijn iPhone, iPad en (Windows) computer. (Exchange)

Maar goed, ik kan het door het aan- en uitzetten van de mail wel verhelpen.

Dat klopt. Bij mij is het ook ontstaan na update iOS 10. Voor die tijd nergens last van.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.